Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 22:44
  #157
Medlem
flaess avatar
En trappistöl från slumpvist utvalt kloster sitter aldrig fel. Hög alkoholstyrka och smakar alldeles gudomligt.
Citera
2018-02-09, 23:18
  #158
Medlem
MariaNilas avatar
Precis börjat dricka öl och arbetar mig igenom olika märken. Gillar i dagsläget ljus lager som Heineken och Budweiser.
Citera
2020-04-15, 22:52
  #159
Medlem
Readyfreddies avatar
Norrlands Djup (6,8%) är riktigt trevlig och lättdrucken när man har behov av att bli lite lullig.
Citera
2020-04-21, 16:01
  #160
Medlem
Det beror på humör men en favorit är Sculpin IPA. Sitter sällan fel.
Citera
2020-04-21, 20:00
  #161
Medlem
oyegies avatar
Har ingen favorit, skulle tröttna på att bara dricka en St Bernadus apt12 även om den är fantastisk,man vill variera sig lite
En krispig tysk helles kan ju också sitta fint eller en ESB.
Har man en favoritöl så har man inte provat så mycket inom övärlden.
Citera
2021-07-21, 04:41
  #162
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Heiniken är mest god och har en utsökt smak speciellt utav de billigare sorterna utav ölen.

Om man ska ge sig på annan nyare öl så vill jag ge förslag på IPA och Brooklyn Lager.
Citera
2021-07-22, 17:07
  #163
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Heiniken är mest god och har en utsökt smak speciellt utav de billigare sorterna utav ölen.

Om man ska ge sig på annan nyare öl så vill jag ge förslag på IPA och Brooklyn Lager.
Vilken IPA rekommenderar du?
Citera
2021-07-23, 11:27
  #164
Medlem
Triremers avatar
Svår fråga men några favoriter är:
* Pilsner Urquell ofiltrerad på fat.Tjeckisk pilsner kan vara riktigt gott. Smörkolatoner med mera som kommer av diacetyl. Det är smörkålan, lite beska, doft av honung/kvitten parat med en viss brödighet som gör den helt fantastisk.
* Ayinger Bräuweisse: doft av mogen banan, citrus och kryddor. En fantastisk weissbier. Även Wiehenstephaner är sjukt bra.
* Landsorts lager eller en enkel Carlsberg Hof passar till i princip all husmanskost, på midsommar osv.
* Skånsk Klassiker Alkoholfri. Bryggs i Tjeckien och är i mitt tycke den bästa alkoholfria ölen.
* Stigbergets Amazing Haze: granskott, mango med mera i doft och smak. Perfekt balanserad.

Olika sorter passar till olika tillfällen, Amazing Haze skulle jag aldrig ätit med husmanskost, däremot till kryddig mat eller en hamburgare med BBQ-sås och sötpotatispommes. Lagunitas skulle jag hellre föredra till en burgare exempelvis.

Jag föredrar att dricka lager/pilsner eller weissbier i 9 utav 10 fall. Det är helt enkelt det som är godast att dricka om man inte ska sitta och smutta på endast en öl.
__________________
Senast redigerad av Triremer 2021-07-23 kl. 11:32.
Citera
2021-07-27, 18:16
  #165
Medlem
❤❤❤ Three Hearts 7.5 är det öl jag gillar bäst ....
__________________
Senast redigerad av blackniggeryoe 2021-07-27 kl. 18:18.
Citera
2024-02-10, 23:11
  #166
Avstängd
mcalvess avatar
Jag håller med Ts tjeckisk öl är godast. Särskilt med lite citrus eftersmak. De e grejer det
Citera
2024-02-14, 07:58
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Har ingen favorit, skulle tröttna på att bara dricka en St Bernadus apt12 även om den är fantastisk,man vill variera sig lite
En krispig tysk helles kan ju också sitta fint eller en ESB.
Har man en favoritöl så har man inte provat så mycket inom övärlden.

Provade just ett mixpack från systembolaget med 4st olika St Bernadus där apt12 var en av dom.

Har du tips på fler öl ?
Citera
2024-02-14, 08:03
  #168
Medlem
Just nu är det Three Towns som gäller, efter att priserna har dragit iväg på all Ipa odyl. Tidigare var det Berliner, men efter den passerat 20 kr burken från att ha kostat 14 kr för 2-3 år sedan, så räcker det med den med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback