Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-29, 21:48
  #8905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowsed
Upplever att jag inte får några notifikationer ifrån min mejl via standard appen för mejl.
Mina inställningar skall stämma då dom tydligt visar att jag ska få notifikationer, men inget händer.

Varje gång jag öppnar appen så dyker alla mejl upp, men inte om jag har telefonen låst.
Vad beror detta på och hur ska man lösa det?

Hur har du ställt in att mail skall hämtas? Har du ställt im Push så ska mail hämtas med de intervaller du valt. Har du inte ställt in Push kan det vara så att sökning efter nya mail bara sker när du öppnar mailappen.
Citera
2016-11-29, 22:14
  #8906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur har du ställt in att mail skall hämtas? Har du ställt im Push så ska mail hämtas med de intervaller du valt. Har du inte ställt in Push kan det vara så att sökning efter nya mail bara sker när du öppnar mailappen.
Det enda jag kan välja verkar ju vara 15 minuter som snabbast?
Vill ju få mejlet så fort det kommer in i inkorgen.
Citera
2016-11-29, 22:45
  #8907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowsed
Det enda jag kan välja verkar ju vara 15 minuter som snabbast?
Vill ju få mejlet så fort det kommer in i inkorgen.

Har ditt mailkonto stöd för Push så "trycks" nya mail uta så fort de skickas, så som namnet indikerar... om du valt Push.

Har ditt mailkonto inte stöd för Push så hämtas nya mail enligt det tidsintervall du valt, där 15 min är snabbast. Eller när du själv öppnar din mailapp.
Citera
2017-03-25, 08:45
  #8908
Medlem
vilken ios-version är bäst lämpad för iphone 5?

jag tycker att luren strular lite med ios 10.
vad som strular är att ljudet på facetime ibland ej funkar. även whatsappen strular ibland.
vet nån vad felet är?

hur tar man tillbaka en tidigare ios-version?
Citera
2017-03-26, 11:22
  #8909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
vilken ios-version är bäst lämpad för iphone 5?

jag tycker att luren strular lite med ios 10.
vad som strular är att ljudet på facetime ibland ej funkar. även whatsappen strular ibland.
vet nån vad felet är?

hur tar man tillbaka en tidigare ios-version?


Ios10 är bäst för iPhone 5. Har du fabriksåterställt telefonen via iTunes sedan problemen uppstod?

Att backa till äldre version går inte.
Citera
2017-03-26, 15:29
  #8910
Medlem
klimathotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
vilken ios-version är bäst lämpad för iphone 5?

jag tycker att luren strular lite med ios 10.
vad som strular är att ljudet på facetime ibland ej funkar. även whatsappen strular ibland.
vet nån vad felet är?

hur tar man tillbaka en tidigare ios-version?
De jag kan rekommendera när de gäller 5 och 5s, är att helt nollställa den för att sen installera allt igen. G
Citera
2017-03-30, 23:45
  #8911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Ios10 är bäst för iPhone 5. Har du fabriksåterställt telefonen via iTunes sedan problemen uppstod?

Att backa till äldre version går inte.

ios 10 fungerar bäst med iphone 5 då telefonen blev som ny när jag drog ner den. Tänker stanna kvar på 10 fast när 11 kommer du jaag inte vågar chansa när 10 är helt oslagbar just nu med iphone 5 vit/silver
Citera
2017-08-12, 11:42
  #8912
Medlem
Har en Iphone 5 inköpt 2013 som är operatörslåst till Telia. Finns det något sätt att själv låsa upp, eller måste jag gå till en Teliabutik och betala för det?
Citera
2017-08-15, 15:19
  #8913
Medlem
Tjenare, har uppdatering min 5s och har en hel del stora problem med den nu. En sak om jag drar nerifrån och upp för att kunna snabbt starta wifi/bluetooth och särskilt ficklampan som är ovärderlig ibland. Nu får jag bara upp musikspelaren om jag gör så? Går det att fixa tillbaka det som det var?
Sen en annan sak är att jag har både engelskt och svenskt tangentbord, vilket gör att jag måste klicka mellan jordgloben utav fan innan jag kommer dit jag vill. Har provat i inställningarna men verkar inte kunna byta det när jag går in på tangentbord i inställningarna... Blir så jävla trött på detta märke av telefon.
Citera
2017-08-15, 17:51
  #8914
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eafr
Tjenare, har uppdatering min 5s och har en hel del stora problem med den nu. En sak om jag drar nerifrån och upp för att kunna snabbt starta wifi/bluetooth och särskilt ficklampan som är ovärderlig ibland. Nu får jag bara upp musikspelaren om jag gör så? Går det att fixa tillbaka det som det var?
Sen en annan sak är att jag har både engelskt och svenskt tangentbord, vilket gör att jag måste klicka mellan jordgloben utav fan innan jag kommer dit jag vill. Har provat i inställningarna men verkar inte kunna byta det när jag går in på tangentbord i inställningarna... Blir så jävla trött på detta märke av telefon.

Har du testat att svepa vänster / höger när musikspelaren är uppe? Det är två skärmar där nu, serru.

Och gå in på Inställningar->allmänt->tangentbord och stäng av det engelska tangentbordet.
Citera
2017-08-24, 18:46
  #8915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Har du testat att svepa vänster / höger när musikspelaren är uppe? Det är två skärmar där nu, serru.

Och gå in på Inställningar->allmänt->tangentbord och stäng av det engelska tangentbordet.

Tack! Lyckades få bort engelska tangentbord också, måsta kolla en stund på det eftersom man måste trycka på "ändra" uppe i hörnet.
Får tydligen upp kameran när jag drar åt höger, så det är bra. Åt vänster får jag upp något värdelöst skit. Det går inte att få upp ficklampan på något sätt?
Citera
2017-08-24, 19:08
  #8916
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eafr
Tack! Lyckades få bort engelska tangentbord också, måsta kolla en stund på det eftersom man måste trycka på "ändra" uppe i hörnet.
Får tydligen upp kameran när jag drar åt höger, så det är bra. Åt vänster får jag upp något värdelöst skit. Det går inte att få upp ficklampan på något sätt?

Ficklampan finns ju där när du sveper nerifrån och upp. Längst ner till vänster i menyn där du har Flygplansläge, Wifi, Blåtand, Airplay, mm. Kolla så att Kontrollcenter är aktiverat vid låst skärm, under Inställningar.
__________________
Senast redigerad av Rassa 2017-08-24 kl. 19:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback