Enligt barometern.se så verkar Lill-Simon i Kalmar fortsatt sakna vettig sysselsättning;
Kalmar
Man ertappades när han skulle köpa sex: ”Mitt liv är förstört”
Polisen ertappade en 25-årig man när han var på väg att köpa sex. Han hade kontanter på sig och i chattar med kvinnan kan polisen se att han hade avtalat tid, plats och pris.
– Min framtid och mitt liv är förstört, säger mannen i förhör.
Efter ett tips om att en kvinna säljer sex från en adress i södra området beger sig polisen till platsen. Nästan omgående får de syn på en man som går i riktning mot den aktuella adressen med bestämda steg. I ena handen håller han en mobiltelefon som han checkar av med jämna mellanrum. Han tittar ömsom på det aktuella huset, ömsom på sin mobil.
Mannen cirklar kring den aktuella adressen och efter ett tag tar polisen kontakt med honom, ber honom legitimera sig och berätta vad han gör. Den 25-årige mannen berättar att han skulle träffa en kvinna som han haft kontakt med under dagen och köpa sex av henne.
Det bekräftas också av kvinnans vittnesmål samt chattar i bådas mobiltelefoner.
På väg till polisbilen släpper mannen ett antal 500-lappar på gatan, men medger att det är hans. Senare i förhör säger han att han kastade pengarna för att han blev jätterädd. Polisen fotograferade pengarna och gav dem sedan tillbaka till 25-åringen. Då rev han sönder sedlarna i småbitar – och sade att han skämdes och inte ville se pengarna.
Mannen hävdar att det var första gången han försökt köpa sex.
– Min framtid och mitt liv är förstört. Jag ångrade mig och var på väg tillbaka hem när polisen kom ikapp mig, säger han.
25-åringen åtalas nu för försök till köp av sexuell tjänst.