Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 23:54
  #181
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Vi"?

Speak for yourself eller kom med belägg.

Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Varenda skapelse, kan acceptera det eller förtrycka det djupt inne någonstans ..

Aaah, ett pseudo-val mellan ditt senaste postulat och pop-psykologi.

Falsk dikotomi.
Citera
2017-10-06, 00:22
  #182
Medlem
jagnickars avatar
Vi blir en person när vi föds (eller ja när utvecklingen av ett foster påbörjats). Tycker inte det finns något som "avgör" eller kan avgöra vilka föräldrar vi hamnar hos, om vi inte existerar innan fosterstadiet. Jag hade aldrig kunnat hamna hos några andra föräldrar, för det hade inte varit jag för jag är ju min kropp som bara kunnat skapas av mina två föräldrar, annars hade det varit någon annan.

Möjligen att jag hade fötts och adopterats bort, då vet jag inte vad som avgör för dessa barn. Finare än resten av det som finns att välja på kanske. ingen aning om hur det fungerar
Citera
2017-10-06, 00:41
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
VAD BESTÄMMER VILKA FÖRÄLDRAR VI FÖDS HOS ???

KAN DET VARA NÅGOT ANNAT ÄN VÅR EGEN KARMA ???



Om det inte har med karma från vårt föregående liv att göra, hur kommer det sig då att vissa föds med feta bankkonton och silversked i munnen, medan andra föds till svält och misär?

Inser vi karmalagens konsekvenser, så kommer vi ju leva fromt och Gudfruktigt i detta liv, höja vårt medvetande, för att sedan i vårt nästa liv komma närmare eller ända till slutmålet; Guds rike i den eviga andliga världen, bortom denna mörka temporära Gudlösa materiella värld!


Eller hur, kära vänner?

Du behöver en massa och som tror på dig du TS, men eller hur?
Typ som att skapa Karma åt andra, men eller hur?
Det får bli mitt svar.
Citera
2017-10-06, 01:21
  #184
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Vi blir en person när vi föds (eller ja när utvecklingen av ett foster påbörjats). Tycker inte det finns något som "avgör" eller kan avgöra vilka föräldrar vi hamnar hos, om vi inte existerar innan fosterstadiet. Jag hade aldrig kunnat hamna hos några andra föräldrar, för det hade inte varit jag för jag är ju min kropp som bara kunnat skapas av mina två föräldrar, annars hade det varit någon annan.

Möjligen att jag hade fötts och adopterats bort, då vet jag inte vad som avgör för dessa barn. Finare än resten av det som finns att välja på kanske. ingen aning om hur det fungerar

Korrekt. Det finns inga säkra indikationer för varken det ena eller det andra.
Citera
2017-10-09, 03:35
  #185
Medlem
fillefilosofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Korrekt. Det finns inga säkra indikationer för varken det ena eller det andra.
Dna fråm pappan (en spermie) kombineras med dna från mamman (ägget). Inget annat avgör hur du skapas genetiskt sett.

Trådstarten har en korkad fråga, eller hur? Karma har noll, zero och nada påverkan...
Citera
2017-10-09, 10:24
  #186
Medlem
TwoThousands avatar
Spekulerar hela tiden att det gör ont att se det!
För innan ankomsten till världen väljer vi vilken familj vi ska tillhöra i livet!
Citera
2017-10-09, 11:04
  #187
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillefilosof
Dna fråm pappan (en spermie) kombineras med dna från mamman (ägget). Inget annat avgör hur du skapas genetiskt sett.

Dom som skenande SPEKULERAR kan ju iofs hävda, att man med dessa premisser i så fall kan välja vilka spermier och ägg, man vill börja med/från ...

Citat:
Trådstarten har en korkad fråga, eller hur?

... men det är som sagt mycket spekulativt.
Citera
2017-11-10, 20:36
  #188
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Vi blir en person när vi föds (eller ja när utvecklingen av ett foster påbörjats). Tycker inte det finns något som "avgör" eller kan avgöra vilka föräldrar vi hamnar hos, om vi inte existerar innan fosterstadiet. Jag hade aldrig kunnat hamna hos några andra föräldrar, för det hade inte varit jag för jag är ju min kropp som bara kunnat skapas av mina två föräldrar, annars hade det varit någon annan.

Möjligen att jag hade fötts och adopterats bort, då vet jag inte vad som avgör för dessa barn. Finare än resten av det som finns att välja på kanske. ingen aning om hur det fungerar

Du är köttkostymen som du bär omkring på?

Lustigt, för jag trodde att du var jaget/själen/individen/livet i din köttkostym...
Citera
2017-11-10, 20:53
  #189
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Du är köttkostymen som du bär omkring på?

Lustigt, för jag trodde att du var jaget/själen/individen/livet i din köttkostym...

Grattis till försöksutskrivningen Död o återfödd. Du är ju ett skinande exempel på vad ett medlemskap i ISKCON (Hare Krishna) kan göra med en människa...

Har du träffat på några nu levande medvetanden utan denna "köttkostym"?
Citera
2017-11-10, 21:16
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
VAD BESTÄMMER VILKA FÖRÄLDRAR VI FÖDS HOS ???

KAN DET VARA NÅGOT ANNAT ÄN VÅR EGEN KARMA ???



Om det inte har med karma från vårt föregående liv att göra, hur kommer det sig då att vissa föds med feta bankkonton och silversked i munnen, medan andra föds till svält och misär?

Inser vi karmalagens konsekvenser, så kommer vi ju leva fromt och Gudfruktigt i detta liv, höja vårt medvetande, för att sedan i vårt nästa liv komma närmare eller ända till slutmålet; Guds rike i den eviga andliga världen, bortom denna mörka temporära Gudlösa materiella värld!


Eller hur, kära vänner?


Har du aldrig läst sexualkunskap? Personer som knullar oskyddat får barn....oavsett vilken inkomst de har!
Citera
2017-11-10, 21:18
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Du är köttkostymen som du bär omkring på?

Lustigt, för jag trodde att du var jaget/själen/individen/livet i din köttkostym...


Olustigt.....vad tror du t ex händer om "köttkostymen" råkar drunkna? Eller fastna inlåst i ett brinnande hus?
Citera
2018-08-05, 13:34
  #192
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Har du aldrig läst sexualkunskap? Personer som knullar oskyddat får barn....oavsett vilken inkomst de har!

Det var inte frågan!

Frågan gällde vad som avgör vilka dina föräldrar blir?

Om det blir kattföräldrar, hundföräldrar, marsvinsföräldrar, människoföräldrar etc, och ifall människoföräldrar, hos vilket föräldrapar?

Ditt ackumulerade karmakonto vid tiden för din senaste död i din senaste inkarnation innan denna!

Eller hur?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback