Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-24, 11:56
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Prinsessan Birgitta går sin egen väg...

https://alltomkungligt.se/prinsessan...-sin-egen-vag/

... iaf när det gäller sitt utseende
Näää Birgitta! Det finns ingen ursäkt att se ut sådär när man är en rik prinsessa.
Citera
2021-08-24, 12:09
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
”Prinsessan Birgitta är kungafamiljens Svar På Jannike Björling!”
Kan så vara😜

Hon är ju kungafamiljens svar på Keith Richards (åtminstone utseendemässigt). Coolt att hon fortsätter leva livet obrydd om vad andra tycker
Citera
2021-08-24, 21:06
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Hon är ju kungafamiljens svar på Keith Richards (åtminstone utseendemässigt). Coolt att hon fortsätter leva livet obrydd om vad andra tycker
😉 ja, det är väl ett tecken på verklig klass, att inte bry sig. Tycker också att hon är häftig.
Citera
2022-12-29, 22:02
  #136
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Därför nobbade Birgitta Oscars dop
http://www.expressen.se/nyheter/kung...ta-oscars-dop/


Ännu trevligare bild:
http://www.kjendis.no/2016/06/17/kje...969.1459589554
En beskrivning av Prinsessans utseende omvandlat till algoritmer

"SyntaxError: JSON.parse: unexpected end of data at line 1 column 1 of the JSON data"

Den enda heta sessan var Prinsessan Christina, hon hade rätt haka
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-12-29 kl. 22:13.
Citera
2023-01-03, 10:05
  #137
Medlem
[quote=bbbrn|38016323]
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Han blev lite gaggig och sur gubben på slutet. Han hade faktiskt en framgångsrik karriär att luta sig tillbaka på sådär på ålderns höst. I ställer går han och blir åldrigt sentimental och vill vara prins igen. Tråkigt. Speciellt med tanke på hur lätt det är. Kanske borde jag titulera mig själv H.K.H Print Jag Har En Liten i min konversation med hovet?[

Absolut, Sigvard var en framstående designer, men gaggig och sur på slutet?
Tycker du det var så märkligt att Sigvard ville återta sin rättmätige prinstitel? Det hela ter sig än mer tragikomiskt mot bakgrund av att "Hönemarks" gamle lover boy verkar vara villig att dela ut titlar lite hipp som happ.

Sigvards liv med Marianne var inte en dans på rosor alla gånger.
själv har jag upplevt hur nedlåtande hon kunde vara mot honom i andras sällskap med repliker som:
"lägg dig inte". "Du förstår ändå inte". osv. vid ett av dessa tillfällen sa Sigvard, med sorg i rösten till oss övriga: "Marianne förminskar mig".
Undrar om han någonsin insåg att bankdirektören, som dom ibland bodde hos under sina vistelser i Paris, även var Mariannes älskare.
sorry för "utviket" från tråden.
PS som sann republikan, gillar jag din tilltänkta titel!

När bankdirektören kom å hälsade på i Stockholm bodde han alltid på Grand Hotel och Marianne ”hälsade på” (ensam) på hans hotellrum.
”Hela personalen” kände till relationen och det vore väl ett under om inte även Sigvard var medveten om relationens karaktär..

Obegripligt att någon medvetet väljer att kränka sin make/maka inför publik utan att blinka.

Ungefär i samma stil som prinsessan Christinas make Tord Magnusson med sina unga, svarta homoälskare..
Citera
2023-01-05, 00:53
  #138
Medlem
Månsans avatar
Reagerade på en sak på SVTs prinsessan Birgitta-program:

Hon har en överraskande snygg golfsving. Riktigt bra. De flesta gamla tanter brukar vara rena skämtet när de ska dra iväg en golfboll. Nästan alltid en kort, stel, krampaktig rörelse varvid bollen knappt lyfter från marken. Om dom ens träffar bollen.

85-åriga Birgitta däremot har riktig stance, korrekt baksving, utmärkt rotation och helt okey bollträff. Såg nästan lite professionellt ut. Prinsessan har helt säkert bra bollsinne, det syntes.
Citera
2023-01-15, 15:41
  #139
Medlem
Ördögs avatar
Riktigt sevärd dokumentär, med fascinerande arkivmaterial. Är det här första gången som det öppet meddelas, att Sibylla hade ett missfall mellan Margaretha 1934 och Birgitta 1937? Tydligen var det ett gossebarn, hade han överlevt skulle han väl ha blivit kung med tiden.

Sessan - en kunglig saga
https://www.svtplay.se/video/8ryZnV6...n-kunglig-saga
Nu blickar prinsessan Birgitta tillbaka på sitt liv med hjälp av ett unikt arkivmaterial som hon aldrig tidigare sett. I öppna samtal med filmaren Jens Lind berättar hon om barndomen, pappans tragiska död, drömmen om att vinna OS-guld, äktenskapet som gjorde henne till dubbelprinsessa, skandalrubrikerna, monarkins framtid och sin beundran för sin brors arbete på den svenska tronen.
Och likt varje hederligt gjord dokumentär presenterar den här filmen övertygande argument för republik. Eller åtminstone visar den hur absurt det är med monarki. När man haft en barndom likt Hagasessorna, är det egentligen märkligt att inte de andra i skaran blev lika partysugna som Birgitta.

Åsa Beckman: Vi lär få se en våg av kungliga abdikeringar
https://www.dn.se/kultur/asa-beckman...-abdikeringar/
Men i den här milda filmen om prinsessan Birgitta förstår man hur bisarr monarkin är. Det är något rörande med att se denna kvinna, som ser ut som vilken brunbränd utlandssvensk som helst, som tar sig en gin & tonic och tittar på julkort från släkten, och inse att hon en gång levde så långt från verkligheten att hon inte visste hur man lyfte en telefonlur och bokade en tandläkartid.

”Jag kommer från en annan värld”, säger hon själv i dokumentären.

När man ser Jens Linds film kan man undra hur många av barnen i Europas nuvarande kungaklaner som i framtiden kommer att acceptera det här livet. Deras familjer slits redan nu sönder av spänningar mellan gamla traditioner och moderna önskningar om att fritt få välja livsväg. --- Det skulle inte förvåna mig om vi under de närmaste tjugo åren får se en våg av abdikeringar. Och när det väl händer kan det gå fortare än man tror.
__________________
Senast redigerad av Ördög 2023-01-15 kl. 15:59.
Citera
2023-10-14, 15:28
  #140
Medlem
explorerss avatar
Prinsessan Birgitta 86år, lever sitt eget liv på Mallorca
och blir helgalen när hon träffar Rafael Nadal.

Låst: https://www.expressen.se/nyheter/san...m-pa-mallorca/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback