Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-23, 01:07
  #13
Medlem
Lighthouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB4life
Vad räknas som en bi-figur?

Alla dessa underliga typer som dyker upp och figurerar prominent i ett avsnitt för att sedan försvinna. Tommy (Ostkillen), The Hitcher (fast han dyker upp i varje säsong), Charlie, Yeti osv osv.
Citera
2011-11-08, 15:32
  #14
Medlem
Ogdens avatar
Bump.

Det här är ju en av de roligaste brittiska komediserierna.
Väldigt surrealistisk serie, tycker faktiskt att den påminner rätt mycket om The Young Ones iom huvudrollernas relationer (de är väldigt olika varandra, oftast tjafsar dom och kan bråka ordentligt, men när det väl gäller är dom i full harmoni) och att saker som inte borde kunna prata eller agera riktigt lever och kan agera, och all vansinnig rekvisita.

Älskar dessutom alla referenser till populärkultur, t.ex Journey to the Center of the Punk är ju en blinkning till The Ramones. (den delen är förresten helt sinnessjuk)
Att de två huvudrollsinnehavarna spelar väldigt många biroller är ju också hur kul som helst. Fielding spelar ju både Old Gregg, Spirit of Jazz och the Hitcher, säkerligen fler, men det var dom jag kunde hosta upp på rak arm.

Finns det fler på Flashback som sett denna genialiska serie, den här tråden är ju oförtjänt kort!
Citera
2011-12-15, 04:03
  #15
Medlem
lejoninnas avatar
Tack gode Gud för att det finns likasinnade ute i cyberrymden. Jag är helt besatt av mighty boosh men tyvärr verkar inte så många förstår den vilket lämnar mig och datorn för oss själva så fort jag kollar på boosh.

Förresten, hur kan inte bästa bi-rollen vara the crack fox? Jag dör inombords bara jag tänker på honom.
Och Tommy - cheese is a kind of meat, a tasty yellow beef.

Älskar er för att ni älskar denna serie.
Citera
2015-07-26, 17:42
  #16
Medlem
Min brors kusins avatar
Har tittat på några avsnitt hos min son o svärdotter, tycker det är nått obehagligt över hela serien. Sen är ju Noel Fielding så himla ful också

Garth Marenghi's Darkplace är däremot lite kul
Citera
2018-01-09, 22:03
  #17
Medlem
Min brors kusins avatar
Har nog sett de flesta avsnitten nu och nu har jag börjat komma in i den och gilla den lite. Den är skön men fortfarande lite obehaglig Har bläddrat igenom deras bok också, rätt udda den också
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback