Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-12, 03:25
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarteret
sen när kan man inte ha vilka hörlurar man vill till en iPod? senast jag kollade på min så kunde man det i alla fall. förövrigt är menyerna och designen på iPodar bra mycket cleanare än på någon annan jag har sett. har man haft en iPod kommer man ju hata all annan design. det gör i alla fall jag

Jag måste ha applelurar för att kunna styra min iPod shuffle, vad gäller övriga finns det väl inga begränsningar? Tråkigt nog suger även kontrollerna på dessa applelurar kuk, köpte ett par in-ear lurar för 700 kr med kontrollen. Det tog mindre än två veckor när jag tränade sedan slutade kontrollen fungera. Bytte dem på garantin och använder dem bara till min telefon nu då de även har mic. De lurarna som följde med är riktigt budgetkiss och även de med en liten kontroll som höll ännu kortare tid. Fick även de bytta på garantin, nu har jag varit mycket mer försiktig när jag använt dem men än en gång börjar de strula. Nu efter ca 1½ månad av sparsamt användande.
Citera
2010-06-12, 08:47
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hertzegovina
Jag måste ha applelurar för att kunna styra min iPod shuffle, vad gäller övriga finns det väl inga begränsningar? Tråkigt nog suger även kontrollerna på dessa applelurar kuk, köpte ett par in-ear lurar för 700 kr med kontrollen. Det tog mindre än två veckor när jag tränade sedan slutade kontrollen fungera. Bytte dem på garantin och använder dem bara till min telefon nu då de även har mic. De lurarna som följde med är riktigt budgetkiss och även de med en liten kontroll som höll ännu kortare tid. Fick även de bytta på garantin, nu har jag varit mycket mer försiktig när jag använt dem men än en gång börjar de strula. Nu efter ca 1½ månad av sparsamt användande.


Mina egna erfarenheter på detta område är väl dessa.


De lurar som följer med är väl som på de flesta andra manicker, de duger (med nöd och näppe) om man inte är så intresserad av ljud. Men de är rätt kassa även om de så klart funkar.

Men då jag har jäkligt svårt att få sådana lurar att hänga kvar i mina öron, de lossnar och faller ur bara jag blinkar hårt ett par gånger... så måste jag skaffa andra lurar.

Jag hade tidigare till min iPhone 2G skaffat ett par Etymotic E4R vilka jag trivdes väldigt bra med efter lite tillvänjning till ljudet som drar åt det lite ljusare hållet. Den största fördelen var att de hade ruskigt bra ljuddämpning så man hörde knappt att man satt i ett flygplan som höll på att starta, vilket var fantastiskt trevligt på alla mina jobbresor. Men tyvärr var ju Apple så korkade med denna 2G att man var tvungen att ha en adapter för att kunna köra helt vanliga lurar, så det blev väl mycket meck och trassel med sladdar till slut.

Så till min 3Gs så testade jag Apples in ear vilka jag tyckte var riktig bra de med. Riktig bra ljud om än inte superbra, men kraftfull bas och skapligt bra balans uppåt i registren. De satt dessutom bra i öronen och dämpade ljud hyfsat bra även om det var en bra bit kvar till Etymotic-lurarna.

Att ha den lille kontroll-pluppen på sladden var riktigt trevligt, och att den justerade ljudnivån också, samtidigt som man kunde hoppa både framåt och bakåt i låtarna.

Jag har inte haft minsta problem med mina ännu efter ett år trots flitigt användande på alla mina jobbresor och en massa annat, har dem ofta på mig i sängen och vaknar med sladden intrasslad lite hur som helst. Man får ju lätt känslan att dessa små pinaler och tunna sladdar inte skulle tåla mycket, men i mitt fall verkar de göra det.

Det problem jag har är väl egentligen att de mellanstora silicon-pluttarna ny börjar bli lite slitna och lätt glider av själva luren, så jag skulle behöva köpa nya. Men tyvärr verkar inte Apple sälja sådana kit med plupparna separata utan bara tillsammans med nya lurar, och det är dåligt av dem.

En sak till som retar mig är att den lilla kontrollpluppen på sladden som är rätt bra placerad vid vanlig användning, känns rätt kass när man ligger i säng eller soffa och slölyssnar, för då måste man upp med handen ända upp till örat nästan för att byta låt eller annat. Hade varit mycket trevligare att i de lägena bara kunnat haft handen kvar uppe på magen eller däromkring. Så jag hade gärna betalat en hundring extra om de hade satt dit en extra kontroll-plupp utan inbyggd mic även längre ned på sladden. De är ju så små så man hade knappast haft ont av att det sitter där.
Citera
2010-06-12, 10:53
  #243
Medlem
Kinols avatar
Dessa listor kan man göra med alla telefoner. Det finns ju ingen som e perfekt så jag ser inte något stort problem med detta
Citera
2010-06-12, 12:51
  #244
Medlem
Vad är det för retards som dissar iphone i denna tråden. Sjukt bra teknologi och snygg. Inget annat företag har lyckats med detta. APPLE våldtar konkurrenterna.
Citera
2010-06-12, 14:09
  #245
Medlem
j0h2ns avatar
Farsan kör Iphonen och har gjort något år. Slet hem Truecaller till min HTC, och det är fan det bästa som hänt mobilerna någonsin. Finns till Iphone också, så han köpte det på plats, och började fippla. Självklart funkar inte den bra funktionen på Iphone.. Kul som satan
Citera
2010-06-12, 23:05
  #246
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesitsme
APPLE våldtar konkurrenterna.

Är inte sånt både omoraliskt och olagligt? Han måste vara hemsk, den där Apple.
Citera
2010-07-23, 20:43
  #247
Medlem
Jankovics avatar
http://www.lightweb.se/se/2010/06/ta...asta-iphone-4/

Inget stämmer av de nio anledningarna.
Citera
2010-07-23, 21:51
  #248
Medlem
macknus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jankovic
http://www.lightweb.se/se/2010/06/ta...asta-iphone-4/

Inget stämmer av de nio anledningarna.

Fast de flesta av de punkterna han tog upp var ju bara bortförklaringar på punkterna och inga punkteringar av punkter som han sa. Så de flesta av anledningarna stämde, sen vad man tycker om anledningarna är ju en annan sak.
Citera
2010-07-24, 09:39
  #249
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jankovic
http://www.lightweb.se/se/2010/06/ta...asta-iphone-4/

Inget stämmer av de nio anledningarna.
Ja jäklar du, det var ett bemötande av argument fullt i klass med somliga gynnare här på Flashback.
Citera
2010-07-30, 00:47
  #250
Avstängd
SonOfZeuss avatar
seriöst, vill ni verkligen ha en iPhone?

FaceTime
Retina-skärm
Multitasking
HD-videoinspelning

Är inget troll men HUR FAN KAN NI ÖVERVÄGA EN IPHONE ÖVER EN ANDROID LUR?

FaceTime? Grattis, men idag kan man använda det i både WiFi och 3G! Nokia uppfann detta för drygt 6 år sedan! Äckliga Apple måste ju tyvärr ha copyright på att sno saker. Steve Jobs kanske är en turk?
Retina-skärm? Ville inte Apple köpa Super AMOLED som Samsung Galaxy S använder? Retina skärmen verkar ju vara andra valet för Apple, haha!
Multitasking? Nämen, Nokia uppfann detta för LÄNGE LÄNGE sedan och en riktigt multitasking finns på N900 och inte på äckliga iPhone som begränsar vissa apps att inte använda multitasking.
HD videoinspelning? Finns ju FLERA HUNDRA MOBILER SOM KLARAR AV DETTA. Varför är iPhone så jävla perfekt men inte andra mobiler?

Jag ber någon, att berätta till mig varför iPhone är så jävla bra när det inte är.
Citera
2010-07-30, 00:48
  #251
Medlem
Utav Bara Helvete
Citera
2010-07-30, 00:50
  #252
Medlem
xabiits avatar
Alla människor är olika
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback