Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-13, 00:59
  #25
Medlem
cmc.88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillereufori
Aha Men, vet att detta inte är rätt tråd men hittar ingen annan att lägga detta under.
Jag skulle vilja ha tips på bästa blandningen för att känna den där härliga euforin av det jag nu har hemma. 11 st Iktorivil 0,5 mg
6 st Ditropan 5mg
11,5 st Subutex 8 mg
46 st Temgesic 0,2 mg
8 st xanor 2 mg
16 st Imovane 7,5
Vet naturligtvis att det är farligt att blanda opiat och benzo, men i små mängder kanske det ändå kan bli kul. Så har ni ngt roligt jag kan göra med detta, vart går gränsen till det blir farligt(ifall jag inte är nöjd och vill blanda till mer?) Pussipuss


hur mår du egentligen mannen??
Citera
2014-01-15, 20:51
  #26
Medlem
garbagepailkidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Jo jag har försökt bli fri från mitt heroinberoende länge nu och avgiftats många ggr men det slutar alltid med att jag börjar igen. Som sagt så är jag ju beroende av tunga opiater och ett beroende ter sig ju så att man inte kan kontrollera sitt intag längre.

Segt att höra men känner verkligen igen mig i raderna! Kämpade också med horset under många år! Kom tillslut in på programmet och har varit med sedan -09-. Doserna har pendlat mellan 16 - 10 mg/ dag. Just nu är jag nere på 10mg och det känns skönt. Har ibland låga tankar om att behöva ta detta varje dag men sen igen, om alternativet är att fucka upp hela sitt liv igen så får väl buprenorphinet vara kvar.

Gällande intag så tar jag mitt under tungan, har haft mitt så länge så skulle nog inte känna någon större skillnad på ens IV! Händer ibland att jag krossar en halv 8a men det är mer för att man "saknar" att dra upp nått i snoken

// GPK
Citera
2014-01-16, 00:46
  #27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag föredrar subutex, mycket skönare att snorta. Jag gillar inte smaken på suboxone. Och jag blir lite illamående av illamående suboxone, men visst är det också fint
Citera
2016-12-09, 11:10
  #28
Medlem
Suboxone innehåller Naloxon, vilket är ett ämne som blockerar opiat-receptorerna dvs det är tillsatt för att förhindra att folk ska få ett rus, man använder även Naloxon i vården för att häva opiatöverdoser..den tar helt enkelt bort effekten av subutex,,., <------ är du helt off lr??? Varför det innehåller naloxon är för att man inte ska kunna skjuta i sig den "IV" för naloxon har bara effekt om du tar det "IV".. man ska ej få ut någon effekt av naloxon när man tar det som man ska lr snortar det., inte som du tror att det är för att ta bort effekt..,.
Citera
2017-06-27, 14:54
  #29
Medlem
AlltidOnlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polkagrispolkagris
Hmm, efter intaget och näsblodet igår så har jag blivit sjuk. Jätteförkyld och det känns verkligen som jag har nåt virus i kroppen. Normalt?

du är allergisk mot naloxon. välkommen till klubben =)
Citera
2017-06-28, 01:29
  #30
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumle81
Suboxone innehåller Naloxon, vilket är ett ämne som blockerar opiat-receptorerna dvs det är tillsatt för att förhindra att folk ska få ett rus, man använder även Naloxon i vården för att häva opiatöverdoser..den tar helt enkelt bort effekten av subutex,,., <------ är du helt off lr??? Varför det innehåller naloxon är för att man inte ska kunna skjuta i sig den "IV" för naloxon har bara effekt om du tar det "IV".. man ska ej få ut någon effekt av naloxon när man tar det som man ska lr snortar det., inte som du tror att det är för att ta bort effekt..,.
Är inte det där den största myten inom opi-världen? Det går bra att panga i sig suboxone, tro mig.
Citera
2018-08-05, 18:51
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polkagrispolkagris
Hmm, efter intaget och näsblodet igår så har jag blivit sjuk. Jätteförkyld och det känns verkligen som jag har nåt virus i kroppen. Normalt?


jag har haft subexone 20mg perdag o provat snorta allt men ända som händer är avtändnings känsla, ångest oro o frossa osv. mådde piss. nu har jag rent bupronephine vilket är bättre det är nya subutex är exakt samma sak bara heter annat. men jag tar 20mg i näsan dagligen o blir bara normal. man måste nog vara ifrån att ett par veckor om det ska ge mer effekt. men subexone är inte alls lika bra tack vare naloxonet i den.
Citera
2018-08-06, 03:35
  #32
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenomenc90
jag har haft subexone 20mg perdag o provat snorta allt men ända som händer är avtändnings känsla, ångest oro o frossa osv. mådde piss. nu har jag rent bupronephine vilket är bättre det är nya subutex är exakt samma sak bara heter annat. men jag tar 20mg i näsan dagligen o blir bara normal. man måste nog vara ifrån att ett par veckor om det ska ge mer effekt. men subexone är inte alls lika bra tack vare naloxonet i den.

Ursäkta om jag låter lite ifrågasättande. Du är på en substitutionsbehandling från låt gissa heroin?
Det är väl gott att buprenorfinet gör dig normal så du kan fungera i det dagliga livet. Det är väl det som är själva grundtanken? Du har nog passerat så många stadier att du näppeligen kan bli hög på det du har längre.
Citera
2018-09-07, 05:03
  #33
Medlem
Solituders avatar
Iv efter att ha intagit stadig mängd alkohol, benso, gabapentin.

Jag har slutat nu, men detta är vad som krävdes för att jag skulle bli småväck på det nu efter 4 månaders behandling och drogfrihet.
Mina doser låg på runt 4000mg gaba, 2-4 mg ikto, 3 mg xanor, 6-7 Åbro 7.3or och sedan 4mg buprenorfin intravenöst. Satt fan och noddade med en macka i käften. DET var längesen nu och riktigt mysigt. Har därefter kört sjuka mängder gaba, nån ikto och sedan snortat eller kört rövpanna i brist på nål men ej uppnåt någonting nämnvärt alls. Mängder mellan 4 och 8mg sub då,
Nu återgår jag till att bara inta gabapentin, phenibut och cs någon dag i veckan.
Citera
2018-09-21, 02:15
  #34
Medlem
Det officiella argumentet att det ej tas upp vid subl administration stämde ej på mig iaf. Jag fick vätskeansamlingar och tyckte effekten va sämre.
Citera
2023-03-11, 08:12
  #35
Medlem
Suboxone innehåller Naloxon, vilket är ett ämne som blockerar opiat-receptorerna dvs det är tillsatt för att förhindra att folk ska få ett rus, man använder även Naloxon i vården för att häva opiatöverdoser..den tar helt enkelt bort effekten av opiater/opioider.


Nej, stämmer inte. Suboxone innehåller naloxon det är rätt men att snorta det är inga problem. Naloxonet i suboxone, är till för att förhindra att man skjuter in det.
Man kan inte spruta in suboxone. Det är bara det. I övrigt kan man ta suboxone som man tar subutex. Det kan ju inte blockera opiat receptorerna för då får du ju ingen effekt hur du än tar det.
När du skjuter in det direkt i blodet det är då det förhindrar effekten.
Citera
2023-03-19, 10:54
  #36
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stasii
Suboxone innehåller Naloxon, vilket är ett ämne som blockerar opiat-receptorerna dvs det är tillsatt för att förhindra att folk ska få ett rus, man använder även Naloxon i vården för att häva opiatöverdoser..den tar helt enkelt bort effekten av opiater/opioider.


Nej, stämmer inte. Suboxone innehåller naloxon det är rätt men att snorta det är inga problem. Naloxonet i suboxone, är till för att förhindra att man skjuter in det.
Man kan inte spruta in suboxone. Det är bara det. I övrigt kan man ta suboxone som man tar subutex. Det kan ju inte blockera opiat receptorerna för då får du ju ingen effekt hur du än tar det.
När du skjuter in det direkt i blodet det är då det förhindrar effekten.
Jag lovar dig att det funkar att skjuta suboxone också, gjort det många gånger enda skillnaden är att det tar lite längre tid att få effekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback