Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-14, 15:33
  #1
Medlem
Mer om detta???

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7299728.ab
Citera
2010-06-14, 15:36
  #2
Avstängd
badoddss avatar
Berikare, månne - eller möjligtvis en pundare...? Relationsdrama...


Sjukt, var ordet...!
Citera
2010-06-14, 15:39
  #3
Medlem
Citat:
En kvinna blev huggen i bröstkorgen mitt inne bland bostadskvarteren på Dammfri.

Gärningsmannen använde ett vasst föremål, och skadade kvinnan så svårt att hon fördes till Sus för vård. I nulägen är hon nedsövd, men hennes tillstånd ska vara stabilt.

Händelsen ägde rum vid 14-tiden, på trottoaren mitt inne i ett bostadsområde, och bevittnades av flera personer.

Polisen förhör ett flertal just nu och ännu fler vittnen kommer att höras under eftermiddagen, säger Patrik Johansson, yttre befäl vid Malmöpolisen.

Enligt Patrik Johansson har man redan en teori om vem gärningsmannen är.

Strax efter den första händelsen blev en person i samma område attackerad av en man som hotade med ett trubbigt föremål. Gärningsmannen tvingade till sig offrets bil och körde ifrån platsen.

Enligt polisens informatör, Mikael Person, tror man att det rör sig om samma gärningsman.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...adsomrade.html
Citera
2010-06-14, 15:46
  #4
Medlem
Knivhuggen i bröstet enligt DN. Polisen har en teori om vem GM är.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kvi...almo-1.1122119

SvD kompletterar med: "Enligt polisen har gärningsmannen och kvinnan någon slags familjerelation."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kv...mo_4863899.svd

Expressen har bild från platsen:

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.20...de-i-kapad-bil

Detta verkar vara platsen på Expressens bild?

http://maps.google.com/maps?q=55.585...292.77,,1,1.65

Samma plats, fast från vypunkten som vi ser i sydsvenskan:

http://maps.google.com/maps?q=55.585...,0.004128&z=19

Såg även ett huckle på Google Streetview, så vågar vi slå ihop 1+1? Malmö + Familjerelation + Hucklen i närmorådet = ?
__________________
Senast redigerad av zynius 2010-06-14 kl. 16:23.
Citera
2010-06-14, 20:00
  #5
Medlem
Mer info om det här? Namn på BO och GM, exempelvis, samt motiv?

Enligt expressen ska överfallet ha skett vid korsningen dammfrivägen/mariedalsvägen. Där dessa närmar sig varandra igger en statoilmack (Har jag för mig. obemannad), och ett antal lägenhetshus som ser ut som de på expressens bilder. Liknande lägenhetshus förekommer över området och (tror jag) hela vägen upp till stadiongatan. Vissa tidningar har benämnt området som dammfri, Lorensborg är mer korrekt i mitt tycke. Dock undrar jag om det inte har blivit lite förvirring i tidningarna så att det är fråga om korsningen dammfrivägen/marieholmsvägen då dessa två faktiskt korsar, vilket man inte kan säga om dammfrivägen/mariedalsvägen (som dock ligger nära varandra).

Lorensborg är inte ett av Malmös typiska berikarområden. Det är inte i paritet med Rosengård, Holma eller Kroksbäck. De områden som ligger på andra sidan john erikssons väg, och solbacken alldeles intill är tämligen bra områden, och den del av Lorensborg som det rör sig om här är helt beboelig.
En ren hucklekärring incident tror jag att vi kan utesluta, om vi nu ska ge oss in på den diskussionen, däremot tvivlar jag på svensk etnicitet.

Edit: Med andra ord tror jag på dammfrivägen 48 (där det även finns en 41-årig svensk kvinna skriven men jag vill ogärna hänga ut någon som knivhuggen innan det bekräftats från annat håll).
__________________
Senast redigerad av Toshie 2010-06-14 kl. 20:24.
Citera
2010-06-15, 11:59
  #6
Medlem
Rallarsvingens avatar
Mannen greps igår kväll på S:t Lars i Lund. Han verkar medveten om och insatt i sina psykiatriska besvär...
__________________
Senast redigerad av Rallarsvingen 2010-06-15 kl. 12:03.
Citera
2010-06-15, 15:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Mannen greps igår kväll på S:t Lars i Lund. Han verkar medveten om och insatt i sina psykiatriska besvär...

mer info om gm?
Citera
2010-06-15, 19:33
  #8
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toshie
Mer info om det här? Namn på BO och GM, exempelvis, samt motiv?

Enligt expressen ska överfallet ha skett vid korsningen dammfrivägen/mariedalsvägen. Där dessa närmar sig varandra igger en statoilmack (Har jag för mig. obemannad), och ett antal lägenhetshus som ser ut som de på expressens bilder. Liknande lägenhetshus förekommer över området och (tror jag) hela vägen upp till stadiongatan. Vissa tidningar har benämnt området som dammfri, Lorensborg är mer korrekt i mitt tycke. Dock undrar jag om det inte har blivit lite förvirring i tidningarna så att det är fråga om korsningen dammfrivägen/marieholmsvägen då dessa två faktiskt korsar, vilket man inte kan säga om dammfrivägen/mariedalsvägen (som dock ligger nära varandra).

Lorensborg är inte ett av Malmös typiska berikarområden. Det är inte i paritet med Rosengård, Holma eller Kroksbäck. De områden som ligger på andra sidan john erikssons väg, och solbacken alldeles intill är tämligen bra områden, och den del av Lorensborg som det rör sig om här är helt beboelig.
En ren hucklekärring incident tror jag att vi kan utesluta, om vi nu ska ge oss in på den diskussionen, däremot tvivlar jag på svensk etnicitet.

Edit: Med andra ord tror jag på dammfrivägen 48 (där det även finns en 41-årig svensk kvinna skriven men jag vill ogärna hänga ut någon som knivhuggen innan det bekräftats från annat håll).

Mer info om det här? Namn på BO och GM, exempelvis, samt motiv?

Enligt expressen ska överfallet ha skett vid korsningen dammfrivägen/mariedalsvägen. Där dessa närmar sig varandra igger en statoilmack (Har jag för mig. obemannad), och ett antal lägenhetshus som ser ut som de på expressens bilder. Liknande lägenhetshus förekommer över området och (tror jag) hela vägen upp till stadiongatan. Vissa tidningar har benämnt området som dammfri, Lorensborg är mer korrekt i mitt tycke. Dock undrar jag om det inte har blivit lite förvirring i tidningarna så att det är fråga om korsningen dammfrivägen/marieholmsvägen då dessa två faktiskt korsar, vilket man inte kan säga om dammfrivägen/mariedalsvägen (som dock ligger nära varandra).

Lorensborg är inte ett av Malmös typiska berikarområden. Det är inte i paritet med Rosengård, Holma eller Kroksbäck. De områden som ligger på andra sidan john erikssons väg, och solbacken alldeles intill är tämligen bra områden, och den del av Lorensborg som det rör sig om här är helt beboelig.
En ren hucklekärring incident tror jag att vi kan utesluta, om vi nu ska ge oss in på den diskussionen, däremot tvivlar jag på svensk etnicitet.

Edit: Med andra ord tror jag på dammfrivägen 48 (där det även finns en 41-årig svensk kvinna skriven men jag vill ogärna hänga ut någon som knivhuggen innan det bekräftats från annat håll).

Lorensborg är eller har varit ett hyggligt område sedan det byggdes i slutet på 1950-talet. Dammfrivägen är dock något komplicerad eftersom den består av villor, bostadsrätter (HSB) och hyresrätter (MKB), Malmö kommunal bostäder.

Dammfrivägen 48 tillhör troligen en bostadsrättsförening. Den mest naturliga och troliga brottsplatsen hade ju varit MKB med ägarens (kommunen) krav på att företaget skall ta ett socialt ansvar när det gäller att acceptera hyresgäster.
Citera
2010-06-15, 19:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Mannen greps igår kväll på S:t Lars i Lund. Han verkar medveten om och insatt i sina psykiatriska besvär...

Vad är S:t Lars? Psykstuga?
Citera
2010-06-15, 20:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Vad är S:t Lars? Psykstuga?
St Lars
Citat:
Sankt Lars (Sankt Laurentius), död 10 augusti 258 i Rom, var en diakon och kristen martyr; helgon. Hans festdag firas den 10 augusti.

Sankt Lars är även namnet på ett område (samt ett där beläget före detta mentalsjukhus) i södra Lund och en församling i Linköping.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sankt_Lars
Citera
2010-06-16, 00:41
  #11
Medlem
cynthias avatar
Han skulle ju ha varit ute efter dottern, men mamman är den som blev knivstucken eftersom hon gick emellan.

Luktar det inte hederskapsrelaterat?
Citera
2010-06-16, 12:48
  #12
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Han skulle ju ha varit ute efter dottern, men mamman är den som blev knivstucken eftersom hon gick emellan.

Luktar det inte hederskapsrelaterat?

Fy fan... Stackars arma barn... Ytterligare en malmöunge som kommer att vara traumatiserad för resten av livet? Vart är staden på väg? Eller kanske hellre - när ska psykvården få tillräckliga resurser så att de kan göra det de ska.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback