Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 00:00
  #577
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Du låter som en klok person..... :-(
Jag är ganska så klok. Men vissa handlingar är inte särskilt smakliga. Väldigt dåligt gjort av mig att rota i folks grejer när man har förtroendet att jobba hos dem utan att dem är hemma. Va dock 15 då.
Citera
2018-09-08, 00:01
  #578
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att knulla den kvinnliga chefen var inget smart drag. Det gick åt helvete. Min ursäkt är att jag var ung & dum.
Vad gick fel? :-)
Citera
2018-09-08, 00:20
  #579
Avstängd
Plaguetongues avatar
somnat
Citera
2018-12-04, 21:19
  #580
Medlem
Mitt sista sommarjobb skulle jag tro. Vi skulle måla en fasad på en industribyggnad. Ung, grön, dum. Använde en hög skylift. Det var lite häftigt tycke man, och som vanligt är man ju proffessionell efter typ tre dagar... Not. Farten ökade mer och mer, och med korgen högst upp körde jag i en håla i asfalten efter en nedsjunken gatbrunn. Att vi två killar inte flög ur korgen där är ett mirakel...

Samma företag en tid senare. Jag målar höga materialställ som tillverkades där. Ställen är kanske 3-4m höga och svetsade av I-balk. Dessa var avsedda att bultas i golvet, men nu stod de bara uppställda på rad av förklarliga skäl. Min dag bestod i att klättra upp och ner mellan ställen och rolla färg. Vid denna tidpunkt stod kanske tio, femton st uppställda. Jag hade just gått ut från ställen för att hämta färg när jag hör ett litet litet metallisk *PING*. Jag vänder mig om och ser att killen som lämnade ställen i änden på raden med trucken har lyckats stöta till ett ställ med gaffelspetsen... Sedan är det som att allt går i slow motion... Ställen faller ett efter ett som dominobrickor... Det blev ett sådant fruktansvärt oljud när dessa samtidigt föll i betonggolvet så det är obeskrivligt. 15 sekunder tidigare stod jag där inne mitt ibland dem
__________________
Senast redigerad av Inteminsak 2018-12-04 kl. 21:23. Anledning: Stavfel
Citera
2018-12-16, 18:44
  #581
Medlem
Runstensvikikings avatar
Jobbade med lite exlusivare bilar,
På kvällarna var jag ensam på jobbet och ”provade några ibland”.
Den här kvällen blev det en engelsk sportbil av vassare variant!
Hade tidigare åkt ner förbi centrum där en större vändplan för bussar med hållplatser intill fanns, det hade ju gått super och hade lyckats utföra jag vet inte hur många ringar i full gas där!
Väldigt kul!!!

Den här kvällen var jag lite extra uttråkad och hade druckit whisky ca: en kvarting tror jag!
Och så kom jag på tanken att bränna lite gummi och sladda runt lite, skulle göra kvällen ännu
bättre ju!!
Nu minns jag inte riktigt allt men kommer ihåg att jag mötte en BMW ute och att vi verkade ha samma åsikt ungefär hur man skulle framföra bilen nu när det var kväll och allt!!
Minns vissa segment och några av vägarna vi åkte på!!

Vaknar iaf morgonen efter i soffan på jobbet, och känner jäklar det blev visst lite mycket igår!
Med lite diffusa minnesbilder..
Går ut och tittar på den engelska sportbilen och ser oj!! Shit!!!
Fronten saknas och skärmar samt huv är helt buckliga(intryckta ordentligt).
Men stötfångare och grill med tillbehör är helt borta!!
Tänker smart som man är att jag måste ju hitta delarna och placera dom på ett bra ställe och får hitta på någon historia!
Så jag sätter mig i bil nr2(nej den krockade jag inte den här gången), men det fakto en senare🤭
Åker hur som helst ut och kikar där jag kommer ihåg att vi åkt, kommer inte så långt!
Där ser jag BMW:n uppochner minst 100m ut från bilvägen med polistejp runt!!
Va fan hände igår undrar ju jag?!
Har än idag ingen aning!
En vecka senare låg stötfångaren och tillbehör på gräset vid infarten till vårat jobb och den var inte där veckan innan, hade synts mycket tydligt!
Jag jobbar inte där idag🙄
Citera
2018-12-17, 17:22
  #582
Medlem
Tog en ecstasy under passets gång. Det var en riktig upplevelse. Jag jobbade som bartender på den tiden.
Citera
2018-12-17, 17:25
  #583
Medlem
Ryggradsluss avatar
Stulit en mopedjävel.
Citera
2018-12-17, 18:22
  #584
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosqvist
Tog en ecstasy under passets gång. Det var en riktig upplevelse. Jag jobbade som bartender på den tiden.

Wow! Respekt!
Skulle aldrig våga göra det på mitt jobb, det skulle kunna kosta mina kunder massor med cash.

Jag är däremot på god väg att göra något väldigt dumt på jobbet. Men om den lille skitstövelhipstern höjer rösten åt mig en gång till drämmer jag min lilla knutna gnomenäve rakt på hans välmanikyrerade södermalmska hipsternäsa så blodet skvätter.
Om jag sedan får sparken är det fanimig värt det.


MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-12-17, 18:33
  #585
Medlem
DeepThroat007s avatar
Brukade att jobba till ca kl 23 på kvällarna på kontoret. Blev ofta hungrig vid 20-tiden o tog då något att äta. Letade hemma i något förråd o hittade där en brödrost som jag tog med till kontoret. Den brödrosten låg tydligen i förrådet för att den var kass...

När jag skulle rosta lite bröd vid 20-tiden på kontoret så brändes brödskivorna o en massa rök utvecklades varpå brandlarmet gick i hela byggnaden. Ringde 112 o försökte att stoppa brandkårsutryckningen men det gick inte. Kom en massa brandmän i full mundering o yxor o jag stod där i mina kontorstofflor o såg allmänt korkad ut.
Citera
2018-12-18, 00:26
  #586
Medlem
JayJayAdamss avatar
Inget så roligt, mest tragiskt men när jag var i mitt missbruk knarkade jag på mina två jobb jag hade under den perioden varav det ena var i kassan på en större livsmedelskedja.
Satt och noddade väldigt ofta i kassan på heroin och benzo.


När jag jobbade på posten som 18åring var där en kollega som smetade ner toaletten med sitt bajs när han slutade.
Citera
2018-12-18, 18:26
  #587
Medlem
GoldTalons avatar
Runt 15-20 år sen så arbetade jag som nasare.
Chefen tyckte att jag skulle köra en drajv på Lidingö. Efter ett tag kom jag till ett kontorshotell. På en av de översta våningarna blev jag skitnödig som fan men kom på att jag inte hade sett en toalett nånstans. Det blev en klubba modell större i en papperskorg som stod i korridoren. Kan ni tänka er synen om nån hade sett mig? En ung man med kostym ståendes på huk med röven över en papperskorg med neddragna brallor
Citera
2018-12-18, 21:49
  #588
Medlem
Dykt upp aspackad efter en fest som pågick till kl 7 på morgonen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback