2004-04-15, 22:49
Medlem
Faroths avatar
Jag har planer på att inom kort köpa ny dator i stil med http://www.komplett.se/k/ki.asp.

Har kollat på en del datorpaket men inte riktigt bestämt mig. Så, därför frågar jag er (som förhoppningsvis har större kunskap kring datorer i allmänhet) vilket datorpaket skulle ni köpa om ni skulle köpa ny dator idag från exempelvis datorbutiken.com, komplett.se osv.? Det ska kosta under 10 000:- och vara utan bildskärm.

EDIT: Länkfel
Citera
2004-04-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faroth
Jag har planer på att inom kort köpa ny dator i stil med http://www.komplett.se/k/ki.asp.

Har kollat på en del datorpaket men inte riktigt bestämt mig. Så, därför frågar jag er (som förhoppningsvis har större kunskap kring datorer i allmänhet) vilket datorpaket skulle ni köpa om ni skulle köpa ny dator idag från exempelvis datorbutiken.com, komplett.se osv.? Det ska kosta under 10 000:- och vara utan bildskärm.

AMD Athlon 64 +3400
1024 Mb 400 mhz ram
Asus Ati Radeon 9800 XT
WD 74 GB Raptor 10k rpm sata
2 x 160 gb 7200 rpm Sata i raid 0
Creative Audigy 2 ZS
Lian Li Chassi Aliminum PC6070'

oj...10k?

20k.. :/
Citera
2004-04-15, 23:04
Medlem
Nibblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faroth

Kan du bygga ihop datorn från delar? eller ska du köpa en färdig dator? Vad ska du använda datorn till? Vilket oprativsystem ska du ha i den?

Svara på dom där frågorna så ska du se att jag kan plocka uten en åt dig
Citera
2004-04-15, 23:29
Medlem
Faroths avatar
Jag har tänkt att köra xp på den. Om alla delar (inkl. kablage o dyl) medföljer så fixar jag att bygga den själv, även om det var ett par år sedan sist .

Är inte ute efter någon extrem speldator men den ska för den sakens skull "hålla" ett tag och alltså inte bli för gammal för fort. Jag behöver med andra ord inte något värsting-grafikkort men det ska fortfarande vara rejält och ha tv-out eftersom jag kollar mycket film från datorn.

Vill även ha DVD-brännare, stor håddisk och rejält med RAM-minne. Vem vill inte det..?
Citera
2004-04-16, 01:23
Medlem
haren2004s avatar
Du kan ju Testa att sätta ihop det du vill i en kundvagn på datorbutiken.com/komplett.se! Du kan ju utgå ifrån att du vill ha en Pentium4 med ca 2.8 - 3.0 CPU, så väljer du delar med kapacitet som du vill ha! Om det är något problem så kan du paste:a det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in