Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-07, 16:57
  #1
Avstängd
Hur många av er har tjänat pengar på internet?

Om ni tjänat pengar online, hur har ni då gjort?

Mange
Citera
2010-06-07, 16:58
  #2
Medlem
Holmertzs avatar
Har tjänat en hacka på istockphoto! Där lägger man upp bilder som vem som helst kan gå in och köpa.
Citera
2010-06-07, 17:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holmertz
Har tjänat en hacka på istockphoto! Där lägger man upp bilder som vem som helst kan gå in och köpa.

får man fråga hur mycket du tjänat? På hur lång tid? Och vad för slags foton du laddat upp? Och hur många?
Citera
2010-06-07, 17:56
  #4
Avstängd
Aha, Istock!

Är du en van fotograf?
Betalar de bra för bilderna?

Mange
Citera
2010-06-07, 18:19
  #5
Medlem
mr.rand00ms avatar
Jag har tjänat pengar på internetpoker.
Citera
2010-06-07, 19:12
  #6
Medlem
Holmertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinbr
får man fråga hur mycket du tjänat? På hur lång tid? Och vad för slags foton du laddat upp? Och hur många?

Avslöjar inga siffror, men en bra månad kan det bli tresiffrigt! Var ett tag sen jag donade med det sen sist också. La upp min första bild för ett par år sen. Lägger upp allt mellan himmel och jord, men tar bort de efter ett tag om jag ser att ingen vill ha skiten


Citat:
Ursprungligen postat av magnusmagnusson
Aha, Istock!

Är du en van fotograf?
Betalar de bra för bilderna?

Mange

Har fotograferat rätt många år, lite mindre på senare dar. Krävs dock inte skyhöga kunskaper för att få bilder sålda där!
Betalar rätt skräp för bilderna, om man jämför kr/bild med att t ex fota någons lägenhet eller fota ett bröllop. Men samtidigt så är det passivt, så du behöver inte ligga i på samma sätt för att få pengarna

Jag ser det såhär: har hellre mina bilder på istock för minimal vinst än att de ligger och skräpar på hårddisken!
Citera
2010-06-07, 20:22
  #7
Medlem
Finns massvis av sätt att tjäna pengar på nätet, från porr till banktjänster. Du kan tom ta vilket hobby som helst och tjäna pengar på det, om du vet hur, så länge du vet att det finns tillräckligt många som är intresserade. Däremot så är det inte längre speciellt enkelt att lätt och snabbt tjäna mycket pengar.

Du skulle kunna börja med att tala om hur mycket du skulle vilja tjäna, mer konkret? Vad du lättast kan ge dig in på varierar i princip med vilket belopp du vill få ut, hur mycket tid du är beredd att lägga ner på det och hur mycket research du är beredd att göra.
Citera
2010-06-07, 21:49
  #8
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusmagnusson
Hur många av er har tjänat pengar på internet?

Om ni tjänat pengar online, hur har ni då gjort?

Mange


Har Skatteverket skickat dig?

Vi har iaf inte tjänat några pengar på Internet. Alla här jobbar som kassörskor på ICA, några kör truck.
Citera
2010-06-07, 22:16
  #9
Avstängd
Jag skulle vilja leva helt på nätet, alltså inte arbeta 9-5 med något i den fysiska världen.
Jag har relativt mycket tid, säg att jag lägger 8 timmar per dag, till en början.
Läste någonstans att det var en kille, som lade typ 4 timmar per dag.
han rekommenderade andras produkter..

Svar till Streber, jag är inte från skatteverket!

jag är däremot seriös med frågorna, e sugen på att gå online...på riktigt
Citera
2010-06-07, 22:17
  #10
Avstängd
3 siffrigt på foton, kalasbra!
Vad roligt för dig, kör hårt

Det e kul när det funkar
Citera
2010-06-09, 11:56
  #11
Medlem
Paladias avatar
Det går riskfritt och lätt att tjäna runt 15 000:- enbart genom att utnyttja bonussystemet på diverse betting-sidor. Är några minuters "jobb" per dag i cirka en månad för att få ut pengarna. Vill man fuska kan man sedan göra om samma sak igen med vänners eller släktingars identitet (med deras goda vilja).

Se till exempel http://www.biggestbonus.org/mm.php för en guide.
Citera
2010-06-11, 16:21
  #12
Avstängd
MHM, coolt, skall kika in detta ikväll

Tack för tipset, Bonus here we come

Mange
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback