Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-25, 14:12
  #8929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Använder 14.5 gb av 32. Ögongodis vet jag inte vad det är men har inga särskilda program som är igång som kan tänkas kräva minne. Ingen fabriksåterställning.

Uselt ju. Jag har dessutom en gammal Iphone som jag har i köket som radio. Den går knappt att använda ens till det, har märkt hur den blir segare och segare och hänger sig och är extremt seg. Den används alltså bara som radio. Den hade jag innan femman jag har nu och innan jag köpte femman var fyran inte alls så där seg.

Jaha, jag har en i5s som jag precis här och nu uppdaterade till ios 11, och den smider på rätt bra fortfarande. Jag stängde av "ögongodis" genom att gå in på inställningar-Hjälpmedel-Minska rörelse (PÅ)

Då blire mindre animationer osv. Mindre krävande. Jag har 4gb ledigt. Appar i bakgrunden spelar ingen egentlig roll prestandamässigt.
Citera
2017-09-25, 20:04
  #8930
Medlem
Man kan helt klart förstå att det är drygt och man blir irriterad om ens lur blir segare efter uppdatering. Men detta är inget unikt för Apples iPhone, för det sker för i princip alla andra produkter med förr eller senare, att de inte är fullständigt kapabla att köra senaste programvarorna helt perfekt. Det händer Androidlurar som iPhone eller iPad. Men, det händer inte alla eller alltid. För vissa blir det så tråkigt ja, men de flesta upplever inga större problem. Jag har idag fem bekanta som kör lurar så gamla som iP3GS, 4 4S och 5, med de nyaste OS de är kompatibla med, och de funkar helt ok för dem. Lurarna är ungefär som de alltid varit.

Söker man på nätet så är det inte svårt att finna folk som klagar på att deras Androidlur blivit seg efter uppdatering.

Det är bara så att äldre lurars hårdvara tillslut inte hänger med riktigt lika bra längre, och det är knappast så att tillverkarna avsiktligt lägger in nåt i programmen som ska sega ner äldre lurar, då det sköter sig själv när utvecklingen går framåt och nyare OS blir mer krävande.

Planned obsolete är generellt sett grovt överdrivna påståenden och fantasier, men, det finns ändå en viss sanning i det i vissa avseenden.
Citera
2017-10-04, 22:49
  #8931
Medlem
Alvids avatar
Tjena! Jag har en 5s och kör på iOS 10.3.3, rekommenderas en uppdatering till 11.0.3? Har ju inga större problem med den som den är nu, förutom vanligt knas som det alltid är med denna mobil!
Citera
2017-10-05, 13:15
  #8932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Tjena! Jag har en 5s och kör på iOS 10.3.3, rekommenderas en uppdatering till 11.0.3? Har ju inga större problem med den som den är nu, förutom vanligt knas som det alltid är med denna mobil!

Stanna på på 10 helt klart då den fungerar utmärkt just nu varför chansa med nytt som kommer förstöra hela telefonen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback