Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-09, 22:07
Medlem
spetznazs avatar
Tydligen har det svinats rejält på högstadiet i Malung.. http://www.dt.se/nyheter/malung/article669952.ece

Stor humor ifrån kostchefen Joakim Åslund

Citat:
- Det här var utan tvekan det värsta jag har varit med om.

Citat:
De insåg nog att man hade betett sig mycket illa säger Joakim Åslund som är mycket upprörd över det inträffade liksom också hans personal.

Citat:
Det är taskigt mot personalen att man uppför sig på det här sättet. Här får man fin service

Citat:
Det känns också mycket otacksamt med tanke på att eleverna får mat av mycket hög kvalité

Citat:
jag kommer inte att ta emot några ursäkter från någon för det som hänt

Citat:
Vi kommer förmodligen heller inte att ställa upp och servera avslutningsmiddagen

Citat:
Han konstaterar att det här var det absolut värsta både han och personalen varit med om.
2010-06-09, 22:10
Medlem
micaeles avatar
Det finns tillfällen då man tycker att skolaga torde återinföras. Vågar man måhända gissa på att de inblandade elevernas nationalitet inte är svensk sedan barnsben?
Senast redigerad av micaele 2010-06-09 kl. 22:13.
2010-06-09, 22:11
Avstängd
Phillehhs avatar
Det är klart de skriver att de får "hög service" och maten är av "hög kvalité"..
Herregud, klart man gör det för att upprätthålla ett positivt rykte av ens skola
2010-06-09, 22:14
Avstängd
alestorms avatar
"Bra service" Och "Bra kvalité" Undrar om denna skolmatsal ligger på en annan planet?
2010-06-10, 07:04
Medlem
Noetfaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetznaz
Tydligen har det svinats rejält på högstadiet i Malung.. http://www.dt.se/nyheter/malung/article669952.ece

Stor humor ifrån kostchefen Joakim Åslund

Haha, sånt där hände på min högstadieskola hela tiden, inte fan blev det några artiklar om det.

Det är roligt med matkrig, det är en uppfriskande lek som kan behövas när man tvingas gå i skolan hela dagarna med massa idioter. Det var ungefär så jag kände på min tid iallafall.
2010-06-10, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetfaers
Haha, sånt där hände på min högstadieskola hela tiden, inte fan blev det några artiklar om det.

Det är roligt med matkrig, det är en uppfriskande lek som kan behövas när man tvingas gå i skolan hela dagarna med massa idioter. Det var ungefär så jag kände på min tid iallafall.

Vad tror du bespisningspersonalen tycker som ska behöva servera, och dessutom städa upp efter, en massa illitterata blivande socialfall då?

Vad som är roligt varierar. Själv tycker jag det skulle vara roligt att se en mattant skalla en obstinat fjortis i ansiktet.
2010-06-10, 12:41
Medlem
Sorkus avatar
Humor -> Humorlänkar

/mod
2010-06-10, 14:56
Medlem
supersinos avatar
Har vart två matkrig i Luleå också.

På Bergsskolan har jag för mig att jag läste så hade dem fått gå och äta 15 i taget och dem misstänkta hade inte fått äta alls. Läste det på aftonbladet men hittar inte länken nu.
2010-06-10, 14:58
Medlem
LFEs avatar
Jäfla ungjäflar! Det är ju sånt här era mobilkameror är tillför!
2010-06-10, 15:01
Medlem
ebaygeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det finns tillfällen då man tycker att skolaga torde återinföras. Vågar man måhända gissa på att de inblandade elevernas nationalitet inte är svensk sedan barnsben?
Bara en svensk gör såna här barnsliga saker, hade det varit en invandrare hade dom kastat knivar och inte mat
2010-06-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersino
Har vart två matkrig i Luleå också.

På Bergsskolan har jag för mig att jag läste så hade dem fått gå och äta 15 i taget och dem misstänkta hade inte fått äta alls. Läste det på aftonbladet men hittar inte länken nu.
http://www.kuriren.nu/nyheter/artike...icleid=5410566
2010-06-10, 21:35
Medlem
Noetfaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
Vad tror du bespisningspersonalen tycker som ska behöva servera, och dessutom städa upp efter, en massa illitterata blivande socialfall då?

Vad som är roligt varierar. Själv tycker jag det skulle vara roligt att se en mattant skalla en obstinat fjortis i ansiktet.

Vi fick alltid städa upp, eller så fick man ingen mat på ett par veckor, så personalen behövde inte städa alls.

Klart att lite våld alltid friskar upp.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback