Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 13:41
  #18493
Medlem
Buttersss avatar
Gillar remaken de gjort på D2 starkt, man kan nästan lukta genom skärmen hur fräsch banan är. 9/10
edit: av någon anledning flyter den även på mycket bättre än förra d2.
__________________
Senast redigerad av Butterss 2017-10-19 kl. 13:44.
Citera
2017-10-20, 01:56
  #18494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Gillar remaken de gjort på D2 starkt, man kan nästan lukta genom skärmen hur fräsch banan är. 9/10
edit: av någon anledning flyter den även på mycket bättre än förra d2.

Jag måste hålla med om att den är grymt fräsch, tror jag läste någonstans att texturerna är fyra(2?) gånger mer högupplösta. Sen alla mysiga ljud när man hoppar i sanden, skjuter på plåt osv. =)

Däremot är det störigt som fan när man kastar granater på gamla ställen och dom studsar tillbaka för att dom ändrat vinklar på ytor och så. Eller att man fastnar mot något dom flyttat när man försöker strafe'a bort.
Citera
2017-10-20, 09:48
  #18495
Medlem
Hej.. har skaffat en spellaptop.. men har ett problem.
Hur jag än gör funkar inte vare sig min cfg eller autoexec.
Testat skrivskydda med mer.
cfg återfinns ju nu i diverse mappar, och frågan är var jag ska börja nysta.
Fick igång det efter mkt bök på min gamla laptop för några månader sedan, men på den nya funkar inget. Känns knappt som den tar kommandona i properties.
Har surfat runt och även kollat youtubevideos, men det som funkar där funkar inte för mig.
Har någon ett förslag om hur jag kan få min cfg och autoexec att funka?
Dålig på att förklara, men har testat det vanliga
Citera
2017-10-20, 18:33
  #18496
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Gillar remaken de gjort på D2 starkt, man kan nästan lukta genom skärmen hur fräsch banan är. 9/10
edit: av någon anledning flyter den även på mycket bättre än förra d2.

Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Jag måste hålla med om att den är grymt fräsch, tror jag läste någonstans att texturerna är fyra(2?) gånger mer högupplösta. Sen alla mysiga ljud när man hoppar i sanden, skjuter på plåt osv. =)

Däremot är det störigt som fan när man kastar granater på gamla ställen och dom studsar tillbaka för att dom ändrat vinklar på ytor och så. Eller att man fastnar mot något dom flyttat när man försöker strafe'a bort.

Ni är noobs va? För jag förstår inte hur man kan gilla nya d2. Alla vinklar är off, alla ytor är konstiga. Hela meta-spelet från gamla d2 är förstört, precis som dom förstörde inferno med den nya inferno. Nya inferno är nog den sämsta mapen genom alla tider efter csgo cobblestone.
Citera
2017-10-20, 21:36
  #18497
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Ni är noobs va? För jag förstår inte hur man kan gilla nya d2. Alla vinklar är off, alla ytor är konstiga. Hela meta-spelet från gamla d2 är förstört, precis som dom förstörde inferno med den nya inferno. Nya inferno är nog den sämsta mapen genom alla tider efter csgo cobblestone.

Det är något som växer på en. Tycker personligen att Dust_2 från CS 1.5/1.6 var dem bästa banorna i världshistorien, och den måste vara den mest ikoniska mappen i allt som har med gaming att göra. Det blir mer som konstverk med tiden. Var beredd på att bli mycket besviken på allt du håller kärt, ingenting kommer att vara som det var.
__________________
Senast redigerad av Butterss 2017-10-20 kl. 21:46.
Citera
2017-10-21, 18:03
  #18498
Medlem
Alltså.. i7700 processor 1050 nvidia 4 gig. 16g ddr4
Mellan 80- 120 fps.. som att röra sig i gröt.
Min gamla laptop flyter bättre i spelet fast jag har mellan 20- 40 fps på den.

Behöver seriös hjälp med att sparka liv i min nya laptop
Citera
2017-10-22, 15:37
  #18499
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Ni är noobs va? För jag förstår inte hur man kan gilla nya d2. Alla vinklar är off, alla ytor är konstiga. Hela meta-spelet från gamla d2 är förstört, precis som dom förstörde inferno med den nya inferno. Nya inferno är nog den sämsta mapen genom alla tider efter csgo cobblestone.
Gillar man nya D2 är man en noob? Väx upp
- - - - - - - - -
Tycker den är rätt okej, men tycker att b-tunnel är lite för smal, men i övrigt är jag nöjd med vad dom gjorde med banan.
Citera
2017-10-22, 21:19
  #18500
Medlem
Då ingen annan svarade svarar jag själv på mina egna frågor angående cfg.
Jag lyfte över cfg från min andra burk, men då blev det enbart en textfil.
Och tydligen sparades den inte som cfg trots att jag gjorde detta ett otal gånger.
När jag gjorde ett helt nytt dokument funkade det.

Så nu funkar autoexe filen.

Problemet är min relativt låga fps för de grejer jag har på ett gammalt spel.
Har grejat med hårdvara och dess program utan något resultat, möjligtvis till det sämre...

Det är något grundläggande jag missat...

Synpunkter mottages tacksamt
Citera
2017-10-23, 02:18
  #18501
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Gillar man nya D2 är man en noob? Väx upp
- - - - - - - - -
Tycker den är rätt okej, men tycker att b-tunnel är lite för smal, men i övrigt är jag nöjd med vad dom gjorde med banan.

"Väx upp"? Så om man inte gillar en remake, så ska man "växa upp". Bra logik.
Citera
2017-10-23, 02:44
  #18502
Medlem
Fabolouseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
"Väx upp"? Så om man inte gillar en remake, så ska man "växa upp". Bra logik.

Fast nu syftar ju han på att du säger att man är en noob om man tycker om remaken..

Ont: Tycker att dom har höjt upp taket på långrum alldeles för högt, flashar mig själv varannan gång nu-
Citera
2017-10-23, 08:40
  #18503
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
"Väx upp"? Så om man inte gillar en remake, så ska man "växa upp". Bra logik.
Nej, hur är det med läsförståelsen?
Kallar man folk som gillar en remake för noob så kanske det är dags att ta sig ur sandlådan och växa upp en smula.
Citera
2017-10-23, 14:00
  #18504
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Nej, hur är det med läsförståelsen?
Kallar man folk som gillar en remake för noob så kanske det är dags att ta sig ur sandlådan och växa upp en smula.

Banan är ju uppenbarligen konstruerad för noobs, men det förstår ju inte du, eftersom du är noob.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback