Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-19, 00:51
  #1
Avstängd
Jag har en frågor till er som använder Subutex & Suboxone. Frågan handlar om hur ni föredrar att ta dessa mediciner, väljer ni att snorta, svälja eller lägga under tungan?
Om ni snortar, delar ni upp en tablett till 8-linor så att det räcker till 8 stycken rus? Eller delar ni upp i färre linor för högre rus?

Finns det några här som har testat att svälja en halv tablett upp till en hel? Hur mår ni då och hur blir effekten?
Ni som väljer att ta under tungan, tar ni en hel 8 mg? Och hur blir effekten av de om man jämför med de andra alternativen som t.ex. snorta?

Berätta gärna lite om hur ni medlemmar här på Flashback intar dessa mediciner. Berätta gärna om era egna erfarenheter av denna medicin och har ni några tips som ökar effekten osv så är det varmt välkommet.

Vad är att föredra om man väljer att snorta? Subutex eller Suboxone?

Finns det det några mediciner man bör akta sig för när man tar Subutex/Suboxone?

PS: Jag har läst FAQ och jag tror att jag har förstått allt ihop
Citera
2010-06-19, 01:16
  #2
Medlem
När jag tar Subutex/Suboxone så snortar jag. Har aldrig provat att äta tabletterna eftersom alla mina vänner har varnat mig och sagt att det är rent slöseri. Jag delar oftast upp en 8:a i 4 linor eftersom jag har lite tolerans, i början delade jag dock upp tabletterna i 6 linor. Att det blev just 6 tror jag var för att jag i början bara fick tag i Suboxone som är sexkantiga, sex kanter - sex linor
Citera
2010-06-19, 01:20
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stonerrr
När jag tar Subutex/Suboxone så snortar jag. Har aldrig provat att äta tabletterna eftersom alla mina vänner har varnat mig och sagt att det är rent slöseri. Jag delar oftast upp en 8:a i 4 linor eftersom jag har lite tolerans, i början delade jag dock upp tabletterna i 6 linor. Att det blev just 6 tror jag var för att jag i början bara fick tag i Suboxone som är sexkantiga, sex kanter - sex linor

Okej, Jag har med rätt hög tollerans så jag behöver med 4 linor för en dos. Men jag är lite nyfiken på att prova att ta en hel 8a och lägga under tungan och se hur effekten blir
Citera
2010-06-19, 01:33
  #4
Medlem
Ofrast så snortar jag. Men brukar bara skrapa på tabletten tills jag har tillräckligt med pulver till en bra lina.Ingen aning om hur mkt mg det an vara,går på ögonmått och känsla
Annars brukar jag röka dom. vilket brukar ge ett mer intensivt rus men kortare..
Det blir att jag varierar mellan dessa sått lite efter humör.
Citera
2010-06-19, 01:50
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NInJAfRod0
Ofrast så snortar jag. Men brukar bara skrapa på tabletten tills jag har tillräckligt med pulver till en bra lina.Ingen aning om hur mkt mg det an vara,går på ögonmått och känsla
Annars brukar jag röka dom. vilket brukar ge ett mer intensivt rus men kortare..
Det blir att jag varierar mellan dessa sått lite efter humör.

Ofan, trodde inte det gick röka detta.
Själv krossar jag en hel 8mg tablett och delar upp den i 4 linor. Testade 1/8 dels lina men det var för svagt tyvärr
Citera
2010-06-19, 02:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Ofan, trodde inte det gick röka detta.
Själv krossar jag en hel 8mg tablett och delar upp den i 4 linor. Testade 1/8 dels lina men det var för svagt tyvärr
jodå, funkar finfint att dra det på folie,.Brukar inte behövas lika hög dos för att känna effekt av det heller..Brukuar själv börja med en lina och sen nästa påfyllning röka lite(eller tvärtom:P) ger en skön boost och brukar snurra till det i skallen lite extra
Citera
2010-06-19, 02:35
  #7
Medlem
AntiAliass avatar
Subutex är alltid att föredra framför Suboxone. Kan dock tillägga att Subutex håller på att fasas ut på många håll i Sverige och börjar ersättas helt av Buprenotex. Det är dock absolut ingen negativ skillnad i effekt av Buprenotex tycker jag.

Jag tas oftast sub i näsan eller rektalt. Det spelar inte så stor roll för jag får ingen narkotisk effekt eller rus av subutex alls längre oavsett hur jag tar eller hur mycket jag tar. Det har hänt att jag tagit 2st 8or på samma gång IV och bara blivit frisk från abstinensen. Vill verkligen gå tillbaka till tiden då man kunde skrapa av ett ynka milligram och snorta och må dunderbra på, men det är helt omöjligt när man missbrukar andra tunga opiater.

Och röka sub på folie är inget jag kan rekommendera. Folk fungerar ju olika men personligen så tycker jag inte att det funkar att röka och röken smakar dessutom äckligt och pyser och fräser.
Citera
2010-06-19, 02:46
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NInJAfRod0
jodå, funkar finfint att dra det på folie,.Brukar inte behövas lika hög dos för att känna effekt av det heller..Brukuar själv börja med en lina och sen nästa påfyllning röka lite(eller tvärtom:P) ger en skön boost och brukar snurra till det i skallen lite extra

Jag är faktiskt lite rädd för att röka läktemedel och jag är med rädd för heroin/kokain och sprutor mm som påminner om knark hehe. Så jag vågar inte prova något sånt. Det enda jag vill är att bli ren och fri. Fast jag kommer ju så klart ta hjälp av svartamarknaden ;P
Citera
2010-06-19, 02:54
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Subutex är alltid att föredra framför Suboxone. Kan dock tillägga att Subutex håller på att fasas ut på många håll i Sverige och börjar ersättas helt av Buprenotex. Det är dock absolut ingen negativ skillnad i effekt av Buprenotex tycker jag.

Jag tas oftast sub i näsan eller rektalt. Det spelar inte så stor roll för jag får ingen narkotisk effekt eller rus av subutex alls längre oavsett hur jag tar eller hur mycket jag tar. Det har hänt att jag tagit 2st 8or på samma gång IV och bara blivit frisk från abstinensen. Vill verkligen gå tillbaka till tiden då man kunde skrapa av ett ynka milligram och snorta och må dunderbra på, men det är helt omöjligt när man missbrukar andra tunga opiater.

Och röka sub på folie är inget jag kan rekommendera. Folk fungerar ju olika men personligen så tycker jag inte att det funkar att röka och röken smakar dessutom äckligt och pyser och fräser.

Herregud!
Jag trodde att jag hade hög tollerans när jag måste ta en 4 mg och snorta med 2st 1mg Xanor UpJohn90 för att känna av subutexen och klara mig utan Tramadol iaf i 12 timmar utan problem.

Så Subutex kommer med andra ord försvinna undan för undan och bytas ut mot Bruprenotex? Men dom kommer väl fortfarande gå smula ner och snorta? Och få samma effekt?
Är det något annat ämnde där i som är mindre farligt för kroppen, är det därför dom börjar byta ut?

Hur är det med Suboxone då? Jag älskar smaken i näsan av dom men hur skiljer sig dom i effekt mot vanliga Subutex?
Killen jag köper Subutex av säljer Subutex bra mycket billigare än Suboxone och jag har alltid trott att Suboxone var en billigare variant.
Citera
2010-06-19, 02:55
  #10
Avstängd
Kaptenunderlivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Subutex är alltid att föredra framför Suboxone. Kan dock tillägga att Subutex håller på att fasas ut på många håll i Sverige och börjar ersättas helt av Buprenotex. Det är dock absolut ingen negativ skillnad i effekt av Buprenotex tycker jag.

Jag tas oftast sub i näsan eller rektalt. Det spelar inte så stor roll för jag får ingen narkotisk effekt eller rus av subutex alls längre oavsett hur jag tar eller hur mycket jag tar. Det har hänt att jag tagit 2st 8or på samma gång IV och bara blivit frisk från abstinensen. Vill verkligen gå tillbaka till tiden då man kunde skrapa av ett ynka milligram och snorta och må dunderbra på, men det är helt omöjligt när man missbrukar andra tunga opiater.

Och röka sub på folie är inget jag kan rekommendera. Folk fungerar ju olika men personligen så tycker jag inte att det funkar att röka och röken smakar dessutom äckligt och pyser och fräser.

Och detta är ett tecken på att det är dags att......?
Citera
2010-06-19, 03:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Och röka sub på folie är inget jag kan rekommendera. Folk fungerar ju olika men personligen så tycker jag inte att det funkar att röka och röken smakar dessutom äckligt och pyser och fräser.
kan kanske ha att göra men vilka mängder man röker också kan jag tänka mig. om man "kedje röker" en halv eller en hel B8a tror jag också det tappar mycket av sin charm,däremot i mindre doser och att boosta ruset kan det vara skönt imo..
När det gäller smaken så är det ju klart godare i rökform framförallt om det är suboxone så man slipper den hemska citrus smaken!
men som sagt alla är vi olika,vissa gillar citrus andra inte osv

Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Jag är faktiskt lite rädd för att röka läktemedel och jag är med rädd för heroin/kokain och sprutor mm som påminner om knark hehe. Så jag vågar inte prova något sånt. Det enda jag vill är att bli ren och fri. Fast jag kommer ju så klart ta hjälp av svartamarknaden ;p
Okey,då är det bara dumt att ge sig på det med! nej brukar inte va så förtjust i att röka saker jag heller bara vissa enstaka läkemedel jag har en förkärlek till det
Men om du vill sluta med allt och bli ren så får jag föreslå att kolla drogrehabiliterings forumet eller vända dig till kvalificerade människor inom det områden.. kan tyvär inte ge några tipps där:/ Bara ett Lycka till!
Citera
2010-06-19, 03:30
  #12
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Herregud!
Jag trodde att jag hade hög tollerans när jag måste ta en 4 mg och snorta med 2st 1mg Xanor UpJohn90 för att känna av subutexen och klara mig utan Tramadol iaf i 12 timmar utan problem.

Så Subutex kommer med andra ord försvinna undan för undan och bytas ut mot Bruprenotex? Men dom kommer väl fortfarande gå smula ner och snorta? Och få samma effekt?
Är det något annat ämnde där i som är mindre farligt för kroppen, är det därför dom börjar byta ut?

Hur är det med Suboxone då? Jag älskar smaken i näsan av dom men hur skiljer sig dom i effekt mot vanliga Subutex?
Killen jag köper Subutex av säljer Subutex bra mycket billigare än Suboxone och jag har alltid trott att Suboxone var en billigare variant.

Jag vet inte den exakta anledningen varför dom byter ut dom mot Buprenotex (ingen av dom innehåller något ämne som är farligt för kroppen) men dom funkar precis lika bra att smula ner och snorta. Den enda skillnaden är att tabletten är mindre än Sub och innehåller mycket mindre bindemedel.

Suboxone innehåller Naloxon, vilket är ett ämne som blockerar opiat-receptorerna dvs det är tillsatt för att förhindra att folk ska få ett rus, man använder även Naloxon i vården för att häva opiatöverdoser..den tar helt enkelt bort effekten av opiater/opioider.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenunderliv
Och detta är ett tecken på att det är dags att......?

Jo jag har försökt bli fri från mitt heroinberoende länge nu och avgiftats många ggr men det slutar alltid med att jag börjar igen. Som sagt så är jag ju beroende av tunga opiater och ett beroende ter sig ju så att man inte kan kontrollera sitt intag längre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback