Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-23, 00:03
  #1
Medlem
turdmunchers avatar
hej, jag vill bara ha lite kul läsning, så jag bestämde mig för att ta upp ämnet "det dummaste ni har gjort på jobbet?"


Jag får vell börja med det jag har gjort.
Det var så att jag hade varit ute på pubben en torsdags kväll, och skulle jobba dagen efter. Jag var med mina polare och hade en kul kväll, vi drack rätt så ordentligt, tillräckligt mycket för att vara full på fredagen.
Dagen efter så gick jag till jobbet som vanligt, arbetskamraterna var inte i topp form den dagen, bland annat så spyr min arbetsledare i soptunnan och sover 4 timmar i vilorummet och så var truck chuaffören, borta den dagen så chefen kom och frågade om jag skulle kunna köra lite, dum och lite berusad (var på god väg till att bli nykter) som jag var så sade jag ja till honom. det allra dummaste är att de grejerna vi gör kan kosta från hundra tusen till över en halv miljon. Tidigt in på körandet så började jag märka att det inte gick rakt och var nära på att köra på och av vägen (kör en del utomhus med.) Det hände inget men dumt som fan var det.

Nå, vad är det dummaste ni har gjort på jobbet?
Citera
2010-06-23, 00:15
  #2
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Chefen var borta och fanns inte så mycket att göra, hade inte funnits på ett tag heller så man var ganska uttråkad. Körde skurmaskin iallafall och började fjanta mig. Låg på tvären och styrde både ratt och "gas" med två snören, chefen haffade mig på övervakningskameran

Självklart också se hur långt man kan sladda när golvet är blött också.

Inb4 kass arbetsmoral och annat
Citera
2010-06-23, 00:17
  #3
Medlem
ZooyorkeRs avatar
Kanske inte så allvarligt men ifall larmet går när någon går ut från butiken jag vinter/sommarjobbar på är det alltid jag som glömt ta bort larmet. Så fort larmet går kan jag säga till nya kunden jag har att det var jag som glömde ta bort larmet. Blir alltid ett litet gott skratt där. Förutom han som behöver komma tillbaks.

Sen har jag glömt bort en kund, gick på lunch istället, hann fram och tillbaks från donken + äta upp burgan innan en annan kollega kommer in och frågar om jag glömt min kund. Hon hade väntat i 45min, HAHA (sopa), hon var inte glad...
Citera
2010-06-23, 00:42
  #4
Medlem
Jag ringde ut via vår växel och under tiden som jag väntade så var det "dött" i luren, ja helt tyst, och sa till en kollega som stod inne på mitt kontor:
- Fan vad "knullsk" hon Eva i växeln/receptionen ser ut att vara. Hon går bara och väntar på att vi ska gå upp och ge henne så hon inte kan sitta på flera dagar. Hö hö hö

Tyvärr så är det typ bara "mute" i min lur och hon bryter tystnaden genom att säga:
- Era jävla svinpellar! *klick*

Jag mådde inte så bra och med tanke på att jag inte hade haft min tjänst så länge så var jag skiträdd att hon skulle berätta för sin t.f chef: Personalchefen... Sen att hennes man/sambo jobbar på företaget gjorde ju inte saken bättre.

Det tog flera månader innan jag vågade ringa via växeln igen och hon och jag hade ett väldigt ansträngt förhållande tills hon slutade i vintras. Den andra tjejen i växeln/receptionen berättade att hon verkligen hade varit väldigt förnärmad och var på väg att berätta för vår feministiska personalchef och hennes man. Dock så tyckte hon synd om mig eftersom jag var så ny och de andra tjejerna i växeln gillade mig.

Det komiska var att hon skulle bli förflyttad efter sviterna från finanskrisen och jobba under mig, men hade turen att få ett annat jobb i koncernen fast på annan ort.

Jag har lärt mig att INTE prata skit när det är tyst i luren och har slutat sjunga med när det spelas "pausmusik" i telefonkön...
Citera
2010-06-23, 00:44
  #5
Medlem
FarbrorKjells avatar
Att börja på firman
Citera
2010-06-23, 01:23
  #6
Medlem
Tog på mig peakjackan med päls på luvan till jobbet. Jag jobbade på en fundraisingbyrå för greenpeace.
Citera
2010-06-23, 01:23
  #7
Medlem
fjiskens avatar
BRukar sova på mitt jobb jag.
Citera
2010-06-23, 02:08
  #8
Medlem
Ogdens avatar
Mitt hittills enda jobb var att paketera skivor vilket var så sinnesförlamande tråkigt att man förvandlades till en robot som bara skötte jobbet. Inga roliga minnen därifrån alltså!

Min prao däremot! var på en djuraffär, och de andra två som jobbade där sa att jag fick gosa med djuren, men att kaninen var skygg och behövde en van hand och att jag absolut inte fick tappa dvärghamstrarna på golvet då de kunde skada sig allvarligt.
Vad tror ni jag gör? Givetvis klättrar den självmordsbenägna hamstern ut ur mina nervöst darrande, fjortonåriga händer och hamnar på golvet (fall på ca en meter) där den kryper runt, ilsket pipande.
Jag plockar upp den, den sprattlar som en fisk på torra land, och jag kastar in den i burens mjuka spån igen och låtsas att inget hänt.

Kaninen skulle jag ta ut framför någon kund, fick inte tag på den. Den var livrädd för mig. Hade inte tappat den eller skrämt den på något sätt, det var bara det att den inte kände mig och därför var rädd. Lite pinsamt framför en kund dock.

Den tredje arbetsdagen på djuraffären mår jag inte bra. Huvudet känns tungt och bultar, halsen är öm och jag känner mig allmänt nere och seg. Dagen efter har jag feber också och är hemma. Dagen efter det börjar jag hosta, och det var fan ingen vanlig hosta, jag lät som en fattigstuga från 1800-talets mörkaste tuberkulosepidemi. Detta fortsatte och jag var sängliggande tills måndagen då mamma skickade sin bleka, hostande förstfödda till vårdcentralen. Doktorn ordinerar antibiotika mot lunginflammation fick en allergisk reaktion mot penicillinet, fick ett nytt penicillin som funkade, men då det faktiskt började verka var den andra och sista praoveckan slut. Jag ringde till djuraffären, bad om ursäkt och sa att jag hade åkt på lunginflammation. Vet inte om de trodde mig...

Kändes dock surt veckan efter i skolan när jag var tillbaka. Där satt jag med ont i magen, vilket var en biverkning av penicillinet och tvingades lyssna på hur kul andra haft det på sin prao. "Hihi, jag fick köra truck!" "De sa att jag kanske kunde få jobba där i sommar!" "Sista dagen fick jag den här [jävligt fina, inbundna] boken, de gillade mig som fan!" när jag själv fått göra det absoluta skitgörat på en djuraffär i tre dagar, sen legat i sängen och hostat tills lungorna värkte resten av tiden.

Det var vår enda prao också. Antar att det enda som platsar i tråden är mitt misslyckande med att vinna smådjurens förtroende men det dråpliga slutet på min karriär som djuraffärsbiträde är ju rätt kul, också.
Citera
2010-06-23, 02:48
  #9
Medlem
Tunisiens avatar
Jag sommarjobbade på en restaurang, hade som uppgift att fixa sallader och skära grönsaker samt att sortera ny inköpta råvaror. Minns att jag endast hade jobbat där 2 veckor innan det här hände, nämligen att jag efter en stressig dag glömde sortera råvarorna, de bara låg ut och dagen där på när kocken kom för att börja laga maten så hittade han utanför, de mesta var förstört och det stank om hela köket.

Trodde seriöst att jag skulle få sparken men nej, jag fick behålla jobbet, men glömmer det aldrig!
Citera
2010-06-23, 03:26
  #10
Medlem
vonFlaxs avatar
Jag har skött mig rätt bra vad jag minns, men en smått pinsam grej var en sen kväll när jag jobbade ensam (bensinmack) och det kliade som fan under näsan. Så i samma veva som jag frågar kunden "Var du på jakt efter något mer ikväll?" så drar jag fingret fram och tillbaka under näsan. Kunden ger mig en skum blick som att han på största allvar tror att jag försöker sälja kokain till honom under disken. Insåg det själv när kunden hade lämnat butiken hur det måste sett ut...
Citera
2010-06-23, 03:50
  #11
Medlem
bernie512s avatar
Jobbade deltid tidigare på en bensinstation och där jobbade även en annan individ som hade något problem tror att han var maniskt-depressiv. På den här bensinstationen fanns det även videouthyrning och det var sällan folk där på kvällen så jag brukade roa mig genom att titta på film men efteråt så kom jag aldrig ihåg vart filmen hade stått och då fick ju min medarbetare panik.

Kan nämna en gång framförallt då jag hade plöjt igenom tre filmer och sedan ställt tillbaks dessa och skapat en "fruktansvärd oreda" och den andra personen ska börja jobba kommer in i affären och säger hej och sedan ser filmerna och flippar ur totalt och det slutar med att h*n plockar ner varenda film för att sedan systematiskt ställa upp dem i hyllan igen.
Citera
2010-06-23, 03:55
  #12
Medlem
Johanboyboys avatar
Tänk er banankartonger. City Gross hade gjort en jättestor exponering med chips. Självklart så skulle jag fylla på, högst upp skulle det vara. Jag tror nog höjden var på ca 5-7meter högt, var kanske 20 banankartonger på varandra. När jag ska sätta den sista kartongen på plats så fallar alltihop över mig när jag är på 5 metershöjd på en vinglig stege. Det var så att kartongerna bakom den främre raden hade legat och tryckt emot, så vid minsta beröring så ramlade både den främre raden och bakreraden på mig, ca 40 kartonger med chips som gick åt helvete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback