Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-24, 14:49
  #217
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0H0H0
Denna substans verkar vara lite mer unpredictable än andra tryptaminer. Jag skulle rekommendera att du tar en tab. Försök inte att ha några större förväntningar, det blir oftast bäst då. Men du kommer antagligen inte få en superhård tripp, dock kan det vara individuellt.

Men när man är gröning i området ska man börja lågt och höja successivt, gillar du denna dos kan du höja dosen till nästa tillfälle. Men bra att börja lågt när man doppar fötterna för första gången, hallucinogener är inte för alla och det är svårt att veta hur man reagerar i förväg.

Krossa tabletterna innan intag och bomba på tom mage, det tas upp mer effektivt då. Det viktigaste är att vara noga med set & setting. Hoppas du får en trevlig resa.

Tack för tipsen. Jag tror att jag kommer att krossa en tablett och bara inta hälften till att börja med.
Är dom snabbverkande?
Om jag känner att en halv tablett är för lite, hur länge ska jag vänta med att fylla på?
Citera
2017-12-24, 15:03
  #218
Medlem
Citat:
Tack för tipsen. Jag tror att jag kommer att krossa en tablett och bara inta hälften till att börja med.
Är dom snabbverkande?
Om jag känner att en halv tablett är för lite, hur länge ska jag vänta med att fylla på?

Coolt, ska också testa krossa mina nästa gång. Angående påfyllning, det sägs ta 45-60min för den här substansen att kicka in, för mig tog det närmre 60min på 3 av askens 30mg tabs, okrossade, så jag skulle toppa om inget känns efter en timme. Jag tror man brukar tipsa att toppa upp inom 2h av första intaget för bästa effekt.
Citera
2017-12-25, 01:33
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Tack för tipsen. Jag tror att jag kommer att krossa en tablett och bara inta hälften till att börja med.
Är dom snabbverkande?
Om jag känner att en halv tablett är för lite, hur länge ska jag vänta med att fylla på?

Jag anser det ovärt att fylla på med samtliga tryptaminer. "Magin" är inte där på samma sätt när man fyller på, även en timme efter intag. Toleransem skjuter i höjden samtidigt som ämnet blir aktivt i kroppen (spekulerar att detta gör att tabletterna funkar dåligt för vissa, tabletten bryts ned för långsamt i magen och du har höjd tröskel innan allt har hunnit metaboliserats, var liknande med askens 4-aco-met tabletter).

Om det är för lite så hade jag väntat en vecka så man är tillbaks till baseline och sedan dubbla dosen.

Krossar du och sväljer med vatten/juice på tom mage känner du första effekterna redan efter 20~ min.
__________________
Senast redigerad av H0H0H0 2017-12-25 kl. 02:07.
Citera
2017-12-25, 12:31
  #220
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0H0H0
Jag anser det ovärt att fylla på med samtliga tryptaminer. "Magin" är inte där på samma sätt när man fyller på, även en timme efter intag. Toleransem skjuter i höjden samtidigt som ämnet blir aktivt i kroppen (spekulerar att detta gör att tabletterna funkar dåligt för vissa, tabletten bryts ned för långsamt i magen och du har höjd tröskel innan allt har hunnit metaboliserats, var liknande med askens 4-aco-met tabletter).

Om det är för lite så hade jag väntat en vecka så man är tillbaks till baseline och sedan dubbla dosen.

Krossar du och sväljer med vatten/juice på tom mage känner du första effekterna redan efter 20~ min.

Vad kommer jag att uppleva/se då? Hur länge sitter effekterna i? Jag är som sagt helt grön på detta område. Jag sysslar bara med opiater och benso annars
Citera
2017-12-25, 12:39
  #221
Avstängd
nils.flygels avatar
Jag äter Brintellix och det verkar som att den antidepressiva förhöjer effekten av 4-HO-DPT, två tabs gav en resa klart jämförbar med 25 mg 4-HO-MET. Fin psykedelia och inte lika mörk som sin storebror DPT.
Citera
2017-12-26, 01:38
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vad kommer jag att uppleva/se då? Hur länge sitter effekterna i? Jag är som sagt helt grön på detta område. Jag sysslar bara med opiater och benso annars

Du kommer nog inte "se" något spektakulärt, mentala och "kroppsliga" effekten är antagligen mer påtaglig än det visuella med doseringen du tänkt. Det visuella blir (kanske) lite drifting och förstärkta färger (om ens något), men det kan vara individuellt så ha inga förväntningar. Nått värt att nämna är att denna substans har riktigt nice synergi med musik, jag kommer riktigt in i musiken och det boostar även det visuella/mentala/kroppsliga för mig (dock kanske inte på låg dos).

Ca 6~ timmar sitter ruset i. Med varierande after glow.
__________________
Senast redigerad av H0H0H0 2017-12-26 kl. 01:49.
Citera
2017-12-26, 14:58
  #223
Medlem
Nästa vecka så tänkte jag ta en isch 100ug lapp och toppa det med 70mg 4-ho-dpt, inte läst om någon som testat det men tror det kan bli häftigt, hade kunnat skriva en tripprapport efter om intresse finns
Citera
2018-01-11, 21:19
  #224
Medlem
eenoks avatar
Har det aldrig slagit er att tabbarna kan vara feldoserade? Finns det inte pulver att köpa nånstans?
Citera
2018-01-13, 17:35
  #225
Medlem
trueforgoods avatar
Finns denna i lager i nån inrikesshop?
Citera
2018-01-13, 21:47
  #226
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Finns denna i lager i nån inrikesshop?

Verkar slutsåld.
Citera
2018-01-13, 22:44
  #227
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Verkar slutsåld.

Är den värd att vänta på? Jag älskar 4-ACO-MET, är det liknande?
Citera
2018-01-13, 23:38
  #228
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Är den värd att vänta på? Jag älskar 4-ACO-MET, är det liknande?

Jag gillade den och skulle rekommendera alla tryptamin-fans att prova en gång åtminstone, men långt ifrån lika djup som 4-HO-MET (ej provat acon men de ska väl vara rätt identiska). Mera åt det visuella hållet, mindre huvudknull. Högre doseringar kan jag inte uttala mig om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback