Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-07, 17:31
  #5881
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oreng
Sockerfilmen som visas på Svt DOX delar Axon på Facebook. Skriver: "Jag kan inte med ord förklara hur bra denna film är. Så extremt pedagogisk och välgjord. Denna borde ses av ALLA barn, ungdomar och vuxna.
Jag kommer själv fortsätta bidra så mycket jag kan genom mina "granskningar" där jag informerar om alla dolda sockerprodukter på den svenska marknaden.
Sprid denna film!"

Jacob Gudiol, Axons nemesis skrev denna: http://tranastyrka.se/hur-du-gor-en-...ampaign=buffer


Han har blivit av med Coca Cola sponsen så nu ska han hämnas på dom.
Citera
2016-03-07, 23:40
  #5882
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Han har blivit av med Coca Cola sponsen så nu ska han hämnas på dom.


Ja det var en fin sponsring. Martin beställde och Coca Cola levererade. De är ungefär som att säga att min granne är sponsrad av Coca Cola, han driver en ICA butik och Coca Cola levererar till honom på beställning.
Häpnadsväckande va


CocaCola sponsrar inte enskilda individer, och då snackar vi att dom inte ens sponsrar tex Peter Forsberg mfl. Det är bara att maila dom så får ni det bekräftat.

Tänk er då en klåpare som Martin Löwgren, ja ni har redan fattat poängen och förstår att allt han sagt angående sponsringen är ren och skär lögn för att hypa upp sig själv och sin oseriösa smutsverksamhet.
Citera
2016-03-08, 16:35
  #5883
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja det var en fin sponsring. Martin beställde och Coca Cola levererade. De är ungefär som att säga att min granne är sponsrad av Coca Cola, han driver en ICA butik och Coca Cola levererar till honom på beställning.
Häpnadsväckande va


CocaCola sponsrar inte enskilda individer, och då snackar vi att dom inte ens sponsrar tex Peter Forsberg mfl. Det är bara att maila dom så får ni det bekräftat.

Tänk er då en klåpare som Martin Löwgren, ja ni har redan fattat poängen och förstår att allt han sagt angående sponsringen är ren och skär lögn för att hypa upp sig själv och sin oseriösa smutsverksamhet.

Ok ja jag hade i bakhuvet att det var nåt som var funky med den där historien. Kan nån förklara för en som inte orkar bläddra en massa i tråden varför han då valde att fejka en sån idiotisk och ocreddig sponsring som Coca Cola, om han nu ändå skulle fejka?
Citera
2016-03-09, 01:19
  #5884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Ok ja jag hade i bakhuvet att det var nåt som var funky med den där historien. Kan nån förklara för en som inte orkar bläddra en massa i tråden varför han då valde att fejka en sån idiotisk och ocreddig sponsring som Coca Cola, om han nu ändå skulle fejka?

Axon hade ju kommit över ett storre parti med Diet Coke (Coke Zero) från någon grossist. På något vänster såg väl Martin sin chans att verka mer high profile än vad han är och drog till med en vit lögn.

När alla andra sponsorer svek efter att han blivit avslöjad for plagiat så trodde han väl att ingen skulle granska dealen med Coca Cola. Men många skrev till Coca Cola som direkt svarade att de inte hade någon aning om vem Axon är. Snabbt tog Martin ner Coca Colas logotyp från sin blogg samt alla inlägg om coca cola. Förmodligen hade en hel del människor redan gått på hans bluff och tänkt att han måste vara riktigt bra som är sponsrad av ett så stort företag.
Citera
2016-03-09, 20:07
  #5885
Medlem
NapaSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexKwanDo
Axon hade ju kommit över ett storre parti med Diet Coke (Coke Zero) från någon grossist. På något vänster såg väl Martin sin chans att verka mer high profile än vad han är och drog till med en vit lögn.

När alla andra sponsorer svek efter att han blivit avslöjad for plagiat så trodde han väl att ingen skulle granska dealen med Coca Cola. Men många skrev till Coca Cola som direkt svarade att de inte hade någon aning om vem Axon är. Snabbt tog Martin ner Coca Colas logotyp från sin blogg samt alla inlägg om coca cola. Förmodligen hade en hel del människor redan gått på hans bluff och tänkt att han måste vara riktigt bra som är sponsrad av ett så stort företag.

Nu är det väl bara Valio kvar som ensat stort varumärke bland hans sponsorer? De ville väl inte bemöta frågan varför de sponsrar en bedragare om jag inte missminner mig?
Citera
2016-03-11, 10:50
  #5886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NapaSmith
Nu är det väl bara Valio kvar som ensat stort varumärke bland hans sponsorer? De ville väl inte bemöta frågan varför de sponsrar en bedragare om jag inte missminner mig?

Det stämmer bra det. Valio har inte velat svara på om och varför de väljer att "sponsra" Martin Löwgren. Troligtvis är det också rent påhitt.
Citera
2016-03-11, 22:39
  #5887
Medlem
Mats Linds avatar
Är det inte så enkelt att Löwgren frångått sina tidigare principer att posta på forum där han alltid vet bäst om allt från kost, träning, tävlingar, doping, skador och rehab?

Han har insett att han kan tjäna massor av pengar på lättgooglande människor som hittar hans postningar och websida. Dessa människor har varken kunskap, ork eller kanske intelligens att förstå att Löwgrens tips och råd är balansen mellan "kcal in och kcal ut". Vilket är sunt förnut och numer även kan räknas ut av gratisappar.

Jag skulle gjort likadant om jag var i Axons sits. Tjäna enkla pengar på något lagligt.
Citera
2016-03-14, 13:12
  #5888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Är det inte så enkelt att Löwgren frångått sina tidigare principer att posta på forum där han alltid vet bäst om allt från kost, träning, tävlingar, doping, skador och rehab?

Han har insett att han kan tjäna massor av pengar på lättgooglande människor som hittar hans postningar och websida. Dessa människor har varken kunskap, ork eller kanske intelligens att förstå att Löwgrens tips och råd är balansen mellan "kcal in och kcal ut". Vilket är sunt förnut och numer även kan räknas ut av gratisappar.

Jag skulle gjort likadant om jag var i Axons sits. Tjäna enkla pengar på något lagligt.

Han är ju inte direkt ensam om denna scam-verksamhet. Kolla denna video om Shredz Supplements:
https://www.youtube.com/watch?v=58T-3SyBbZA

Nästan identiskt tillvägagångssätt med att hetsa om antalet unika platser och cookie-cutter scheman.
Citera
2016-05-03, 09:42
  #5889
Medlem
orengs avatar
Senaste nytt av Axon, han lägger upp en film på en kille som sliter av biceps i ett marklyft. Skriver "Och detta mina vänner är anledningen till varför jag INTE rekommenderar "mixat grepp" i marklyft."

Supergeniet och överläkaren har talat!
Citera
2016-05-04, 07:07
  #5890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja det var en fin sponsring. Martin beställde och Coca Cola levererade. De är ungefär som att säga att min granne är sponsrad av Coca Cola, han driver en ICA butik och Coca Cola levererar till honom på beställning.
Häpnadsväckande va


CocaCola sponsrar inte enskilda individer, och då snackar vi att dom inte ens sponsrar tex Peter Forsberg mfl. Det är bara att maila dom så får ni det bekräftat.

Tänk er då en klåpare som Martin Löwgren, ja ni har redan fattat poängen och förstår att allt han sagt angående sponsringen är ren och skär lögn för att hypa upp sig själv och sin oseriösa smutsverksamhet.

Martin fick drycken gratis av Coca-Cola. Är man anställd på Coca-Cola går det att få ut dryck gratis till tex en lokal turnering eller om ens grabb/tjej ska iväg på ett läger, men då får den anställdes chef stå för den kostnaden i sin budget och då ska såklart chefen vara med på noterna, men du får ej använda ord som sponsring. Att Martin valde att använda ord som sponsring angående denna gratisdryck, kan de lärde tvista om, om det var rätt eller fel.
Citera
2016-05-16, 04:13
  #5891
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildBillWharton
Martin fick drycken gratis av Coca-Cola. Är man anställd på Coca-Cola går det att få ut dryck gratis till tex en lokal turnering eller om ens grabb/tjej ska iväg på ett läger, men då får den anställdes chef stå för den kostnaden i sin budget och då ska såklart chefen vara med på noterna, men du får ej använda ord som sponsring. Att Martin valde att använda ord som sponsring angående denna gratisdryck, kan de lärde tvista om, om det var rätt eller fel.

Ligger säkert en hel del i det du säger. Men faktum kvarstår att herr Löwgren inte var anställd av Coca-Cola oc hade betalat för drycker själv. Han ljög alltså rakt igenom. Vilket var poängen med hela inlägget. Han har därmed byggt upp hela sitt namn på lögner och plagiat för att framstå som något han absolut inte är.

Hela träningssverige vet att han bara är bluff och endast sysslar med scamverksanhet tillsammans med Sid Knutsson.
Citera
2016-05-19, 23:49
  #5892
Medlem
Heh. Dra mig till minnes när jag var liten och skulle skriva en sammanfattning av en text istället för att få följa med ut på stan med min mamma och syster. När morsan kom hem och såg att jag hade skrivit av rätt från boken, suddade hon ut allt och lämnade mig i tårar. Nåja, jag lärde mig att aldrig plagiera igen.

Axon skulle haft en sådan mamma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback