Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-28, 20:35
  #1
Medlem
Zinkys avatar
Hej,

Fick precis hem en Macbook pro, har inte startat den en. TÄnkte om man bör använda den på något speciellt sätt nu i början för att få batteriet att hålla så länge som möjligt?

Tack
Citera
2010-06-28, 20:37
  #2
Medlem
Noetlovskijs avatar
Ha inte strömkbalen i hela tiden - låt batteriet motionera lite då och då. Den här sortens batterier behöver inte heller laddas ur varje gång innan laddning och sånt tjafs.

Det är väl de tipsen de flesta skulle ge.
Citera
2010-06-28, 20:37
  #3
Medlem
Nohs avatar
Nej, litium-jon batterier lider inte av samma problem som andra batterier gör.

Bara att köra på.
Citera
2010-06-28, 21:54
  #4
Medlem
Zinkys avatar
Okey, tack så mycket
Citera
2010-06-28, 22:38
  #5
Medlem
wahdehs avatar
Skönt att höra, jag har själv köpt en mac nyligen. Det en kompis till mig berättade är att man ska använda så mycket av batteriet man bara kan... Men det kanske är fel då det, kanske, är annat sorts batteri i en MacBook Pro? Either way, jag skulle rekommendera att köra på batteri så mycket som möjligt/önskat iaf Jag tror det är bra... Men som sagt, det kanske är så man ska göra med gamla batterier...
Citera
2010-06-28, 22:44
  #6
Medlem
Zinkys avatar
Precis hade också för mig något sådant.

Någon som kan tipsa om något bra ställe i sthlm att gå o köpa ett sådant där skönt mjukt fodral 13"
Citera
2010-07-06, 03:59
  #7
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinky
Precis hade också för mig något sådant.

Någon som kan tipsa om något bra ställe i sthlm att gå o köpa ett sådant där skönt mjukt fodral 13"

macoteket har crumpler fodral
Citera
2010-07-06, 11:28
  #8
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahdeh
Skönt att höra, jag har själv köpt en mac nyligen. Det en kompis till mig berättade är att man ska använda så mycket av batteriet man bara kan... Men det kanske är fel då det, kanske, är annat sorts batteri i en MacBook Pro? Either way, jag skulle rekommendera att köra på batteri så mycket som möjligt/önskat iaf Jag tror det är bra... Men som sagt, det kanske är så man ska göra med gamla batterier...

Du har rätt, det är bara gamla batterier man ska göra så med(Som jag sa, lithium-jon batterier lider inte utav den effekten).

För övrigt så har Lithium-jon batterier använts i ungefär 8år nu, så det är en gammal myt.
Citera
2010-07-08, 10:32
  #9
Medlem
Hej Zinky

Jag rekommenderar att du läser igenom

http://www.apple.com/batteries/

så får du lite tips.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback