Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-23, 08:48
  #1
Avstängd
Exakt varför vill man göra Cold water extraction (CWE)?
Är det för att man vill få bort all paracetamol och andra ämnen som Kodeintabletter innehåller för att minska biverkningarna, eller minska dåliga ämnen som man inte vill ta in i kroppen?

Om en Kodein tablett innehåller 30mg kodein och 500mg Paracetamol och efter CWE, har man då exakt rent och enbart 30mg kodein eller hur räknar man ut de så man vet hur mycket man intar?
Istället för att dricka kodeinet efter CWE, kan man inte torka de och kapsla in de och svälja det som rena kodeinkapslar?

Läste i Kodein FAQ att en nybörjardos är runt 150-200mg, menar dom då hela tabletten inkl paracetamol så som tabletterna kommer från frabriken?

Hur mycket enbart rent kodein kan man ta som nybörjare, jag har får mig att en tablett 30mg Codein + 500mg Paracetamol blir ungefär 10mg morfin i magen, stämmer detta eller är de bluff?
Går det räkna ut hur mycker morfin kodeinet omvandlas till? Om man använder CWE medtoden?

https://www.flashback.org/showpost.p...84&postcount=6


//Advocate
2010-06-23, 08:52
  #2
Medlem
Ja det är för att få bort paracetamolet.
2010-06-23, 08:58
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BeckenBenet
Ja det är för att få bort paracetamolet.

För att Paracetamolet är farligt för lever? Har hört att dom varnat för alvedon på apotek mm och andra preparat som innehåller Paracetamol.

Dom andra ämnena då, mikrokristallin cellulosa, majsstärkelse, magnesiumstearat, kolloidal kiseldioxid och vatten. Vill man ha bort allt sånt också?
2010-06-23, 11:41
  #4
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Exakt varför vill man göra Cold water extraction (CWE)?
Är det för att man vill få bort all paracetamol och andra ämnen som Kodeintabletter innehåller för att minska biverkningarna, eller minska dåliga ämnen som man inte vill ta in i kroppen?

Om en Kodein tablett innehåller 30mg kodein och 500mg Paracetamol och efter CWE, har man då exakt rent och enbart 30mg kodein eller hur räknar man ut de så man vet hur mycket man intar?
Istället för att dricka kodeinet efter CWE, kan man inte torka de och kapsla in de och svälja det som rena kodeinkapslar?

Läste i Kodein FAQ att en nybörjardos är runt 150-200mg, menar dom då hela tabletten inkl paracetamol så som tabletterna kommer från frabriken?

Hur mycket enbart rent kodein kan man ta som nybörjare, jag har får mig att en tablett 30mg Codein + 500mg Paracetamol blir ungefär 10mg morfin i magen, stämmer detta eller är de bluff?
Går det räkna ut hur mycker morfin kodeinet omvandlas till? Om man använder CWE medtoden?

https://www.flashback.org/showpost.p...84&postcount=6

//Advocate

För att få bort andra smärtstillande som är farliga i höga doser, oftast Paracetamol (Citodon och Panocod) som är levertoxiskt i höga doser. Man gör det inte för att få bort hjälpämnen.

Du får antagligen en aning mindre Kodein (beroende på hur bra du gör CWEn, jag brukar inte märka av någon större skillnad), men betydligt mindre Paracetamol/vad det nu än är. Har ingen aning om man kan torka skiten och lägga det i kapslar, men det låter väl inte omöjligt. Frågan är väl dock hur länge Kodeinet i så fall håller.

Nej, de menar 150-200mg Kodein utan att ta hänsyn till vad som annars kan finnas i diverse läkemedel. Det får man ta reda på själv. Och det finns faktiskt rena kodeintabletter btw. Kolla fass - Kodein Recip 25mg.

Eftersom att allergiska reaktioner är relativt vanliga på Kodein så bör man testa sig fram. På högre doser på 250mg++ så får man ofta en fet histaminfrisättning som kan upplevas som obehaglig - klåda, illamående och i allvarliga fall andningssvårigheter (då framförallt (alltid?) pga överdos eller en allergisk reaktion).

Andelen Kodein som omvandlas till Morfin varierar från person till person, men ligger i regel mellan 8-10% (källa Engelska Wikipedia).

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
"Kodein omvandlas i kroppen till morfin. Vissa människor saknar det nödvändiga enzymet, och då har kodein liten effekt. Farmakologiskt binder kodein till samma opioidreceptorer.

Omkring 1 % av den kaukasiska befolkningen är så kallade ultrasnabba metaboliserare, och har då i stället dubbla uppsättningar av enzymet till skillnad från långsamma och normala metaboliserare. Detta leder till att kodeinet har mycket kraftigare effekt på de ultrasnabba metaboliserarna jämfört med övriga människor, oavsett läkemedelsmängd, eftersom kodeinet då omvandlas till mer morfin än vad som är normalt."
2010-06-23, 14:37
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
För att få bort andra smärtstillande som är farliga i höga doser, oftast Paracetamol (Citodon och Panocod) som är levertoxiskt i höga doser. Man gör det inte för att få bort hjälpämnen.

Du får antagligen en aning mindre Kodein (beroende på hur bra du gör CWEn, jag brukar inte märka av någon större skillnad), men betydligt mindre Paracetamol/vad det nu än är. Har ingen aning om man kan torka skiten och lägga det i kapslar, men det låter väl inte omöjligt. Frågan är väl dock hur länge Kodeinet i så fall håller.

Nej, de menar 150-200mg Kodein utan att ta hänsyn till vad som annars kan finnas i diverse läkemedel. Det får man ta reda på själv. Och det finns faktiskt rena kodeintabletter btw. Kolla fass - Kodein Recip 25mg.

Eftersom att allergiska reaktioner är relativt vanliga på Kodein så bör man testa sig fram. På högre doser på 250mg++ så får man ofta en fet histaminfrisättning som kan upplevas som obehaglig - klåda, illamående och i allvarliga fall andningssvårigheter (då framförallt (alltid?) pga överdos eller en allergisk reaktion).

Andelen Kodein som omvandlas till Morfin varierar från person till person, men ligger i regel mellan 8-10% (källa Engelska Wikipedia).


Jag får ta och göra en CWE, bör man börja med en tablett åt gången eller kan man köra 2 direkt?
Sen undrar jag lite över hur man går tillväga då han som skrev hur allt går till verkar vara hög eller nått för han stavar konstigt men jag ska översätta de och rätta mig fall jag har fel.

1. Krossa tabletterna till ett fint pulver.

2. Värm upp vatten till 20 grader, häll upp 2-3ml vatten per tablett. Rör om en stund så att allt har löst upp sig i vattnet.

3. Ställ sedan in lösningen i kylen tills vattentemperaturen sjunkit till 7 grader.
När du tar ut lösningen ligger biprodukterna på botten som en vit massa.

4. Blöt sedan ner ett kaffefiler i kallt vatten och häll sedan ner lösningen i filtret. Ställ ett rent glas under filtret där lösningen droppar ner i.

5. Släng sedan filtret där de oönskade substanserna har samlats. Nu har du endast kvar betydligt renare kodein utan de oönskade substanserna i glaset.
Nu är det färdigt att dricka och du vet på ett ungefär hur mycket du har i extraktet då det mesta löstes upp.

Det jag är osäker på är det sista, "du vet på ett ungefär hur mycket du har i extraktet då det mesta löstes upp."

Uppskattar lite hjälp att förstå mig på mer av detta och rätta mig gärna om jag översatte det fel. Men det måste vara bättre skrivet än han som gjorde det tidigare.

Om man tar två tabletter kodein och gör på detta sätt så har man på papper 60mg kodein. Men hur mycket får man ut genom denna metod, det måste bli mindre va? Och hur räknar man som sagt ut hur mycket kodein man har utvunnit?

//Advocate
2010-06-23, 18:29
  #6
Medlem
TheSpacePopes avatar

Du kan köra på 20 tabs också, spelar ingen roll.

Man behöver inte vara så noggrann med vissa saker, utan man kan köra lite på känn. Man behöver t.ex. inte räkna ml vatten/tablett, det är bara att hälla upp en lämplig mängd vatten som är ca 20 grader och sen så är det inte heller skitviktigt att lösningen kyls till just 7 grader. Ställ det i kylskåpet någon timma helt enkelt.

Resten ska du göra precis som det står. Glöm inte att blöta ner kaffefiltret, det är viktigt. Folk verkar ha en tendens att glömma just det och då absorberar kaffefiltret en stor mängd Kodein.

Jag skulle gissa på att du får ut 90%+, men det är nog ingen som har exakta siffror på det. Om du gör en CWE på en större mängd tabs så kan du alltid göra en CWE på restprodukterna en extra gång för att få ut lite mer... Räkna med att du får ut allt. Eftersom du dricker skiten sen så kommer effekten att komma lite fortare vilket gör att det känns lika starkt som att äta dem hela.
2010-06-23, 18:56
  #7
Medlem
robin756s avatar
du kan nog börja med 6st tabletter. 180mg är en lagom liten dos.
ett tips är att mortla tabletterna, brukar jag göra men hur pass bra löses dom upp i vattnet hela?
hur funkar de om man skulle köra blandningen i micron
som man gjort på dolc för att det ska lösa upp sig helt och sen kyla ner det som vanligt?
2010-06-23, 19:10
  #8
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin756
du kan nog börja med 6st tabletter. 180mg är en lagom liten dos.
ett tips är att mortla tabletterna, brukar jag göra men hur pass bra löses dom upp i vattnet hela?
hur funkar de om man skulle köra blandningen i micron
som man gjort på dolc för att det ska lösa upp sig helt och sen kyla ner det som vanligt?

Mortla tabletterna ska man definitivt göra, men ska man bara köra 6st så kan man lika gärna äta dom som de är. 3g paracetamol är inga som helst problem.
2010-06-23, 20:16
  #9
Medlem
TjackadHamsters avatar
Löser sig verkligen all Kodein i vattnet, och passerar det sedan dessutom igenom kaffefiltret utan att det försvinner något?

För övrigt undrar jag hur noga folk är med temperaturerna? Finns det någon bra termometer eller liknande som det går att mäta upp med, eller kör folk på ett ungefär?

Aldrig gjort CWE utan bara käkat som det varit.
2010-06-23, 20:24
  #10
Avstängd
Jag använder mig av en sjövattenstermometer som går från 0 grader upp till 30+. Sen får jag väl göra så som ni andra tipsade om. Kör nog en karta tabletter då, 10st mao.
2010-06-23, 22:59
  #11
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Löser sig verkligen all Kodein i vattnet, och passerar det sedan dessutom igenom kaffefiltret utan att det försvinner något?

För övrigt undrar jag hur noga folk är med temperaturerna? Finns det någon bra termometer eller liknande som det går att mäta upp med, eller kör folk på ett ungefär?

Aldrig gjort CWE utan bara käkat som det varit.

I princip. Jag brukar inte märka någon skillnad mellan 10st hela citodon och 10st som jag gjort en CWE på. Fast lite försvinner såklart, fast inte mycket. När jag gjorde en CWE på 30st så gjorde jag om processen på restprodukterna en extra gång och man märkte att det fanns lite kvar i det, men inte jättemycket.

Inte alls noga. Häller på ljummet vatten, ca 20 grader och blandar sedan skiten... Sen är det bara att ställa i kylen och vänta i någon timma. Man behöver verkligen inte vara mer noga än så.
2010-06-23, 23:54
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
I princip. Jag brukar inte märka någon skillnad mellan 10st hela citodon och 10st som jag gjort en CWE på. Fast lite försvinner såklart, fast inte mycket. När jag gjorde en CWE på 30st så gjorde jag om processen på restprodukterna en extra gång och man märkte att det fanns lite kvar i det, men inte jättemycket.

Inte alls noga. Häller på ljummet vatten, ca 20 grader och blandar sedan skiten... Sen är det bara att ställa i kylen och vänta i någon timma. Man behöver verkligen inte vara mer noga än så.

Fungerar det lika bra med Dermaan Codein från t.ex. FearPharmacy att göra CWE på?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback