Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-13, 13:49
  #1
Medlem
fskers avatar
Prisman har nu fått in 2 nya produkter. Den ena heter 4-emc som verkar vara samma som e2 (som har visat sig vara överskattad) och den andra heter 4-ho-dpt.

Och jag undrar nu vad folk vet om 4-ho-dpt egentligen. Det låter i alla fall som att dom har korsat 4-ho-met och dpt och gjort en ny superdrog.

Någon som vill hjälpa till att jaga tag på sjysta trippraporter? Eller rent utav har provat den själv?

Har i alla fall mailat till dom nu och frågat vad den kostar.
Citera
2010-06-13, 13:56
  #2
Medlem
Sandozs avatar
TiHKAL: (with 20 mg, orally) "Possible threshold, nothing more.

Here is another case where there just aren't enough observations to determine at what level the activity will be seen, or what form it will take. The track record is pretty well established with the oxygen-free analogue DPT, and it would be hard to imagine a loss of potency by incorporating the "psilocin signature", the 4-hydroxy group. This threshold suggests something is nearby. It is a shame that the compound is so difficult to make.

I denna tråd på Bluelight kan du läsa om några erfarenheter av ämnet. Någon superdrog är det knappast frågan om, men helt klart intressant.
__________________
Senast redigerad av Sandoz 2010-06-13 kl. 14:06.
Citera
2010-06-13, 14:07
  #3
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
TiHKAL: (with 20 mg, orally) "Possible threshold, nothing more.

Here is another case where there just aren't enough observations to determine at what level the activity will be seen, or what form it will take. The track record is pretty well established with the oxygen-free analogue DPT, and it would be hard to imagine a loss of potency by incorporating the "psilocin signature", the 4-hydroxy group. This threshold suggests something is nearby. It is a shame that the compound is so difficult to make.

I denna tråd på Bluelight kan du läsa om några erfarenheter av ämnet. Någon superdrog är det knappast frågan om, men helt klart intressant.

Så de kommer vara en mörkare version av 4-ho-met? Jag tycker den verkar sjukt spännande! Håller tummarna på att prisman svarar snart :}
Citera
2010-06-13, 14:17
  #4
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Så de kommer vara en mörkare version av 4-ho-met? Jag tycker den verkar sjukt spännande! Håller tummarna på att prisman svarar snart :}

Jag tror inte att det effektmässigt liknar 4-HO-MET så mycket. Från Bluelighttråden:

"I've had a little experience with this one.I had extremely high hopes and it is indeed active at around 18-30mg.It was somewhat reminiscent of a low dose of 5-MeO-MiPT but felt a lot like DPT, especially in the chest (heart racing a bit).Not visual at all but there is head space for sure.All in all I'd say I found it interesting enough for me to want to do again. "

"I had a go way back in 2001. 4-Ho-DPT is not like the other psilocin analogues. A bit along the generic lines, and not very potent. I took 75mg orally and had a +++. Not really much to write about as not much happened. It felt DPTish, and wasn't very colorful (DPT for me is not very colorful either) and it made me curious about what an oral dose of DPT would be like. I imagine the two to be very similar. "
Citera
2010-06-13, 15:39
  #5
Medlem
fskers avatar
Synd att den saknar hallisar men ska bli spännande att se vad den har att erbjuda!
Citera
2010-07-08, 15:11
  #6
Medlem
falecs avatar
Ingen som testat än?
Citera
2010-07-09, 12:33
  #7
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Nej då. Tänkte testa någon gång under sommarn iallafall. Blir 4homet nu i helgen
Ok, härligt prova gärna en kombination av ho-met och ho-dpt oxå Hoppas dpt varianten är grym..
Citera
2010-07-09, 18:46
  #8
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Ok, härligt prova gärna en kombination av ho-met och ho-dpt oxå Hoppas dpt varianten är grym..

Hade den tanken också! Någon som har erfarenhet av det ?
Citera
2010-07-12, 23:30
  #9
Medlem
Ett Hunds avatar
OT raderat. Håll er till ämnet(4-ho-dpt), tack.
Frågor om webbshoppar får ni ta i Nätapotek och drogshoppar

/Moderator
__________________
Senast redigerad av Ett Hund 2010-07-14 kl. 23:42.
Citera
2010-07-13, 14:54
  #10
Medlem
CamCameos avatar
Jag samplade 22 mg av en vän häromdagen.
Inte mycket att rapportera, det fanns en nice bodyload med behagliga taktila sensationer.
Visuellt var det sparsmakat, typiskt lila/gröna tryptaminspiraler med inslag av azurblå,gult och rosa. Under peaken så "cut and paste"-morphade saker på ett ganska minnesvärt sätt.
Mitt huvud blankade ganska frekvent under afterglowen, ett bekvämt headspace som lite weed hjälpte pusha.
Lite höjd puls under durationen av ruset.
Effekterna varade för mig 4-5 timmar, sen rökte jag lite dmt och gick och la mig.
Hade lite svårt att sova ett par timmar vilket jag brukar ha efter oralt intag av hallucinogener.
Allt som allt var det intressant men inget jag kommer eftersträva att provsmaka igen.
__________________
Senast redigerad av CamCameo 2010-07-13 kl. 15:05.
Citera
2010-07-14, 14:04
  #11
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Jag samplade 22 mg av en vän häromdagen.
Inte mycket att rapportera, det fanns en nice bodyload med behagliga taktila sensationer.
Visuellt var det sparsmakat, typiskt lila/gröna tryptaminspiraler med inslag av azurblå,gult och rosa. Under peaken så "cut and paste"-morphade saker på ett ganska minnesvärt sätt.
Mitt huvud blankade ganska frekvent under afterglowen, ett bekvämt headspace som lite weed hjälpte pusha.
Lite höjd puls under durationen av ruset.
Effekterna varade för mig 4-5 timmar, sen rökte jag lite dmt och gick och la mig.
Hade lite svårt att sova ett par timmar vilket jag brukar ha efter oralt intag av hallucinogener.
Allt som allt var det intressant men inget jag kommer eftersträva att provsmaka igen.

Intressant, detta vid oralt intag alltså? Jag är i så fall förvånad över att 22 mg gav sådana effekter, trodde inte ens att det skulle vara tillräckligt för en tröskeldos. Utifrån BL-tråden är det lätt att få uppfattningen att det i princip bara är nasalt intag som gäller men då kanske jag inleder mina försök med den administreringsmetoden.

Skulle du kunna göra en jämförelse med DPT om du har testat det? Om 4-HO-DPT effektmässigt förhåller sig till DPT som 4-HO-DMT till DMT tycker jag att denna substans verkar vara en av de mest tilltalande psykedeliska droger som existerar.
Citera
2010-07-14, 14:51
  #12
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Intressant, detta vid oralt intag alltså? Jag är i så fall förvånad över att 22 mg gav sådana effekter, trodde inte ens att det skulle vara tillräckligt för en tröskeldos. Utifrån BL-tråden är det lätt att få uppfattningen att det i princip bara är nasalt intag som gäller men då kanske jag inleder mina försök med den administreringsmetoden.

Skulle du kunna göra en jämförelse med DPT om du har testat det? Om 4-HO-DPT effektmässigt förhåller sig till DPT som 4-HO-DMT till DMT tycker jag att denna substans verkar vara en av de mest tilltalande psykedeliska droger som existerar.

Jag har faktiskt aldrig gett mig på DPT tidigare så någon jämförelse är tyvärr inte möjlig.
Just den orala biten reagerade jag över med efter att ha läst tråden på BL.
Dock med tanke på osäkerheten kring huruvida det skulle vara materialet det utgavs för (min vän fick ett sample av prismatic) så testade jag 2-3 mg oralt först för att kolla allergier, och sen 4 timmar senare testade jag ett oralt intag på ~22 mg.
Det skulle inte falla mig in att insufflera ett okänt material, särskilt inte ett hallucinogent sådant och jag skulle nog vilja uppmana er andra att inte heller göra det, ifall erat material är från samma källa som mitt, i alla fall tills vi har mer info.

För att citera Shulgin angående sin skapelse 4-ho-DPT;

"It is a shame that the compound is so difficult to make."

Felaktiga framställningar där fel ämne syntetiserats är ju inte direkt ovanligt tyvärr.
Åt den andra sidan så framgår det inte huruvida BL:arna också har samplat 4-ho-DPT från samma source (samma som i samma vendor/shop) så...vilken source ska man lita på?

Vi får helt enkelt fortsätta betrakta våra rapporter som anekdotisk bevisföring.
__________________
Senast redigerad av CamCameo 2010-07-14 kl. 15:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback