Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-29, 18:00
  #1
Medlem
kattmatfoders avatar
Hejsan! Jag är inne på att köpa nya högtalare till min dator nu, då jag sitter med headset atm för mitt gamla högtalarsystem dog. Var inne på Logitech Z-5500 men har läst mycket dåligt men även bra så vet inte vilket man ska lita på. Var inne och kikade på fynda.se och såg att dom hade mycket färdiga paketlösningar och högtalarpaket. Jag är ingen audiofil men jag vill att musiken ska låta bra. Lyssnar på mycket olika musik. Mycket Metal men också hiphop och hardstyle. Vill att basen ska kunna dunka på utan att övriga ljud "dör ut". Ni förstår säkert vad jag menar.

Min budget är 4000kr +/- 1000kr om det är ett prisvärt paket.
Plats är inga problem så golvhögtalare och förstärkare är inga problem att ställa bredvid datorn.


/ Fredrik
Citera
2010-07-01, 18:42
  #2
Medlem
elektronikfreaks avatar
Så vad är problemet? Vill du ha råd om du ska köpa nytt eller begagnat? Om du vill ha en "riktig" förstärkare o riktiga golvhögtalare o dessutom inte pynta mer än 4K o om du dessutom har gått om space så finns det egentligen bara en rekomendation - begagnat!!! Det finns hur mycket begagnad tung högkvalitativ HiFi som helst ute på begagnatmarknaden. Kolla bara in Blocket som ett exempel.

Här är ett exempel:
http://www.blocket.se/hela_sverige/ljud_bild/stereo_surround?ca=18&q=f%F6rst%E4rkare%20h%F6gtal are&cg=5040&st=s&c=5044&sp=1&o=7&w=3

Välj gärna kända japanska märken vad beträffar förstärkare. Högtalare finns upp uppsjö men håll dig borta från lågprismärkena. O tänk på vad beträffar förstärkare... en tung förstärkare (rent viktmässigt) är alltid alltid alltid bättre än en lätt förstärkare. Vad som väger i en förstärkare är ringtransformatorn o ju mer pengar tillverkaren har lagt på en sådan ju högre kvalitet får du på ljudet. En bra förstärkare kan lätt väga uppåt 20 kilo. Själv kör jag Onkyo A-809 som väger 18 kg om jag inte minns fel ihop med Dali Concept 10.

Lycka Till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback