Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-27, 17:53
  #1
Medlem
http://www.deathspank.com/

Monkey Island meets Diablo släpps på PSN 13 juli , XBLA 14 juli

http://www.giantbomb.com/quick-look-...spank/17-2838/
Citera
2010-06-27, 18:50
  #2
Medlem
Freass avatar
verkar grymt!

både humor och hack n' slash!
kommer nog bli ett köp på det, tack för infon!
Citera
2010-06-27, 21:36
  #3
Medlem
DrDodges avatar
Verkar skoj
Hoppas de kommer till psp, annars får jag ta o lägga ut en DL skiva på spelet.
Vill också lira coop, men får se hur de blir om de inte kommer på psp.
De kommer antagligen inte på psp, men låt mig drömma
Citera
2010-07-16, 15:18
  #4
Medlem
MrFingals avatar
Någon som testat detta ännu? Såg att Bioware höjde detta till skyarna men eftersom jag varken har ett PS3 eller Xbox360 är det lite svårt för mig att testa. Dock gillar jag ju allt Ron Gilbert gör så jag tror spelet är jävligt kul.

Men om någon av er har testat eller kan testa så gör gärna det och återkom med en liten kommentar!
Citera
2010-07-16, 15:45
  #5
Medlem
Flrbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Någon som testat detta ännu? Såg att Bioware höjde detta till skyarna men eftersom jag varken har ett PS3 eller Xbox360 är det lite svårt för mig att testa. Dock gillar jag ju allt Ron Gilbert gör så jag tror spelet är jävligt kul.

Men om någon av er har testat eller kan testa så gör gärna det och återkom med en liten kommentar!

Än så länge har jag vell hunnit lira kanske 2-3 med en polare och det har varit skitkul än så länge, humorn står i samma nivå som med Monkey Island men efter att ha blivit hjärntvättad av existenz.se så är det inte lika kul att skratta till som Monkey Island var ett fåtal år tillbaka.

Jag har inte provat att spela ensam men som sagt att lira med polarn är skitkul. =D
Citera
2010-07-16, 15:46
  #6
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Verkar kul, ska nog skaffa det idag.
Citera
2010-07-16, 19:39
  #7
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flrb
Än så länge har jag vell hunnit lira kanske 2-3 med en polare och det har varit skitkul än så länge, humorn står i samma nivå som med Monkey Island men efter att ha blivit hjärntvättad av existenz.se så är det inte lika kul att skratta till som Monkey Island var ett fåtal år tillbaka.

Jag har inte provat att spela ensam men som sagt att lira med polarn är skitkul. =D

Låter bra, så länge det är likvärdigt med Monkey Islands humor duger det för mig!

Hur är det gameplay-mässigt? Som någon skrev Diablo 2, stämmer det? Såg på trailern men tyckte in att det visade så värst bra hur spelet faktiskt går till. Lust att ge lite mer info om det?
Citera
2010-07-16, 20:31
  #8
Medlem
WorkOfArts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Låter bra, så länge det är likvärdigt med Monkey Islands humor duger det för mig!

Hur är det gameplay-mässigt? Som någon skrev Diablo 2, stämmer det? Såg på trailern men tyckte in att det visade så värst bra hur spelet faktiskt går till. Lust att ge lite mer info om det?
http://www.youtube.com/watch?v=CPQrcXzMao0

Ser rätt kul ut, är dock alldeles för upptagen med att nöta Blacklight: Tango Down på fritiden för att ha tid med ett till lir. Kanske blir ett köp i framtiden.
Citera
2010-07-16, 20:40
  #9
Medlem
Mr. Flynns avatar
Mycket 'bang for the buck'. För 120:- får du ungefär lika många timmar som ett vanligt modernt spel i singelplayer.

Bör kanske klargöra att spelet lutar mer åt humoristiskt äventyrshållet än det gör åt hack n slash. Fördumma ner spelmekaniken i Diablo fläska dit en stor portion humor så har du DeathSpank i ett nötskal.

Helt klart ett bra spel som är värt pengarna om man inte är ute efter något intellektuellt djup eller superavancerad spelmekanik. Precis såhär skall PSN och XBLA-titlar vara om ni frågar mig. Bra pris och lagom nivå på spelmekaniken.
Citera
2010-07-16, 21:39
  #10
Medlem
Lunarus avatar
Funderar starkt på att köpa spelet, ser ganska lovande ut.
Citera
2010-07-16, 22:04
  #11
Medlem
Cum*s avatar
Detta spel verkar helt underbart. Har väntat på det riktigt länge. Synd bara att jag inte har något internet till xboxen för tillfället.

Sen hade jag sett fram emot en PC version. Får väll hoppas den kommer inom en kort framtid. Aja, 150kr verkar inte vara allt för mycket för ett spel som detta.
Citera
2010-07-17, 16:36
  #12
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Har kört lite, det är väl kul å så, lite plottrig grafik tycker jag. Mina ögon kommer inte klara att spela detta i längre perioder.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback