Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-22, 19:55
  #1
Medlem
Varför spelar Gerard Piqué i långärmat både i FC Barcelona och Spaniens Landslag?

Mvh: BAZOKA!
Citera
2010-06-22, 19:59
  #2
Avstängd
För att han vill? Om landslagsbasen inte är diktatorisk, så brukar det vara fritt fram att välja längd på ärmarna.
Citera
2010-06-22, 20:20
  #3
Avstängd
Donatellinos avatar
Tillåt mig att gissa. Jag har ingen aning egentligen men jag antar att jag har rätt ändå...

Piqué spelade tidigare i en engelsk klubb, han var väldigt ung då han flyttade över dit. Där regnar det ofta hela dagarna. En kväll har Piqué match. Det är regnigt som vanligt och är dessutom en viktigt match, Piqué drar således på sig en långärmad tröja eftersom det är så kallt etc pga av regn och rusk.
Hans lag vinner matchen och Piqué som är vidskeplig bestämmer sig för att fullfölja traditionen.
Tillslut har han burit långärmad tröja så länge att han nästan känner sig obekväm när han har en kortärmad tröja på sig.

Det var historien om varför fotbollsspelaren Gerard Piqué alltid spelade i långärmade tröjor.
Citera
2010-06-22, 20:49
  #4
Medlem
Fassls avatar
Han fryser
Citera
2010-06-22, 20:51
  #5
Medlem
Sujoks avatar
Det är ju svin kallt. Förmodligen därför.
Citera
2010-06-22, 22:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Det är ju svin kallt. Förmodligen därför.

I Spanien med?
Citera
2010-06-22, 23:01
  #7
Moderator
Gromguttens avatar
Trams raderat. Tråden ligger illa till før att klassas som trams också...

/mod
Citera
2010-06-23, 02:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
I Spanien med?

Ja, även i Spanien!
Citera
2010-06-23, 09:08
  #9
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatellino
Tillåt mig att gissa. Jag har ingen aning egentligen men jag antar att jag har rätt ändå...

Piqué spelade tidigare i en engelsk klubb, han var väldigt ung då han flyttade över dit. Där regnar det ofta hela dagarna. En kväll har Piqué match. Det är regnigt som vanligt och är dessutom en viktigt match, Piqué drar således på sig en långärmad tröja eftersom det är så kallt etc pga av regn och rusk.
Hans lag vinner matchen och Piqué som är vidskeplig bestämmer sig för att fullfölja traditionen.
Tillslut har han burit långärmad tröja så länge att han nästan känner sig obekväm när han har en kortärmad tröja på sig.

Det var historien om varför fotbollsspelaren Gerard Piqué alltid spelade i långärmade tröjor.

Kan mycket väl vara därför.

Pepe kör ju alltid med sin polo under...trots att det är heta sommardagar.
Citera
2017-03-11, 02:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazoka
Varför spelar Gerard Piqué i långärmat både i FC Barcelona och Spaniens Landslag?

Mvh: BAZOKA!

Vill visa sina biceps heh
Citera
2017-03-11, 02:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Vill visa sina biceps heh

Han har ju armar som en "sticka", ni som fattar fattar
Citera
2017-03-11, 02:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazoka
Varför spelar Gerard Piqué i långärmat både i FC Barcelona och Spaniens Landslag?

Mvh: BAZOKA!
Tror det kan ha med sponsorer att göra att han "distraherar" reklamen på tröjan då han kanske har tatuerade armar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback