Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-12, 19:56
  #1
Medlem
bombaccis avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sve...ngst-1.1120741

Som tidigare uppmärksammats är jag numera en glad folkpartist, men i dessa frågor är alliansen fortfarande väldigt svaga på. Det är en skam att svenska riksdagsledamöter och ministrar kan tänka sig att stödja dödandet av utrotningshotade arter.

Om man ska gå efter den svenska regeringens argumentation så innebör ju detta i praktiken att bryter man mot lagar så kommer dessa lagar att förändras till det bättre ( för förövaren).

Helt fel Anders. Tänk om!
Citera
2010-06-12, 20:13
  #2
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sve...ngst-1.1120741

Som tidigare uppmärksammats är jag numera en glad folkpartist, men i dessa frågor är alliansen fortfarande väldigt svaga på. Det är en skam att svenska riksdagsledamöter och ministrar kan tänka sig att stödja dödandet av utrotningshotade arter.

Om man ska gå efter den svenska regeringens argumentation så innebör ju detta i praktiken att bryter man mot lagar så kommer dessa lagar att förändras till det bättre ( för förövaren).

Helt fel Anders. Tänk om!

Gäller inte kvoterna icke utrotningshotade valar? Även om en art är sällsynt på ett ställe så behöver den ju inte vara det på andra ställen. Jämför möjligheten med fridlysning av älgar i Danmark och i Sverige...

Har du förresten smakat valkött någon gång? Jag tyckte det smakade helt ok när jag gjorde det på Island.
Citera
2010-06-12, 20:17
  #3
Medlem
Tlagnojs avatar
Har du ens läst artikeln?

"De som är för en begränsad fångst anser att förbudet inte fungerar eftersom fångstländerna ändå har fortsatt jakten. Om jakten tillåts kan Internationella valfångstkommissionen IWC bestämma kvoterna, vilket troligen skulle innebära att färre valar dödades jämfört med i dag."

Nolltolerans fungerar aldrig utan utmynnar oftast i slöseri av resurser.
Citera
2010-06-12, 20:18
  #4
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Har du ens läst artikeln?

"De som är för en begränsad fångst anser att förbudet inte fungerar eftersom fångstländerna ändå har fortsatt jakten. Om jakten tillåts kan Internationella valfångstkommissionen IWC bestämma kvoterna, vilket troligen skulle innebära att färre valar dödades jämfört med i dag."

Ja JAG har gjort det men tydligen inte du.

WWF kritiserar deta tänkandet och även jag gör det. Se Mitt tidigare inlägg i tråden.

Carlgrens logik är självklart helt felaktigt. Brott skall icke belönas utan kvävas i sin linda, detta genom sanktioner och eventuella polisingripanden.
Citera
2010-06-12, 20:31
  #5
Medlem
Tlagnojs avatar
Hur kan du då påstå att Carlgren önskar att mörda valar när hans mål uppenbarligen är att minska antalet döda valar?
Citera
2010-06-12, 20:44
  #6
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Hur kan du då påstå att Carlgren önskar att mörda valar när hans mål uppenbarligen är att minska antalet döda valar?

Pga att han godkänner införandet av jakt.
Citera
2010-06-12, 20:48
  #7
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sve...ngst-1.1120741

Som tidigare uppmärksammats är jag numera en glad folkpartist, men i dessa frågor är alliansen fortfarande väldigt svaga på. Det är en skam att svenska riksdagsledamöter och ministrar kan tänka sig att stödja dödandet av utrotningshotade arter.

Om man ska gå efter den svenska regeringens argumentation så innebör ju detta i praktiken att bryter man mot lagar så kommer dessa lagar att förändras till det bättre ( för förövaren).

Helt fel Anders. Tänk om!

För min del är inställningen ungefär som att vi bör inte uppmuntra valfångst, men det är heller inte jordens viktigaste fråga.

Till Din fördel måste jag framhålla att det är glädjande att du har så mycket boklig bildning att Du läst Moby Dick.
Citera
2010-06-12, 20:51
  #8
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Pga att han godkänner införandet av jakt.
Människor jagar, djur är mat, why so serious?
Citera
2010-06-12, 20:52
  #9
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
För min del är inställningen ungefär som att vi bör inte uppmuntra valfångst, men det är heller inte jordens viktigaste fråga.

Till Din fördel måste jag framhålla att det är glädjande att du har så mycket boklig bildning att Du läst Moby Dick.
Den kunskapen kommer nog genom ryktesvägar skulle jag tro.
Citera
2010-06-12, 21:13
  #10
Medlem
Är väll ganska känt att alliansen stödjer djurplågeri, deras miljö och djur politik är så patetisk som det kan bli. En stor anledning till att jag vill att det sker ett byte snart
Citera
2010-06-12, 21:27
  #11
Medlem
LFEs avatar
lol att du hela tiden ska påminna folk om att du är folkpartist. skuldkänslor fortfarande?
Citera
2010-06-12, 21:29
  #12
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
lol att du hela tiden ska påminna folk om att du är folkpartist. skuldkänslor fortfarande?
Han blev nog befordrad hos Volvo skulle jag tro. Lagom till september kommer han ut som sverigedemokrat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback