Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2010-07-20, 23:07
  #49
Medlem
Är ju i princip omöjligt att paja discen bara man är försiktig
Citera
2010-07-21, 23:41
  #50
Medlem
*cough*http://www.youtube.com/watch?v=AqSKzzYEQwE*cough*
Citera
2010-07-23, 09:01
  #51
Medlem
Doublevortexs avatar
En sur sak som hände mig när jag spelade Prototype var att jag hade i mitt play and charge kit, var tvungen att gå på toaletten, och givetvis snubblar över sladden.

MEN, konsollen flög lixom inte halvägs över rummet utan ryckte till lite åt sidan.
Jag antar att skivan wobblade till inuti konsollen och blev repad och sedan ospelbar.
Bara till att försöka polera upp skivan efteråt tyvärr.

Men det jag försöker mena är att det är lätt hänt, jag blev skitpaff över det.

Jovisst jag förstår väl att det aldrig e bra att utsätta konsolen för det men jag har aldrig varit med om det på tidigare konsoler, jag har bla lyckats att dra ner en hederlig gammal ps2:a i golvet med skiva i och konsolen igång utan att den repades.

Det är väl antagligen bara microsoft kvalite på det hela antar jag.
Citera
2017-11-21, 20:24
  #52
Medlem
Winwords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
Helt ofattbart hur detta fenomen har lyckats skapa uppståndelse på nätet.
Gammal tråd men högeligen relevant för mig som precis skaffat mitt första 360 (Zephyr), eller ja, fick med gratis tillsammans med 20 spel jag köpte:

Xbox 360 technical problems
Citat:
Discs have also been scratched by stationary consoles during normal use. One side of the disc can also be scratched by the disc tray if it malfunctions by closing with the disc in an odd position. Also, technical engineers already knew about the problem before release confirm this with Microsoft with a list of solutions. According to Microsoft, decreasing the disc rotation would cause games to take too much time to load from the disc, and adding a bumper in the disc tray would cost 25 cents per console—a total of about 11 million dollars and causing a delay of the Xbox 360 release.
Hur resonerar man egentligen om 1,50 kr för kundens räkning är värt inte bara DVD-spel för hundra- eller kanske t.o.m. tusentals kronor, utan även ett ryktesäventyrande av hela varumärket?

Steve Ballmer's avsikt med Xbox 360 var uppenbart profit, till skillnad från originalboxen som M$ gick back på för varje såld enhet. Detta gjorde att 360 skyndades ut helt ett år innan konkurrenterna på marknaden, trots att utvecklingen inleddes ett år senare. Kontentan blev en riktig budgetbox som skulle innehålla all teknologi på marknaden till så lågt tillverkningspris som möjligt, med kvalitet och failure rate därefter (lite som när Sega stressade ut Dreamcast pga ryktena om PS2, vilket lämnade Sega i graven med otillräckliga enheter samt Sonic X-treme som aldrig blev verklighet).

Citat:
MS was so focused on beating Sony this cycle that the 360 was rushed to market when all indications were that it had serious flaws. The design qual testing was insufficient and incomplete when the product was released to production. The manufacturing test equipment had major gaps in test coverage and wasn’t reliable or repeatable. Manufacturing processes at eall levels of suppliers were immature and not in control. Initial end to end yields were in the mid 30%. Low yields always indicate serious design and manufacturing defects. Management chose to continue to ship anyways, and keep the lines running while trying to solve problems and bring the yields up. Whenever something failed and there was a question about whether the test result was false, they would remove that test, retest and ship, or see if the unit would boot a game and run briefly and then ship. 360 is too complex of a machine to get away with that.

In the end I think it was fear of failure, ambition to beat Sony, and the arrogance that they could figure anything out, that led to the decision to keep shipping.
Citat:
There are also other significantly high failure rates in other areas, like the DVD.
Inside Source Reveal the Truth About Xbox 360 “Red Ring of Death” Failures

Än värre är det ju att Mega$hit fixat så endast din specifika dvd-läsare fungerar till din specifika modell, så om nånting går sönder måste du slänga hela skiten. 360 är verkligen iPhone i tv-spelsbranschen.

Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
Endast en idiot lyfter och vänder på en cd/dvd spelare som är igång. Visst finns det spelare som klarar det men man gör det ändå inte. Gammalt skit som gäller lika mycket på gamla xboxen.
Endast en idiot köper alltså en bärbar dator eller förr i tiden, Walkman; speciellt då de utrustas med batteri för att kunna flyttas runt. De kan inte vara tänkta att användas eller något sådant, utan det är bara för att det är så det skall vara?
Citera
2017-12-08, 06:06
  #53
Medlem
Vargfars avatar
Spel som blev totalt repade när man flyttade konsolen. Halva Saints Row försvan på ett ögonblick. Haha,vilka minnen den här tråden väcker till liv. Ägde själv den första ”premium” varianten av 360 från starten. Vilken överprisad lågbudgetskonsol. Högljud som ett flygplan,och varm som elden själv blev den också gärna
__________________
Senast redigerad av Vargfar 2017-12-08 kl. 06:12.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback