Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-14, 21:58
  #565
Medlem
Är det vanligt att frisörer kan raka skägget på en? Jag ska klippa mig i veckan och sitter här med värsta skäggstubbet och pallar inte raka det själv. Blir man utskrattat ifall jag frågar? Jag går och klipper mig på ett ganska fräscht ställe med lite yngre pumor som är frisörer som man inte ju inte göra bort sig
Citera
2013-04-14, 23:49
  #566
Medlem
Hur vanligt är det med frisörer som använder produkter med ämnen som faktiskt är ok för både hår, hud och kropp?

Jag tänker mig typ silikonfria produkter och produkter som inte rubbar hudens ph-värde eller sabbar fjällskiktet på håret.

Var och varannan frisör har massor med produkter som innehåller ämnen som sabbar hårets struktur och som måste tvättas bort med starkt sulfatschampo. Eftersom jag inte använder schampo överhuvudtaget, och då inte vill få produkter som sätter sig i håret och är omöjliga att få bort utan att sabba med schampo, vill jag få reda på om det finns de frisörer som faktiskt har koll på vad som funkar och inte för folk som valt att inte använda vissa produkter. Jag vet att toning, färgning och sådant också sliter (är oftast uttorkande) men eftersom jag är snäll mot håret redan så anser jag att det inte är allt för farligt att någon gång utsätta det för aningen mer slitage än endast vatten.

När jag färgat håret hemma hoppar jag över den där inpackningen som brukar följa med, just för att de brukar innehålla massa skit som inte går bort utan sulfatschampo. Men, om jag går till frisören, finns det behandlingar som är ok enligt mina mått mätt?

Har hört om så kallade eko-frisörer, men de är så få att de går att räkna med en hand typ.
Citera
2013-09-02, 21:13
  #567
Medlem
Gammal tråd men testar ändå.

Dom slingorna som görs i detta klippet:

http://m.youtube.com/watch?feature=r...&v=T3WKkh8bjEQ

Om man vill göra detta själv, kan man använda blonda slingor man kan köpa på ex city, ica maxi osv?
Citera
2013-09-12, 16:33
  #568
Medlem
Kakhauss avatar
Hej alla kunniga frisörer!
Det är såhär att jag undrar vad som händer om man bleker rött, färgat hår? Blir det orange?
Citera
2018-02-15, 10:51
  #569
Medlem
Testar att låna denna så jag slipper skapa en ny tråd!

Har tänkt skaffa en frisyr som jag både kan ha utsläppt och uppsatt.

Dock har jag "baby" hår i nacken har sparat det ett tag men det är väldigt fult när man sätter upp det.
Så jag undrar kommer det någonsin växa ut så jag kan sätta upp det med i tofsen?

Eller är det kört och lika bra att ta bort?
Nackdelen är att då måste jag hålla på och raka det hela tiden samtidigt som "tofsen" inte blir lika tjock med hår.

Tack på förhand. Rallarkalle
Citera
2018-02-16, 11:31
  #570
Medlem
Har en fråga som inte ens läkare har gett ett definitivt svar på. Ibland, ofta runt min hårlinje känner jag "knölar" och när ja gräver lite så får jag ut en liten gul plupp som känns som hårdnat fett med en eller flera hårstrån i. Vad är detta?

Sen, vad fan ska man göra åt mjäll, INGET funkar, provat allt från fungoral till äppelcider vinäger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback