Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-07, 15:38
  #13
Medlem
Jag har själv en iphone 3G och har snart haft den i 2 år. Idag är jag fortfarande lika nöjd som när jag fick den. Designen och touch screenen slår alla andra telefoner jag testat. I jo för sig känner jag ingen som har de allra senaste androids så där vet jag inte.

Urvalet med apps, itunes och appstore slår allt annat. Användarvänligheten är också i topp klass. Det ända som är negativt är att man måste jailbreaka för att kunna utnyttja telefonen till max. Men är man teknologi intresserad så är man. Då man jailbreakar kan man fixa stöd för flashplayer och multitasking. Hörlurar är inget jag ens tänker på när jag köper en telefon.

Batteritiden kan man enkelt höja genom att sänka ljusstyrkan. Designen är det bara och hylla glasskärmen, still ren efter nästan 2 år tycker jag min telefon fortfarande är bland de snyggaste på marknaden.

Det där med satellit navigering har jag aldrig saknat.

Sen att apple går emot strömmen och försöker låsa sina användare är inget nytt. Det är ju pga den inställningen som alla datorer idag inte är MAC. De har alltid kört på det spåret och det är inget som förväntas att förändras.

Edit: sen att iphone är dyr är självklart då det är en märkes vara.
Citera
2010-06-07, 15:38
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackhammer
Menar du den i aprill?
Apple OS 4 Event


Nej, det eventet som är ikväll, och på vilket man förväntar sig att nya iPhonen ska presenteras.

Normalt brukar det inte finnas något riktigt live, utan bloggar som uppdateras med stillbilder på vad som sker i rätt strid ström samt kommentarer på vad som sägs.

Dr Tinnitus
Citera
2010-06-07, 16:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad förvånad jag blir att du postade denna sak, du som är välkänd här på FB för att vara mycket neutral och saklig ang. Apple/iPhone och andra konkurrerande tekniker och märken.....

Jag visste att du skulle försvara Apple på ett eller annat sätt.
Du är känd för att vara Apple-Imamen här på FB.
Neutral är inte rätt ord för dig att använda, fortsätt försvara Apple du.


Citat:
Så, du menar att man inte kan göra nåt med en iPhone? Är du frisk?

Detta bevisar vilken idiot du är, inte förvånande, men du bara bevisar din idioti.
Var någonstans skrev jag att man inte kan göra NÅTT med en iPhone?

Låt mig citera mig själv;
"Varför ska man som individ köpa en iPhone när t.ex en Android-telefon gör det en iPhone inte gör?"

Du fick de där till att bli "Så du menar att man inte kan göra nått med en iPhone?"
Detta är vanlig Maciban försvar, och du som Imamen borde kunna dina trick, men tyvärr funkar det inte på mig. jag säger klart och tydligt, vad kan en iPhone göra som en Android inte kan göra.


Citat:
Jo, det är precis vad det är, och du har med direkt avsikt skapat en anti-iPhone-tråd och du har gjort det med ribba i brallan med droppe på toppen, ety du är ökänd som en totalt rabiat och okunnig Apple och iPhone hatare på detta forum.

Försök inte byta samtalsämne din Imam. Detta är ingen anti-iPhone tråd, jag skriver klart och tydligt.
"Detta är ingen anti-iPhone tråd eller något sånt, utan jag vill veta varför man köper en iPhone, när man får skit-hörlur, där flash inte funkar, där man inte har gratis satellitnavigering och så vidare.
Vad gör en iPhone till en "bättre" telefon när teknologin är betydligt efter i jämförelse med t.ex Android...
"

Men istället för att svara på frågan så försöker du byta samtalsämne och se till att tråden blir nån form av anti-iPhone tråd. Du svarade såklart inte på frågan, vad kan en iPhone göra som inte en Android-lur kan göra. Varken flash, varken gratis navigering, inget är så speciell med en iPhone i jämförelse med en Android lur. Ta och svara på frågan istället för att använda dig av ad hominem, din Apple-Imam.
Citera
2010-06-07, 16:33
  #16
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag visste att du skulle försvara Apple på ett eller annat sätt.
Du är känd för att vara Apple-Imamen här på FB.
Neutral är inte rätt ord för dig att använda, fortsätt försvara Apple du.

När tinnitus dyker upp i en ajfån-tråd så ska man absolut inte svara på hans snedvridna underliga påståenden och frågor. Det funkar inte.

Bara strunta i konstigheterna och svara på andras inlägg istället.
Citera
2010-06-07, 16:33
  #17
Medlem
nja vrf jag väljer iphone är för att app store är så mkt bättre! mer program , mer spel och sen fungerar betal funktionen här i sverige! men någon annat jag har tycker är dåligt med andriod är att alla program installeras på internminnet iaf tills 2.2 släpps till alla...
Citera
2010-06-07, 17:57
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag visste att du skulle försvara Apple på ett eller annat sätt.
Du är känd för att vara Apple-Imamen här på FB.
Neutral är inte rätt ord för dig att använda, fortsätt försvara Apple du.

Du behöver nog vit käpp om du inte kan se skillnad på försvar och förklaringar.

Dessutom borde du ha sett att jag ALDRIG har försvarat Apple eller iPhone rakt av i precis allt, utan många gånger hållit med om kritiken helt eller delvis. Det är att vara öppen och objektiv.

Du däremot har otroligt långt mellan gångerna då du lyckas skriva nåt vettig eller bra om Apple eller deras produkter. Du gapar jämt och ständigt om att Apple och deras produkter är sämre och andra bättre/bäst.

Själv har jag aldrig påstått att t ex iPhone är bäst, och aldrig påstått att någon annan mobil är dålig eller mycket sämre än iPhone. Jag har många gånger sagt bra saker om t ex Desire och om Android.




Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Detta bevisar vilken idiot du är, inte förvånande, men du bara bevisar din idioti.
Var någonstans skrev jag att man inte kan göra NÅTT med en iPhone?

Låt mig citera mig själv;
"Varför ska man som individ köpa en iPhone när t.ex en Android-telefon gör det en iPhone inte gör?"

Du fick de där till att bli "Så du menar att man inte kan göra nått med en iPhone?"
Detta är vanlig Maciban försvar, och du som Imamen borde kunna dina trick, men tyvärr funkar det inte på mig. jag säger klart och tydligt, vad kan en iPhone göra som en Android inte kan göra.

Tja, nu var det ju inte det du citerade från dig jag svarade på, så vem som är idiot kanske är svårt att bena ut...

Du påstod att man inte kunde göra nåt med iPhone OS, vilket jag då (kanske lite missvisande) formulerade till iPhonen själv, med orden om man inte kunde göra nåt med iPhonen. Men det kan man ju, massor, och man kan göra massor med iPhones OS med, men då helt beroende på vad man vill eller måste göra. Att göra förändringar i OS:et är inte möjligt, vilket en liten klick användare anser livsviktigt annars är det skit. Medan majoriteten av användarna är väldigt nöjda med att OS:et är smidigt snabbt och har få eller inga buggar.

Var och en får välja vilket de gillar och du tar säkert första alternativet och jag tar det sista.




Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Försök inte byta samtalsämne din Imam. Detta är ingen anti-iPhone tråd, jag skriver klart och tydligt.
"Detta är ingen anti-iPhone tråd eller något sånt, utan jag vill veta varför man köper en iPhone, när man får skit-hörlur, där flash inte funkar, där man inte har gratis satellitnavigering och så vidare.
Vad gör en iPhone till en "bättre" telefon när teknologin är betydligt efter i jämförelse med t.ex Android...
"

Kan det vara nåt annat en en genuin anti-iPhone-tråd? Först öster du galla i sedvanlig ordning på Apple och iPhone, samt hyllar Android m.m. Det är och förblir en iPhone-hatar-tråd, och har svart bälte i hyckleri...

Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Men istället för att svara på frågan så försöker du byta samtalsämne och se till att tråden blir nån form av anti-iPhone tråd. Du svarade såklart inte på frågan, vad kan en iPhone göra som inte en Android-lur kan göra. Varken flash, varken gratis navigering, inget är så speciell med en iPhone i jämförelse med en Android lur. Ta och svara på frågan istället för att använda dig av ad hominem, din Apple-Imam.

Nix, jag byter inte ämne, jag startar inte en iPhone-hatar-tråd eller försöker få det till det, det är du som är TS har gjort det från ruta ett, kolla på översta inlägget ifall du glömt vem som startade tråden...


Dr Tinnitus
Citera
2010-06-07, 18:17
  #19
Medlem
Blindenbachers avatar
Att man totalsågar en produkt som inte ens har presenterats än tyder på att man har mycket innanför pannbenet.
Citera
2010-06-07, 18:34
  #20
Medlem
Ska ta sjunka till tinnitus nivå..

Min Desire e 100x bättre än din Iphone! Så du bara vet.
Citera
2010-06-07, 18:37
  #21
Medlem
Stormfires avatar
Ang Flash. Fungerar det bra med Android? Kan man t ex se SVTPlay utan(!!!) lagg med bra kvalité på telefonen? Vet inte hur det är med HTC Desire, men Flash var verkligen dåligt med vissa andra telefoner. Någon som vet hur det ligger till?

Största fördelen för iPhone är en underbar design (Jämför designen i alla program i iPhone jämfört med den trista grå/svarta-designen i Android. Skillnad?) och en välfungerande Appstore med ett otroligt stort utbud av program.
Citera
2010-06-07, 18:39
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Hade du köpt en HTC så hade du också blivit frälst.
Ja, första veckorna intalade jag mig själv att HTC var bäst men numera inser jag att HTC och Android har hästlängder kvar till iPhone trots att jag aldrig ägt en Apple-produkt i hela mitt liv.
Citera
2010-06-07, 18:45
  #23
Medlem
finns bara 1 enda app från iphone jag saknar på min desire. den man kan spela othello mot andra via nätet. så jag ser ingen större skilnad på appstore och market. finns mer app i appstore, men 99% e inget att ha ändå.
Citera
2010-06-07, 19:16
  #24
Medlem
Dålig batteritid? Jämfört med andra mobiler i samma klass ha iphone den bästa batteritiden, vilket skämt...

Enda anledningen till att inte skaffa iphone: Fattigdom
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback