Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-21, 18:50
  #1
Medlem
KryddAs avatar
Hej, tänkte att man kunde skapa en lite större tråd för resor med knark som huvudsakliga mål. Anledning till detta är att jag sett att det frågas till och från på forumet, så bättre med en stor tråd om ämnet som tydligt listar upp länder och preparat som går att få tag på där. Jag ska försöka att hålla första posten uppdaterad med lista på länder samt vilka preparat som går att få tag på lagligt/väldigt enkelt där.

Fyll gärna på med information så uppdaterar jag som sagt. Skriv även om något är fel så fixar jag det.

EDIT1: La länderna i bokstavsordning för att man lättare skall kunna hitta ett land om listan blir lång
EDIT2: Polen och Tjeckien inlagda.
__________________
Senast redigerad av KryddA 2010-06-21 kl. 19:20.
Citera
2010-06-21, 18:58
  #2
Medlem
Lime-Limes avatar
Bra initiativ!

Tjeckien borde väl - med tanke på avkriminaliseringen av lätta & tunga droger - vara ganska inbjudande. Är det någon som har varit där sedan avkriminaliseringen, och vet hur läget är?
Citera
2010-06-21, 18:59
  #3
Medlem
blotarns avatar
Polen: Säljs amfetamin vid varje gatuhörn ungefär, och de ska ha struntsummor för de lite bättre varianterna. Pris varierar mellan 50-100kr för ett gram.
Citera
2010-06-21, 19:00
  #4
Medlem
dunderdasens avatar
Tjeckien har ju avkriminaliserat eget bruk av det mesta, både lätta och tunga droger.

För sen!
Citera
2010-06-21, 19:12
  #5
Medlem
KryddAs avatar
Bra att det kommer igång direkt! Skriv gärna var man skall leta efter drogerna också, samt vilka sorters preparat man kan förvänta sig att hitta. Tex:

"Tjeckien - diazepam på apotek, heroin på gatan, polisen bryr sig inte om du har något på dig" eller så. Ska länka informationen i listan till inlägget jag tagit infon från också, ska bara ta en cigg först, brb
Citera
2010-06-21, 19:29
  #6
Medlem
J.Boozes avatar
shit. va knäppa länder de finns.


så man kan bara traska in i ett apotek, plocka valfri benzo från hyllan betala o se glad ut?

fan va galet! tänk om det varit så i sverige :O
halva landet hade ju blivit arbetslösa / fått kicken från skolan
Citera
2010-06-21, 19:39
  #7
Medlem
Komyteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
shit. va knäppa länder de finns.


så man kan bara traska in i ett apotek, plocka valfri benzo från hyllan betala o se glad ut?

fan va galet! tänk om det varit så i sverige :O
halva landet hade ju blivit arbetslösa / fått kicken från skolan

Tror du ja!
Citera
2010-06-21, 19:42
  #8
Medlem
Livesearchs avatar
Portugal är väl som i tjeckien, lagligt för eget bruk.
Citera
2010-06-21, 19:42
  #9
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komytea
Tror du ja!

nä, överdrev såklart. tror inte det skulle bli nån skillnad. vill man ha benso så ordnar man. men klart fler som har missbrukar personlighet skulle ju torska direkt ifall det fanns tillgängligt i apoteket i stan liksom.

hade inte alkohol varit lagligt hade man ju aldrig blivit torsk på det dem åren man självmedicinerade..

äh vet inte är helt för sömnig för en dialog

men tycker iaf det är helt crazy att man i vissa länder kan köpa benzo utan recept
Citera
2010-06-21, 20:20
  #10
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livesearch
Portugal är väl som i tjeckien, lagligt för eget bruk.

Skriv lite mer konkret för att det skall hamna på listan, vill ha ha massa "jag-tror-det-är-såhär" länder i listan.
Citera
2010-06-21, 22:13
  #11
Medlem
moshomaniacs avatar
I Spanien är det väl rätt lätt att få tag i droger med tanke på att så mycket smugglas in där och att snutarna knappt bryr sig?
Citera
2010-06-21, 22:54
  #12
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Skriv lite mer konkret för att det skall hamna på listan, vill ha ha massa "jag-tror-det-är-såhär" länder i listan.

Drug policy of Portugal

Det kan nog bli väldigt rörigt om all information ska samlas i en enda tråd men jag hittade i alla fall några länkar som kan vara av värde för ett dylikt projekt.

Cannabis:

Samlingstråd för frågor om pris och tillgång utomlands

Webehigh

Possession of cannabis for personal use - Europe

Centralstimulantia:

Centralstimulantia utomlands: Priser, kvalitet, tillgänglighet osv? [Sammanfogade]

Hallucinogener:

Ultimata landet för psykadeliska droger?


Opiater och andra opioider:

I vilka länder är opiater lagliga?

Övrigt:

Länder där tyngre droger är lagliga?

Fass i andra länder - länkar.


Några exempel på den legala statusen hos några vanligt förekommande narkotikapreparat i drogliberala länder.

__________________
Senast redigerad av Sandoz 2010-06-21 kl. 22:59.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback