Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-01, 09:04
  #949
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Det inlägget du citerar pratar över huvud taget inte om Sverigedemokraternas siffror, utan om flashbacks suveräna attityd gällande att den SANNA informationen finns här. Det gör att det borde vara väldigt enkelt att peka på några konkreta fel i Betnérs uträkning. Så sker inte. Det gör att jag drar slutsatsen att flashback inte vet vad dom pratar om (därmed inte sagt att Betnér vet vad han pratar om heller).

Du får väl sålla lite bland knäppskalle-inläggen så hittar du säkert vettiga invandringskritiker som kan presentera fakta på ett vetenskapligt sätt. Det finns många sådana på detta forum.
Citera
2011-03-01, 11:01
  #950
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Som jag sagt tidigare. Min poäng är att flashback, som klappar sig själv på axeln jämt och ständigt över hur välinformerade de är om invandringens nackdelar, enkelt borde kunna plocka isär Betnér. Så sker inte.

Du tex, som läst Svenskt näringslivs och ESO:s rapporter borde väl relativt enkelt kunna plocka isär Betnérs uträkning. Med tio år på flashback och över 7k poster föreställer jag mig att du sätter ett visst värde i att avsluta en 80 sidor lång tråd?


Jo fast jag har ett jobb att sköta, jag hinner helt enkelt inte gå igenom en outbildad komikers ekonomiska kalkyler.
Citera
2011-06-07, 00:22
  #951
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Betnér
Den oerhört omfattande invandringen till Sverige förra året var ungefär 100 000 personer. Ungefär 40 000 vandrade ut från Sverige. Fler än hälften av dem som vandrade ut var födda utomlands. Om man dessutom tittar vidare på statistiken så ser man att invandrare från “avlägsna länder” uppgår till ungefär 24 000 personer. Den största gruppen invandrare är svenskar.

[...]

Låt oss vara snälla mot Sverigedemokraterna och anta att 15 000 av de svenskar som vandrade in i själva verket är svenska medborgare som tillhör en annan nation. Vidare antar vi att INGEN av de utvandrade utlandsfödda (ca 20 000 pers) är från ett avlägset land. Då ger det oss ett överskott från “avlägsna länder” på ungefär 40 000 människor.

MB påstår att Sverige tar emot 100 000 invandrare varav 24 000 från "avlägsna länder" (vad det begreppet innebär klargör han inte här)

Han lyckas sedan räkna på något tokigt och felaktigt sätt som gör att han menar att "invandringen från avlägsna länder uppgår till 40 000 människor". Var det meningen att detta skulle vara någon netto-siffra? En netto-siffra som är HÖGRE än bruttosiffran dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Betnér
Vi tar emot ungefär 100 000 invandrare om året i Sverige. Av dessa är den största gruppen svenska medborgare och flyttar troligen hem från Norge eller Finland i väldigt stor utsträckning. De är nästan 20 000 pers. Drygt 20 000 människor som inte hade svenskt medborgarskap lämnade landet. Kvar blir ett överskott på ca 65 000 invandrare om året från andra länder.

[...]

Jag använde mig av den här databasen, drog sedan bort alla länder där invandrarna antingen ligger oss geografiskt nära, kulturellt nära och eller kommer hit för att arbeta/studera. Jag lämnade kvar t ex fattiga länder i Europa som spanien, italien och rumänien. Då fick jag slutsiffran 60 000 invandrare. Det är massinvandringen till Sverige. Räkna som sagt av de ca 20 000 utlandsfödda som vandrar ut härifrån och vi får ett överskott på 40 000 invandrare.

Nej 100 000-20000-20000=60000 inte 65000 som Betnér skriver.

Vidare exkluderar han de som invandrar för att studera eller arbeta men inkluderar dem som återvänder efter studier eller arbete. Fel igen!

Slutsats: Magnus Betnér kan inte räkna!
Citera
2011-06-07, 00:40
  #952
Medlem
SinXs avatar
Den som behöver titta på statistiken för att konstatera att det mångkulturella samhället misslyckats är mentalt efterbliven.
Citera
2011-06-07, 01:45
  #953
Avstängd
Bevisat invandringen handlar om att dumpa löner till 10.000 med invandrarna

https://www.flashback.org/t1566296

Så fetägd Magnus Betner blev av en "lågutbildad sdare"
Citera
2011-06-07, 11:27
  #954
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Roligt för dig. Är det någon siffra du tycker är extra kul?

Själv tycker jag Betnér är småtrist men att det däremot är rätt kul när ett gäng anonyma internetpersoner har fått för sig att de vet betydligt mer om invandringens kostnader och effekter än regering, riksdag, BRÅ, migrationsverket och i princip alla offentliga myndigheter, men ÄNDÅ har enorma svårigheter att visa på vilket vis en komikers halvt skämtsamma uträkningar om invandringens kostnader är felaktiga.
Det har inte gjorts någon seriös och vetenskaplig utredning från officiellt håll gällande invandringens kostnader.
Man kan undra varför.

De senaste siffrorna som man släppts gör att kostnaderna kan skrivas till runda slängar 50 miljarder.

Det Betnér gör är att ex räkna invandrares bruttoskatt som ett positivt täckningsbidrag för nytillkomna, vilket är fel då alla medborgare oavsett jobb eller inte kostar pengar i form av samhällelig service.

Så kan man inte räkna om man vill räkna kostnader.

Vidare döljs många utlänningar bakom det svenska medborgarskapet, både i Brå´s statistik och gällande soc.bidrag och a-kassa.

Om invandringen var lönsam så skulle det slås upp stort av politiker och myndigheter.

Det är ungefär som i gamla DDR, man får läsa mellan raderna.
Citera
2011-06-07, 12:19
  #955
Avstängd
Arbetslösa invandrare kostar 34 miljarder + romer 46 miljarder - att sysselsätta 60 miljarder med låtsasjobb

https://www.flashback.org/t1565415

Invandringen handlar om att dumpa löner till 10.000 med invandrarna

https://www.flashback.org/t1566296

Bekämpa barnfattigdomen handlar om fattiga invandrarbarn

https://www.flashback.org/t1566427

Invandrare belönas med sänkt skatt och höjda bidrag. Svenskar bestraffas med sänkta bidrag

https://www.flashback.org/t1565925

5000 skäggbarn kostar 5,3 miljarder, motsvarar 46.300 svenskar i FAS 3 för 9000 innan skatt

https://www.flashback.org/t1566123

Vill ni bemöta en "lågutbildad sdare"?
Citera
2014-12-09, 11:42
  #956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ganska bra skrivet men å andra sidan är det ju knappast så svårt att såga ett så ruttet parti
som SD.

"Eh… Nej. Själva förutsättningen för den mänskliga fortplantningen är ett ägg och en spermie. Gå ut nian innan man skriver partiprogram, hur vore det?"

Skojsigt! Här blottas ju en del av orsaken till ruttenheten.



Humor brukar inte var SD-anhängarnas starka sida.

Det kan bero på hur jävla mycket skit man får ta. Till slut blir det svårt att gallra i galleriet.
Jag kan inte ens gå ut på krogen och ta det lugnt en kväll utan att det politiskt korrekta etablissemanget ska dra igång diskussioner.

Edit: Såg inte att tråden var fyra år gammal fören jag postade.
Citera
2014-12-09, 11:45
  #957
Avstängd
relesvansens avatar
Betner är folkpartist.

Folkpartister är de mest invandringsliberala och solidariska.

Därför hoppas jag alla i AFA röstar på Folkpartiet.
Citera
2014-12-09, 13:29
  #958
Medlem
Luzurs avatar
Bättre han höll sig till att köra Seinfeld skämt på scen än att blanda sig in i politik, och om han nu måste, variera det med lyteskomik om vänstern/sossarna/moderaterna/folkpartisterna osv också, för den delen, annars blir det för enkelriktat vilket är något som en komiker ska undvika om han vill ha publik.
Citera
2017-08-19, 01:03
  #959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Den som behöver titta på statistiken för att konstatera att det mångkulturella samhället misslyckats är mentalt efterbliven.

Exakt.

Lögner, förbannade lögner, och statistik. Klassiskt Mark Twain-citat.

Med förvrängd statistik kan man bevisa vad som helst nästan.

Magnus Betner är tragisk. Hans komiska talang är obefintlig och hans sinne för politik och samhällsfrågor är plaskdammsdjupt.
Citera
2022-10-08, 13:35
  #960
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Exakt.

Lögner, förbannade lögner, och statistik. Klassiskt Mark Twain-citat.

Med förvrängd statistik kan man bevisa vad som helst nästan.

Magnus Betner är tragisk. Hans komiska talang är obefintlig och hans sinne för politik och samhällsfrågor är plaskdammsdjupt.

Har noll koll på Betner men Fredrik Andersson skämtar om att han läst hans dagbok, Han och Betner på scenen...

Kolla Fredriks Tiktok från igår benämnd Magnus Dagbok. Höll på skratta ihjäl mig..

Magnus får sina fiskar varma..

@fredrik_andersson
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback