Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-18, 09:23
  #97
Medlem
NickLidstroms avatar
Blue Fox Vibrax Super Minnow skulle jag valt, inte allt för stor spinnare som man kan kasta jävligt långt med. Går att få allt möjligt på den, helt klart det bästa för allround fiske som jag provat.

http://www.go-nature.se/se/art/blue-...per-minnow.php
Citera
2015-09-18, 09:41
  #98
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Herrejisses, är Herrn alldeles 'tappad bakom flötet'?
TS frågar specifikt efter ETT drag resten av livet. Och som om detta inte vore nog, lyder hans två följdfrågor: Vilket skulle du välja? Varför väljer du just det draget?

Säg mig, vad finns att missförstå i TS mycket enkelt formulerade frågeställning?

Kom tillbaka när dina hästar återvänt till stallet igen, och välj ett drag.
Vi är alla mycket, mycket nyfikna på ditt val.

Enkelt val om man vill behålla draget så länge som möjligt så ska det vara ett gammalt hederligt Abu Atom vassdrag.
Citera
2015-10-31, 21:06
  #99
Medlem
Resten av livet skulle jag satsa på enbart 28 gr Toby silver. Gädda, havsöring, lax. Lättkastat för oss som kör Ambassadeur.

Nu har jag de senaste 10 åren gått på hypen på alla möjliga andra grejer. Det enda som funkat någotsånär mot gädda är Zalt-wobblern. Resten av nyheterna har inte funkat alls. Skit.

Upptäckte alldeles nyligen ett Mörtblänk 20 gr längst ner i en gammal beteslåda. Koppar, mint condition. Snacka nostalgi.

Nästa säsong tänker jag bara gå på Toby, Atom och Mörtblänk. Rapporterar alla gäddor över 10 och öringar över 5 här, jag lovar.
Citera
2015-11-06, 15:18
  #100
Medlem
Jag skulle nog välja en svart spinnare. Den jag har verkar det mesta nappa på. Iaf i den sjön jag fiskar mest i.
Citera
2015-11-06, 16:13
  #101
Medlem
Argh! Svårt att välja...

Lutar mellan en 25 g svart/guld Atom och en urgammal blå/silver Droppenspinnare.

Atomen får man ofta gädda och större gös/lake på (mums, blir sugen på rökt gädda när jag tänker på det!) och på spinnaren har man sällan kommit hem utan en hygglig abborre i hinken.
Citera
2015-11-06, 17:34
  #102
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Argh! Svårt att välja...

Lutar mellan en 25 g svart/guld Atom och en urgammal blå/silver Droppenspinnare.

Atomen får man ofta gädda och större gös/lake på (mums, blir sugen på rökt gädda när jag tänker på det!) och på spinnaren har man sällan kommit hem utan en hygglig abborre i hinken.

Ni min herre är en gentleman med utsökt smak. Skulle själv valt samma drag utan tvekan.
Men hade det gällt spinnare skulle jag nog föredragit min gamla reflexspinnare med kopparsked.
Fan, nu blev jag sugen på att fiska.
Citera
2015-11-20, 14:43
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Ni min herre är en gentleman med utsökt smak. Skulle själv valt samma drag utan tvekan.
Men hade det gällt spinnare skulle jag nog föredragit min gamla reflexspinnare med kopparsked.
Fan, nu blev jag sugen på att fiska.

Tackar för de mycket eminenta ordvalen!

Visst längtar man till sommarens fiskevatten? 2016 kommer att bli ett magiskt fiskeår
Citera
2015-11-20, 16:25
  #104
Medlem
Toby effektivt till mina favvofiskar abborre och öring.
Om det inte hade varit så att balanspirkar fastnar så lätt i botten hadde jag valt en sån, fiska hem en balansare på samma vis som man gör med en jigg är det mest effektiva fisket jag provat.
Man kan stå och nöta med texasrigg/jigg i timmar utan ett napp så drar man på en balansare så hugger det flera feting abborrar på en kvart
Citera
2015-11-20, 21:54
  #105
Medlem
Gul/vit Vipp med guldsked. Finns nog ingen fisk jag inte fångat med detta drag.
Citera
2015-11-22, 16:45
  #106
Medlem
steeekarns avatar
Jag skulle valt en 7 cm rapala sjunk vobbler perfekt att fiska lite grövre öring, abborre och lite mindre gädda med.
Citera
2015-11-22, 16:48
  #107
Medlem
Höjas avatar
Silverfärgad Wiggler helt klart.
Fiskar uteslutande på kusten och med just wigglern fångar jag torsk, makrill, horngädda, havsöring, lax, sill och mycket mycket mer. Har även tagit en och annan gädda på draget i en insjö.
Citera
2015-11-24, 22:39
  #108
Avstängd
Ett drag för resten av livet... Abu:s Reflex utan tvekan... Röd kropp med svart guldrandig sked. Fungerar på gädda, abborre, öring, torsk, sej... I princip allt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback