Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-16, 18:00
  #601
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Jasså? Mitt spel är grått på steam, saknar ikon och jag kan inte välja något alternativ som installera eller liknande..

Du har inte 2 som heter global offensive och det står beta i slutet på den ena?

Tänk på att göra så library är satt på att visa all games.
Citera
2012-08-16, 18:02
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Jasså? Mitt spel är grått på steam, saknar ikon och jag kan inte välja något alternativ som installera eller liknande..

Det är uppdelat i 2 spel på steam, CS:GO är grått men CS:GO Beta går att installera.
Citera
2012-08-16, 18:08
  #603
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krukmakarn
Jag tycker GO är närmre 1.6 än vad det är CSS. Grafiskt ser det ut som CSS men movements och recoil osv känns mer 1.6.

Edit: Sorry för dubbel

Movements och recoil som 1.6? Grafiskt ser det ut som CSS ja, men rörelseschemat är ju helt skadat och sprayen har inget mönster. Bra spel
Citera
2012-08-16, 18:16
  #604
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Movements och recoil som 1.6? Grafiskt ser det ut som CSS ja, men rörelseschemat är ju helt skadat och sprayen har inget mönster. Bra spel

Sprayen har ju visst ett mönster. bara att rekylen är annorlunda från 1.6 så man fick börja om att träna med att spraya och motverka den samtidigt.

t.ex ak47 blir som ett T om man inte morverkar det
Citera
2012-08-16, 18:36
  #605
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Sprayen har ju visst ett mönster. bara att rekylen är annorlunda från 1.6 så man fick börja om att träna med att spraya och motverka den samtidigt.

t.ex ak47 blir som ett T om man inte morverkar det

Tycker den är skitrandom i alla fall. Du får nog lära mig isf Nej, är redan less på spelet. Inväntar fler uppdateringar.
Citera
2012-08-16, 18:45
  #606
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Tycker den är skitrandom i alla fall. Du får nog lära mig isf Nej, är redan less på spelet. Inväntar fler uppdateringar.

inte exakt lika... men vapnen rör sig i samma mönster... upp höger vänster höger

http://i45.tinypic.com/hresrm.jpg
http://i45.tinypic.com/a05eu.jpg
http://i50.tinypic.com/snmmat.jpg

tog dock snabbt 3 vapen att testa med och alla 3 sprayade i det mönstret straffade lite åt höger varje gång och gjorde som du sa.. sprayade 2 ggr. ser rätt lika ut enligt mig.

EDIT: Bästa sättet för mig att lära nya stilen på vapnen/rörelse etc har varit att köra arms race. Kört snart så jag vunnit 100 matcher. Så många av vapnen har man fått lära sig rekylen bra på.
__________________
Senast redigerad av memymo 2012-08-16 kl. 18:49.
Citera
2012-08-16, 19:19
  #607
Medlem
Anbivalents avatar
Hallå är en gammal cs 1.6 lirare som la spelet på hyllan för några år sedan då andra spel lockade mera.

Tänkte börja lira Cs Go ordentligt och komma upp till min gammla nivå (high-medium ish).

Finns det några viktiga configs man bör ordna i cs go ännu? Är det något annat man bör veta som van 1.6 lirare?

Sitter och tankar spelet atm.
Citera
2012-08-16, 19:29
  #608
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anbivalent
Hallå är en gammal cs 1.6 lirare som la spelet på hyllan för några år sedan då andra spel lockade mera.

Tänkte börja lira Cs Go ordentligt och komma upp till min gammla nivå (high-medium ish).

Finns det några viktiga configs man bör ordna i cs go ännu? Är det något annat man bör veta som van 1.6 lirare?

Sitter och tankar spelet atm.

från en gammal lirare till en annan gammal lirare.

configs etc är just nu bara speculationer. Dom har inte hittat något som riktigt gör skillnad som cfg:s kunde göra i 1.6

CS:Go är annorlunda. dom har tagit mycket från både 1,6 och css och blandat ihop det till detta spel. Så känslan jag fick när jag började lira var att det blev nytt men ändå hade dom kvar det som jag tyckte var viktigt i form av känsla.

Mycket återstår från patchande. Sedan att dom lagt till molotovs/incenery granade kommer göra competition mycket roligare för då kommar man inte kunna göra rush attacker.

Så bästa tipset är väll att se dom som CS fast som ett nytt cs, och jämför inte allt för mycket med de gamla spelen för då kommer du bara bli besviken.
Citera
2012-08-16, 20:37
  #609
Medlem
Varför inte bara göra som de gjort med Quake?

Det jag vill ha är ett 1.6 med bättre features. Som de gjorde med Quake live. De tog det bästa spelet ur Quake-serien och la till bättre features. Behöver inte vara svårare än så.
Citera
2012-08-16, 20:55
  #610
Medlem
Detta är för konsolaktigt
Citera
2012-08-16, 21:33
  #611
Medlem
MrBraxs avatar
Bara jag som har stutter? Skitstörande.

i5 2500k, 8GB ram, gtx 480 - 90fps med allt på lägsta
__________________
Senast redigerad av MrBrax 2012-08-16 kl. 21:38.
Citera
2012-08-16, 22:50
  #612
Avstängd
Går det att ändra buy-menu till oldschool? Jag klarar inte av den nya menyn, jag brukade ha HE/Kevlar etc på "V" Men nu är det B 5-2 eller B6-1-2-3-4-5 och det är enormt irriterande och tar bara en massa onödig och jobbig tid, visst blir man väl van. Men vill ha tillbaka det gamla och kunna binda equip-buy, går det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback