Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-12, 14:36
  #1
Avstängd
8bits avatar
Min xbox började med någonting för två dagar sedan som går mig på nerverna. Den startar alltså om sig. Utan förvarning. Detta är, på ren svenska, jävligt jobbigt. Jag hinner inte ens ta mig från save spot till save spot i Final Fantasy XIII utan att den lägger av.

Någon som vet vad detta beror på och hur jag kan åtgärda det?
Citera
2010-06-12, 14:46
  #2
Medlem
Tyvärr så suger xbox360 röv iom att de går sönder för eller senare. Kan vara vilket som helst av alla felen som den konsollen bär på. Själv gav jag upp xbox förra året, blev så drygt med alla jävla rrod och reparationer.
Citera
2010-06-12, 14:51
  #3
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bit
Min xbox började med någonting för två dagar sedan som går mig på nerverna. Den startar alltså om sig. Utan förvarning. Detta är, på ren svenska, jävligt jobbigt. Jag hinner inte ens ta mig från save spot till save spot i Final Fantasy XIII utan att den lägger av.

Någon som vet vad detta beror på och hur jag kan åtgärda det?
Överhettning. Öppna lite fönster & sänk tempen.
Citat:
Ursprungligen postat av kackibraxan
Tyvärr så suger xbox360 röv iom att de går sönder för eller senare. Kan vara vilket som helst av alla felen som den konsollen bär på. Själv gav jag upp xbox förra året, blev så drygt med alla jävla rrod och reparationer.
Alla konsoler går sönder förr eller senare.
Citera
2010-06-12, 14:56
  #4
Avstängd
8bits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Överhettning. Öppna lite fönster & sänk tempen.

Okej, ska testas. Lite konstigt att det händer efter att lådan stått på i runt 20 minuter bara.
Citera
2010-06-12, 14:58
  #5
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bit
Okej, ska testas. Lite konstigt att det händer efter att lådan stått på i runt 20 minuter bara.
Visst är det det, men nu är det sommar. medeltemperaturen ökar & spelar man krävande spel så blir boxen varmare än normalt. Ett tips kan vara att installera spelen på hårddisken eftersom DVD-läsaren inte behöver snurra runt då & skapa onödig värme. Prova även att ställa boxen på ett ställe där den inte är instängd.
Citera
2010-06-12, 15:00
  #6
Avstängd
8bits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Visst är det det, men nu är det sommar. medeltemperaturen ökar & spelar man krävande spel så blir boxen varmare än normalt. Ett tips kan vara att installera spelen på hårddisken eftersom DVD-läsaren inte behöver snurra runt då & skapa onödig värme. Prova även att ställa boxen på ett ställe där den inte är instängd.

Tack för tipsen! Hade installerat spelen på hårddisken om jag inte haft en 20gb, får knappt plats med save-filerna.
Citera
2010-06-12, 15:05
  #7
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bit
Tack för tipsen! Hade installerat spelen på hårddisken om jag inte haft en 20gb, får knappt plats med save-filerna.
Drygt. Det betyder alltså att du har en äldre modell, dessa har större problem med överhettning. Ett tips skulle kanske vara att sälja det för 1500 eller något sådant & köpa dig en nyare modell som inte har överhettningsproblemen med 120GB för 2000 kronor?

Hur som helst är det viktigast att ha en välkyld box. Min står precis vid balkongdörren & har under snart 2 år bara haft två frysningar/omstarter.
Citera
2010-06-12, 15:11
  #8
Avstängd
8bits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Drygt. Det betyder alltså att du har en äldre modell, dessa har större problem med överhettning. Ett tips skulle kanske vara att sälja det för 1500 eller något sådant & köpa dig en nyare modell som inte har överhettningsproblemen med 120GB för 2000 kronor?

Hur som helst är det viktigast att ha en välkyld box. Min står precis vid balkongdörren & har under snart 2 år bara haft två frysningar/omstarter.

Blir till att göra så, åker ut på blocket nu!

(Om någon vill köpa en Xbox 360 Premium 20gb är det bara att säga till )
Citera
2010-06-12, 17:39
  #9
Avstängd
8bits avatar
Kan mod ta bort ovanstående inlägg eller radera den sista meningen, jag glömde bort att man inte får annonsera på flashback.. Tackar
Citera
2010-06-14, 17:34
  #10
Medlem
Nibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bit
Min xbox började med någonting för två dagar sedan som går mig på nerverna. Den startar alltså om sig. Utan förvarning. Detta är, på ren svenska, jävligt jobbigt. Jag hinner inte ens ta mig från save spot till save spot i Final Fantasy XIII utan att den lägger av.

Någon som vet vad detta beror på och hur jag kan åtgärda det?

Men om du har den nära en vägg eller något så råder jag dig att flytta bort den någon halvmeter från alla väggar. Det där har hänt mig också
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback