Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-14, 16:19
  #5449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trancedanne
Jag tar tillbaka det jag sa om att det inte var fel på musen.
Provade nyss en annan mus och nu fungerar det bra igen.

Typiskt..
Spillt råttgift på musmattan?
Citera
2017-02-07, 19:28
  #5450
Medlem
angelfuck666s avatar
Hej!

Installerade en printer (Epson xp-335, Windows 8.1) och printade och skannade en stund, surfade på nätet och allt fungerade perfekt. Nu har datorn stått i strömsparläge några timmar och det är omöjligt att ansluta till internet. Jag har avinstallerat printern och felsökt alla nätverksanslutningar men inga problem hittas. Allt ser OK ut. Vart tog mitt internet vägen? Nån som kan tipsa om var jag ska börja leta efter felet?
Citera
2017-02-07, 19:35
  #5451
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
Hej!

Installerade en printer (Epson xp-335, Windows 8.1) och printade och skannade en stund, surfade på nätet och allt fungerade perfekt. Nu har datorn stått i strömsparläge några timmar och det är omöjligt att ansluta till internet. Jag har avinstallerat printern och felsökt alla nätverksanslutningar men inga problem hittas. Allt ser OK ut. Vart tog mitt internet vägen? Nån som kan tipsa om var jag ska börja leta efter felet?


Uppdatera berörda drivisar.

Vilka nätverks kontroller, i detalj, har du gjort?
Citera
2017-02-08, 10:09
  #5452
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Uppdatera berörda drivisar.

Vilka nätverks kontroller, i detalj, har du gjort?


Tack för svaret, problemet visade sej vara programmet Epson connect som på något konstigt vis lyckades fucka upp nätverkskortet.
Citera
2017-02-08, 11:14
  #5453
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
Tack för svaret, problemet visade sej vara programmet Epson connect som på något konstigt vis lyckades fucka upp nätverkskortet.

Hur löstes det?
Citera
2017-02-08, 12:12
  #5454
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hur löstes det?

Att säga att HELA problemet löstes är kanske att ta i eftersom jag inte har printern installerad nu, men internet började fungera efter att jag avinstallerat Epson connect och inaktiverat/aktiverat nätverkskortet samt tömt listan på alla betrodda nätverk och anslutit dem igen.
Skulle vara intressant att veta vad problemet var, men det kanske klarnar nästa gång jag ska printa/skanna nåt
Citera
2017-02-13, 21:40
  #5455
Medlem
BrodRs avatar
Övrig fråga

Förr fanns Windows Movie Maker som var smidigt om man som jag t.ex ville lägga upp en låt på youtube med bild/er till.

Jag har letat efter något simpelt att skapa en "video" med endast bild och ljudspår. Tipsa mig gärna.
Citera
2017-02-13, 21:49
  #5456
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrodR
Övrig fråga

Förr fanns Windows Movie Maker som var smidigt om man som jag t.ex ville lägga upp en låt på youtube med bild/er till.

Jag har letat efter något simpelt att skapa en "video" med endast bild och ljudspår. Tipsa mig gärna.

Movie maker finns att tillgå och installera på W8.1.
Citera
2017-02-13, 22:24
  #5457
Medlem
BrodRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Movie maker finns att tillgå och installera på W8.1.

Vet du något liknande på W8?
Citera
2017-02-14, 00:10
  #5458
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrodR
Vet du något liknande på W8?

Movie maker. Men man måste tydligen även installera fotogalleriet också då de är beroende av varandra.
Citera
2017-02-17, 14:03
  #5459
Medlem
muminfars avatar
Tjaba! Har ett litet irriterande problem på min laptop efter att jag har gått tillbaka till 8,1 från 10.
Datorn reagerar inte på om jag ändrar till "batteri sparande läge" eller "normalt läge." dvs samma tid kvar på batteriet oavsett på vilket läge.
Någon som vet?
Citera
2017-02-17, 17:34
  #5460
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfar
Tjaba! Har ett litet irriterande problem på min laptop efter att jag har gått tillbaka till 8,1 från 10.
Datorn reagerar inte på om jag ändrar till "batteri sparande läge" eller "normalt läge." dvs samma tid kvar på batteriet oavsett på vilket läge.
Någon som vet?


Kör sfc /scannow.

Refresh installation?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback