Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 17:04
  #109
Medlem
Tänk så tiderna har förändrats på bara 13 år. Få av ölen som nämns i tråden finns på min topp 500

EDIT: Undantag: Fuller's-ölen, Gambrinus, Chimay Blå, Guinness, Bedarö Bitter och Paulaner. Finns dock några jag inte testat, som Sotholmen Stout!
__________________
Senast redigerad av Aktien 2017-04-23 kl. 17:10.
Citera
2017-04-23, 18:15
  #110
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jag tycker att dem flesta ölsorterna smakar väldigt lika om dem är på samma procent.
Jag gillar Sofiero, Tingsryd, Norrlands guld, Falcon, Teast a lot och Åbro 7,3 ☺
Citera
2017-04-23, 18:37
  #111
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Jag tycker att dem flesta ölsorterna smakar väldigt lika om dem är på samma procent.
Jag gillar Sofiero, Tingsryd, Norrlands guld, Falcon, Teast a lot och Åbro 7,3 ☺
DE för i helvete!
Alla märken (nästan) du räknar upp är lageröl och det är väl ganska självklart att de smakar ungefär likadant. Om du gör en jämförelse på tio stycken olika apelsinläsk så är det väl knappast en överraskning att alla smakar någon form av apelsin, eller hur?
Citera
2017-04-24, 18:10
  #112
Medlem
Bitburger1337s avatar
Bitburger
Citera
2017-04-25, 16:13
  #113
Medlem
Situationss avatar
Inte för att jag är någon finsmakare när det kommer till öl, men visst har jag några favoriter. Överlag så är det ljus lager som gäller, och sådana där supermörka öl som känns som en hel måltid har jag aldrig gillat. Mina fem favoriter är för tillfället:

1. Pripps Blå Pure
2. Pabst Blue Ribbon
3. Crocodile Lager
4. Newcastle Brown Ale
5. Red Stripe
Citera
2017-04-26, 10:10
  #114
Medlem
Jag tycker många öl är goda, både lager och ale. Jag är inte så kinkig när det gäller öl.
Ska jag nämna en favorit så blir det, Guinness.
Citera
2017-04-26, 18:18
  #115
Medlem
leddans avatar
Tycker de flesta tjeckiska lagerölen är av god kvalitet och smakar GOTT, har just inmundigat en Gambrinus och känner för ytterligare en, vilket det blir.
Vidare undrar jag var denna snobbism kommer ifrån, det skall vara IPA, APA eller något obskyrt öl från något microbryggeri som ingen jävel hörts talas om som någon ung recensent hitta och som passar till confiterad anka, fan vi snackar om bira inget annat.
Citera
2017-04-26, 20:17
  #116
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leddan
Tycker de flesta tjeckiska lagerölen är av god kvalitet och smakar GOTT, har just inmundigat en Gambrinus och känner för ytterligare en, vilket det blir.
Vidare undrar jag var denna snobbism kommer ifrån, det skall vara IPA, APA eller något obskyrt öl från något microbryggeri som ingen jävel hörts talas om som någon ung recensent hitta och som passar till confiterad anka, fan vi snackar om bira inget annat.

Det är nog oss jobba jävlar som har insett att det finns öl som inte är ljus lager du snackar om
Citera
2017-05-01, 23:19
  #117
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Nu är Sju komma tvåan min favorit.
Vill du ha nåt hyfsat gott som ändå är starkt så kan du dricka en kall Arboga 10,2 ☺
Citera
2017-05-02, 01:25
  #118
Medlem
Bitburger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Nu är Sju komma tvåan min favorit.
Vill du ha nåt hyfsat gott som ändå är starkt så kan du dricka en kall Arboga 10,2 ☺

Om man håller Arboga 10,2 som god har man inte druckit mycket berka. Värre smakupplevelser får man leta efter.
Citera
2017-11-23, 21:18
  #119
Medlem
mikeymikeys avatar
Eriksberg är en riktig favorit 😃
Citera
2017-11-25, 10:21
  #120
Medlem
Måste jag välja endast en öl får det bli blå Chimay, men det roliga med öl är att ju att variera och testa nytt. Bedarö bitter är exempelvis en höjdare, liksom mycket annat från svenska mikrobryggerier.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback