Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-24, 15:52
  #1
Medlem
Hej jag skulle behöva lite hjälp.
Det är så att när jag startar min dator så laddar allting som vanligt, men precis innan inloggnings rutan kommer upp så blir det svart skärm och man ser bara mus pekaren. Det är så där i ungefär 2-4 minuter sen så går det att logga in. Sen när man loggat in i Windows så är Windows galet segt och allting hänger sig varje 10 sek. Men sen efter 10 min när man varit inloggad i Windows fungerar allt perfekt.
Det är bara vid start som de är stora problem.

Jag har omformatera datorn ungefär 3 gånger och samma problem finns kvar. Men det blev så här när jag installera Windows 7 innan hade jag xp och hade inge problem alls. Vill ju helst slippa byta till xp då jag tycker Windows 7 är riktigt bra.
Så någon som kanske kan veta vad som kan vara problemet?

Lite information om datorn
Processor: 2x AMD Athlon(tm) 64 X2 dual core 600+
Diskar: Intel SSD 40 gig (windows) , WDC WD500 500 gig (filmer, filer)
Moderkort: Jetway M2A692
Systemminne: 3328 MB
Grafikkort: Nvidia Geforce 9600 GT
Operativsystem: Windows 7 32 bitar (nedladdat från TPB)
Citera
2010-06-24, 21:27
  #2
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smiirre
Hej jag skulle behöva lite hjälp.
Det är så att när jag startar min dator så laddar allting som vanligt, men precis innan inloggnings rutan kommer upp så blir det svart skärm och man ser bara mus pekaren. Det är så där i ungefär 2-4 minuter sen så går det att logga in. Sen när man loggat in i Windows så är Windows galet segt och allting hänger sig varje 10 sek. Men sen efter 10 min när man varit inloggad i Windows fungerar allt perfekt.
Det är bara vid start som de är stora problem.

Jag har omformatera datorn ungefär 3 gånger och samma problem finns kvar. Men det blev så här när jag installera Windows 7 innan hade jag xp och hade inge problem alls. Vill ju helst slippa byta till xp då jag tycker Windows 7 är riktigt bra.
Så någon som kanske kan veta vad som kan vara problemet?

Lite information om datorn
Processor: 2x AMD Athlon(tm) 64 X2 dual core 600+
Diskar: Intel SSD 40 gig (windows) , WDC WD500 500 gig (filmer, filer)
Moderkort: Jetway M2A692
Systemminne: 3328 MB
Grafikkort: Nvidia Geforce 9600 GT
Operativsystem: Windows 7 32 bitar (nedladdat från TPB)

Simpelt. Du har ett program som kört automatiskt vid uppstart, och det programmet fungerar inte. Det är ett program som du har installerat varje gång du installerat om Windows 7. Kanske är det en drivrutin, men någonting är det i alla fall. Kör msconfig och lägg upp ett screenshot på vad du har i autostart, samt de tjänster som inte är från Microsoft (Sortera på tillverkare)
Citera
2010-06-24, 22:33
  #3
Medlem
Citat:
Simpelt. Du har ett program som kört automatiskt vid uppstart, och det programmet fungerar inte. Det är ett program som du har installerat varje gång du installerat om Windows 7. Kanske är det en drivrutin, men någonting är det i alla fall. Kör msconfig och lägg upp ett screenshot på vad du har i autostart, samt de tjänster som inte är från Microsoft (Sortera på tillverkare)

okej på Autostarten har jag bara

1. Eset nod
2. Operativsystemet Microsoft

Men det kanske kan vara någon drivrutin som inte fungerar. Vet dok inte hur jag kollar vilka som är Windows tjänster och inte. Men blir till att prova formatera om igen och inte installera dom drivrutiner jag installerat varje gång.
Citera
2012-03-27, 06:01
  #4
Medlem
huntermcees avatar
Har samma problem sedan lördags. Efter att windows 7 hade startat upp, kunde jag klicka på logga in, skriva in lösen och enter-knappen för att sedan komma in på skrivbordet. Nu helt plötsligt tar det skit lång tid innan jag kan se skrivbordet efter det att jag har loggat in. Datorn bara står och tuggar i flera minuter innan jag kan tillslut kan se skrivbordet
Citera
2012-03-27, 09:54
  #5
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Och vad säger LOGGBOKEN???

Visas ev. fel i enhetshanteraren???
Citera
2012-03-27, 14:09
  #6
Medlem
Uppdatera drivrutiner?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback