Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-27, 12:36
  #601
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _ZoutH
Varje gång jag ska komma åt mina lagringsdiskar på min server som är utdelade via samba så frågar Windows 8 efter användarnamn och lösenord, det gör inte Windows 7. Går det att fixa på något sätt?
Citerar din signatur med en liten modifikation:
Citat:
"Mitt Windows 8 funkar utan minsta problem och är ett sjukt stabilt OS."
Citera
2012-10-27, 13:26
  #602
Medlem
Everclear88s avatar
Är det bara jag som tycker att det nya Windows 8 är sjukt oinnovativt?

De har Metro-interface, men endast ett fåtal appar som stöder det och sen är man tillbaka till det vanliga skrivbordet man hade förut vars enda skillnad är att startknappen inte finns utan är ersatt med en sökfunktion på sidan.

Om man använder något av programen därute och får tillbaka startmenyn är Windows 8 inget annat än ett ny UI som sitter ovanpå Windows 7.

Glad att jag endast betalade 139 SEK för det :P
Citera
2012-10-27, 14:21
  #603
Medlem
Windows 8 Uppgradering - Åtgärder krävs för 3 objekt

Hej!

Håller på att uppgradera från Windows 7 till Windows 8 Pro. När jag gör detta så kommer det här upp:

Åtgärder krävs för 3 objekt:

- Installera en app för att spela upp DVD-skivor
Du kan behöva installera en app för att spela upp DVD-skivor i Windows 8.

- NX är inte aktiverat för processorn eller så stöder den inte NX
Ett försök görs att aktivera NX under installationen. Om processorn inte stöder NX avbryts installationen och datorn återställs till det aktuella operativsystemet.

- Säker start är inte kompatibelt med datorn
Datorns inbyggda programvara stöder inte säker start och det kan därför inte användas i Windows 8

Är detta något som hindrar mig från att installera Windows 8, eller är det bara köra på?

- KDA
__________________
Senast redigerad av KDA 2012-10-27 kl. 14:58.
Citera
2012-10-27, 14:24
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KDA
Hej!

Just nu verkar det bara gå att köpa uppgradering till Windows 8 Pro, men när kommer full-versionen? Jag har nämligen en piratkopia av Windows 7 installerad, så vet inte om jag kan uppgradera till Windows 8.

Tacksam för svar!
- KDA

full versionen har nog kommit http://www.inet.se/kategori/272/operativsystem

mvh
t
Citera
2012-10-27, 14:32
  #605
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KDA
Hej!

Just nu verkar det bara gå att köpa uppgradering till Windows 8 Pro, men när kommer full-versionen? Jag har nämligen en piratkopia av Windows 7 installerad, så vet inte om jag kan uppgradera till Windows 8.

Tacksam för svar!
- KDA
Windows 8 Pro är den fulla versionen. Vad trodde du det var?
Citera
2012-10-27, 14:35
  #606
Medlem
TorrentLovers avatar
http://www.winmatrix.com/forums/inde...ted-windows-7/
Citera
2012-10-27, 16:56
  #607
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KDA
Hej!

Håller på att uppgradera från Windows 7 till Windows 8 Pro. När jag gör detta så kommer det här upp:

Åtgärder krävs för 3 objekt:

- Installera en app för att spela upp DVD-skivor
Du kan behöva installera en app för att spela upp DVD-skivor i Windows 8.

- NX är inte aktiverat för processorn eller så stöder den inte NX
Ett försök görs att aktivera NX under installationen. Om processorn inte stöder NX avbryts installationen och datorn återställs till det aktuella operativsystemet.

- Säker start är inte kompatibelt med datorn
Datorns inbyggda programvara stöder inte säker start och det kan därför inte användas i Windows 8

Är detta något som hindrar mig från att installera Windows 8, eller är det bara köra på?

- KDA

Installera pro-varianten så kan du ladda ner en utvecklad variant av media-player gratis. Har dock inte fått aktiveringskoden till den ännu. Iof svagt att den inte ingick i pro-varianten, och iof i den vanliga varianten också ifrån början! Man skall verkligen inte behöva köpa en app eller en svindyr variant av mediaplayen, (om man bara valt den vanliga windows 8), för att kunna spela DVD skivor i datorn!
Citera
2012-10-27, 17:00
  #608
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Installera pro-varianten så kan du ladda ner en utvecklad variant av media-player gratis. Har dock inte fått aktiveringskoden till den ännu. Iof svagt att den inte ingick i pro-varianten, och iof i den vanliga varianten också ifrån början! Man skall verkligen inte behöva köpa en app eller en svindyr variant av mediaplayen, (om man bara valt den vanliga windows 8), för att kunna spela DVD skivor i datorn!
VLC?
Citera
2012-10-27, 17:24
  #609
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra, man läser så mycket olika överallt.

Läste nånstans att det räcker om man uppgraderar, laddar ned .iso filen och bränner ut på en DVD. Att man sen kan använda den precis som en vanlig licensskiva. Någon som vet om det ligger någon sanning i detta? (Flytta till ny dator etc)
Citera
2012-10-27, 18:31
  #610
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
VLC?

Och vad fan är det? När jag sökte på fanskapet så fick jag upp sökningen i ett skumt sökprogram som jag tidigare omöjligt fått bort ifrån Crome.
Citera
2012-10-27, 19:13
  #611
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Och vad fan är det? När jag sökte på fanskapet så fick jag upp sökningen i ett skumt sökprogram som jag tidigare omöjligt fått bort ifrån Crome.

http://www.videolan.org/vlc/
Citera
2012-10-27, 20:14
  #612
Medlem
Tja!
Jag har problem med de nya apparna på startsidan, det blinkar till en splashscreen sen går den tillbaka till startsidan.

Kollar man i vänsterkanten eller i aktivitetshanteraren så är de "igång". Men det går alltså inte att komma in i dem.

/Iceman
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback