Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-30, 14:15
  #13
Medlem
Gustapos avatar
Rusta har tält för 99;-

Av vilken anledning skall du sova ute?

Är det trassel med livet kan du ju gå till soc, så ordnar dom vandrarhem.
Citera
2010-06-30, 23:57
  #14
Medlem
Anemonenemorosas avatar
Jag är verkligen intresserad av syftet till utesovandet. Mellan lägenheter? På flykt från lagen?
Citera
2010-07-01, 00:31
  #15
Medlem
Jag vill gärna veta hur det gick och var du sov
Citera
2010-07-01, 01:54
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hungrigman
Nu är det så att jag kommer behöva sova utom hus i 2 nätter (imorgon natt och natten till fredag).
Så jag skulle vilja ha några tips på vilka ställen som är bra att välja som sin sovplats och vad mer jag borde tänka på inför mina nätter utomhus (har inget tält eller sovsäck).
Vill helst inte sova på en buss station elr bänk elr liknade för vill inte att någon ska se mig sova utomhus
Jag behöver alla tips som ni kan ge mig

Det skulle vara lättare om du sa vart någonstans, finns säkert då någon som kan hjälpa dig
Citera
2010-07-01, 08:28
  #17
Medlem
Vid den här tiden på året är det ju bara att gå och lägga sig under vilken buske som helst, det lär knappast bli regn och det är så varmt att man inte ens behöver sovsäck.
Citera
2016-05-23, 21:52
  #18
Medlem
Elementarts avatar
Kan man slagga på en gräsmatta med liggunderlag och sovsäck eller kommer det vara alldeles för mycket insekter o kryp?
Citera
2016-05-23, 23:03
  #19
Medlem
448s avatar
Från ungefär mitten på maj till slutet på augusti lär man få lite bett om man ligger så.
Så knottsäkerluva är att rekomndera , sen myggmedel på sovsäck och från skalltoppen till axlarna.

Bäst är ju en sommarsäck med inbyggd knottluva i öppning.

Nu varierar förekomsten av blodsugarna ordentligt men somnar du på fel ställe , fuktigt,varmt och vidnstilla runt midsommar och kör ut ena benet ur sovsäcken,av med knottluvan och bar överkropp och skalle så kommer du veta att du lever
Den finnigaste tonåring kommer se ut som en fotomodell i jämförelse med dig.

Så överhuvudtaget är min rekomendation att köra på nått enmanstält som Jacvk Wolskinn Gossamer,Snugpak Stratospeher eller Ionospere under sommarperioden om man inte vet att stället är relativt blodsugarfritt
Citera
2016-05-24, 00:47
  #20
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemonenemorosa
Jag är verkligen intresserad av syftet till utesovandet. Mellan lägenheter? På flykt från lagen?
jagad av gäng, efterlyst av polisen eller kanske bara vill vara lite vild?
Citera
2016-05-24, 07:32
  #21
Medlem
Tråden skapades för 6år sedan.
Citera
2016-05-25, 20:04
  #22
Medlem
Han svarade heller aldrig på hur det gick så man får väl hoppas att han överlevde
Citera
2016-05-25, 20:16
  #23
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspekka2007
Han svarade heller aldrig på hur det gick så man får väl hoppas att han överlevde
Ser ut så "Senaste aktivitet: 2016-05-03 21:59 "

Många trådar som inte det finns en feedback på från TS, thats life. Alltså inte bara denna person, utan man ställer en fråga och får svar. Men återkommer inte med hur det gick.
Citera
2016-05-25, 20:24
  #24
Medlem
vikingrods avatar
Nu är tråden gammal men granar är bra träd att sova under. Oftast torrt även om det öser ner ute.
Jag är riktigt "skogsmulle" så att säga och campar och bor ute många dagar om året.
Allt man behöver är vindskydd ( kan göras på fem minuter, döda träd fäller mycket grenar ) och tak över huvudet ( en gran etc).
En brasa om det är kallare väder. Se bara till att brandrisken är minimal.
Jag har bott i eget-snickrat vindskydd i -35 utan problem med en brasa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback