Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-19, 17:48
  #1
Medlem
sunderlings avatar
Jag måste bara fråga varför i helvete de intervjuvar jävla utlänning och frågar vad de tycker om bröllopet. Inte nog med det står utlänningen med en sverigehatt men hon säger: Jag inte prata svenska mycket eller vad fan hon sa. FAN det är et svenskt bröllop !
Citera
2010-06-19, 17:52
  #2
Medlem
RectusFemoriss avatar
That's how we roll now a days. Invandrares företräde blir allt större för att om de inte släpps in så är det alltid någon som nappar på det och ställer till liv. Och ett sådant agerande väger mycket tyngre än att välja bort en intervju med en svensk, tyvärr.

Nu såg jag inte intervjun, men jag antar att en eller fler svenskar intervjuades också?
Det är väll inte hela världen.
Citera
2010-06-19, 17:57
  #3
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RectusFemoris
That's how we roll now a days. Invandrares företräde blir allt större för att om de inte släpps in så är det alltid någon som nappar på det och ställer till liv. Och ett sådant agerande väger mycket tyngre än att välja bort en intervju med en svensk, tyvärr.

Nu såg jag inte intervjun, men jag antar att en eller fler svenskar intervjuades också?
Det är väll inte hela världen.

Det var tv4 som var ute bland folket på gatorna och den första intervjuven som inträffade var med en utlänning, sen kanske de intervjuvade 2 svenskar och 2 utlänningar. Men det är ändå ett Svenskt bröllop. De invandrar hit och då kan de fan stå i skuggan när våra svenskar gifter sig ! Sen att hon säger, jag inte prata svenska . Då får det vara nog !
Citera
2010-06-19, 18:01
  #4
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Det var tv4 som var ute bland folket på gatorna och den första intervjuven som inträffade var med en utlänning, sen kanske de intervjuvade 2 svenskar och 2 utlänningar. Men det är ändå ett Svenskt bröllop. De invandrar hit och då kan de fan stå i skuggan när våra svenskar gifter sig ! Sen att hon säger, jag inte prata svenska . Då får det vara nog !
Tänk om det var en turist?
Citera
2010-06-19, 18:03
  #5
Medlem
Moff .. es avatar
Det jag tänkte på var varför fick inte SÄPOs folk varsin häst?
Tyckte synd om de 4 som fick springa 7 km.

GRATTIS VICTORIA och DANIEL!
Citera
2010-06-19, 18:04
  #6
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Det var tv4 som var ute bland folket på gatorna och den första intervjuven som inträffade var med en utlänning, sen kanske de intervjuvade 2 svenskar och 2 utlänningar. Men det är ändå ett Svenskt bröllop. De invandrar hit och då kan de fan stå i skuggan när våra svenskar gifter sig ! Sen att hon säger, jag inte prata svenska . Då får det vara nog !
Så dåligt som du verkar behärska svenska språket kan man ju undra vart du kommer från?
Citera
2010-06-19, 18:05
  #7
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Det var tv4 som var ute bland folket på gatorna och den första intervjuven som inträffade var med en utlänning, sen kanske de intervjuvade 2 svenskar och 2 utlänningar. Men det är ändå ett Svenskt bröllop. De invandrar hit och då kan de fan stå i skuggan när våra svenskar gifter sig ! Sen att hon säger, jag inte prata svenska . Då får det vara nog !

Det finns inte mycket "svenskt blod" i Victoria och de flesta bland gästerna kom från andra länder än Sverige, plus att själva ceremonin inte särskilt svensk. Så svårt att säga att det är ett svenskt bröllop mellan två svenskar.
Citera
2010-06-19, 18:06
  #8
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Så dåligt som du verkar behärska svenska språket kan man ju undra vart du kommer från?

Jag brukar behärska språket bra , men nu var jag lite stressad när jag skrev.
Citera
2010-06-19, 18:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
Det jag tänkte på var varför fick inte SÄPOs folk varsin häst?
Tyckte synd om de 4 som fick springa 7 km.

GRATTIS VICTORIA och DANIEL!

Det där tänkte jag också på.. Men det måste ju vara, att ifall någon skulle springa fram till paret så skulle de va snabbast och ta hand om de våldsamma typerna. Tar väl några sekunder extra att stanna hästen, hoppa av den osv..

Jaja, satt verkligen och led med dom.
Citera
2010-06-19, 18:08
  #10
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
Det jag tänkte på var varför fick inte SÄPOs folk varsin häst?
Tyckte synd om de 4 som fick springa 7 km.

GRATTIS VICTORIA och DANIEL!

Jobbar man på SÄPO ska man klara att springa 7km utan att bli svettig.
Citera
2010-06-19, 18:09
  #11
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.kolle
Det där tänkte jag också på.. Men det måste ju vara, att ifall någon skulle springa fram till paret så skulle de va snabbast och ta hand om de våldsamma typerna. Tar väl några sekunder extra att stanna hästen, hoppa av den osv..

Jaja, satt verkligen och led med dom.

Så tror jag också, om någon attackerar från marken så kan de lätt ta ner honom/henne.
Citera
2010-06-19, 18:09
  #12
Medlem
bombaccis avatar
Monarkerna är ju inte svenskar enligt Flashback debattörers rasiståsikter då bernadotterna kommer från frankrike o silvia bryter ju ungefär lika mycket som turken i snabbköpet så då passar det bra med att man intervjuar invandrare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback