Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-09, 14:51
  #1
Medlem
Ute med en ny bok...någon som vet hur han är...träffade honom på en tillställning för några år sedan när Mikrofonkåt hade kommit och det var en riktig liten hybrisgubbe med trist von oben-attityd. Men han har kanske mognat sedan dess...
Citera
2005-09-09, 17:46
  #2
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
Ute med en ny bok...någon som vet hur han är...träffade honom på en tillställning för några år sedan när Mikrofonkåt hade kommit och det var en riktig liten hybrisgubbe med trist von oben-attityd. Men han har kanske mognat sedan dess...


Har jag aldrig hört talas om....heter han verkligen Strage Diva...? Taget namn i sånt fall förmodar jag o med tanke på "Diva" så verkar det ju vara nåt som fattas hos honom varje fall - mognad är säkert en del av det.
.
Citera
2005-09-09, 17:52
  #3
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Har jag aldrig hört talas om....heter han verkligen Strage Diva...? Taget namn i sånt fall förmodar jag o med tanke på "Diva" så verkar det ju vara nåt som fattas hos honom varje fall - mognad är säkert en del av det.
.
Fredrik Strage, musikjournalist på Dagens Nyheter.

Smakprov.

EDIT: Strage Diva hade annars varit ett rätt snyggt namn eftersom det nästan blir "Stage-diva".
Citera
2005-09-09, 17:55
  #4
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Fredrik Strage, musikjournalist på Dagens Nyheter.

Smakprov.


Haha så kan det gå när man inte hört talas om vare sig den ena eller andra. Rodnar lite lätt om kinderna nu men är helt med nu o ska läsa länken, tack!
.
Citera
2005-09-09, 18:15
  #5
Medlem
Det känns lite så kanske. Läste dagens DN och hans text om hur allt är likadant världen över. Hans liv (samt de popkulturella globetrotters) verkade så tungt och meningslöst. Vart han än i världen vänder så blir hans liv inte rikare än hans morfars (som tydligen aldrig lämnat sin by m undantag för en Finlandskryss och ett stampen besök på 80-talet).
Beror det inte lite på vad man söker i varje stad man besöker? Strage & co följer varandras steg från det ena hippa kvarteret i SF till nästa i Paris.
Inte konstigt att det blir samma lika vart de än kommer.

Han börjar väl bli gammal och gnällig. Dags att släppa pennan på kulturredaktionen?
Det verkar ju otroligt påfrestande att vara Strage bland gräddan av Sveriges kultursnobbar. Alltid vara steget före, alltid vara svår.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6
Citera
2006-03-02, 01:22
  #6
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pabley
Det känns lite så kanske. Läste dagens DN och hans text om hur allt är likadant världen över. Hans liv (samt de popkulturella globetrotters) verkade så tungt och meningslöst. Vart han än i världen vänder så blir hans liv inte rikare än hans morfars (som tydligen aldrig lämnat sin by m undantag för en Finlandskryss och ett stampen besök på 80-talet).
Beror det inte lite på vad man söker i varje stad man besöker? Strage & co följer varandras steg från det ena hippa kvarteret i SF till nästa i Paris.
Inte konstigt att det blir samma lika vart de än kommer.

Lite för gammalt för att svara kanske men jag läste den också och endera har du grova läs svårigheter eller är du utvecklingsstörd pick and choose.
Citera
2006-03-02, 02:46
  #7
Medlem
skickahit10s avatar
pratade med honom ute innan en konsert (för någon månad sen), då var han mycket trevlig.
kändes inte alls divig.

men det var å andra sidan enda gången jag träffat honom.
Citera
2006-03-02, 03:25
  #8
Medlem
_R_s avatar
Han är ju sjukt ful iaf!
Citera
2006-03-02, 04:20
  #9
Medlem
PiLLerILLers avatar
Precis! Han kvalar lätt in på listan över Sveriges absolut fulaste män. Med det handikappet kan iaf jag unna honom lite uppmärksamhet och modesta divalater.
Citera
2006-03-02, 06:19
  #10
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Han var i alla fall jefligt 3vlig när han svarade på våra ack så ödmjuka frågor... ... http://www.riotbrain.se/intervjuer/strage.htm
Citera
2006-11-30, 08:37
  #11
Medlem
lechefs avatar
Tv-profil greps för knarkbrott



Vad är detta för filur?
Citera
2006-11-30, 08:40
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lechef

Vad är detta för filur?

Lägger till en länk till AB.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...944022,00.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback