Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-05, 15:11
  #1
Avstängd
SmutsigFittas avatar
Tiundaskolan tvingar barnen att gå på studiebesök i moské, dessutom tvingar de dem att bära slöja och att be!


Vidare läsning:

http://politisktinkorrekt.info/2010/...ja/#more-43239

Ny länk: http://politisktinkorrekt.info/2010/...xhets-i-moske/ //mod.

Jag blir så in i helvete förbannad och jag uppmanar alltså er sympatisörer att DO-anmäla skolan samt den Allers-ägda bloggen blog.se, eftersom flickans blog tydligen försvunnit spårlöst efter hennes kritiska inlägg!

Mycket skakande läsning:


Ärendet har redan lett till minst en polisanmälan riktad mot Uppsalamoskén.

Här gör du en anmälan:

http://www.do.se/Diskriminerad/Andra...r-anmaler-jag/

"Det är alltid myndigheten, företaget eller organisationen som är ansvarig för att diskriminering inte sker och som kan anmälas för diskriminering. Du kan alltså inte anmäla en enskild person."

Vi skall alltså dränka DO med anmälningar! Eller det kanske ni inte orkar? Lättare att sitta här och gnälla?

Jag känner en som anmälde rektorn på en skola där en flicka mobbades, för att han inte gjort tillräckligt. (Han blev fälld). Detta fungerade, anmälan mottogs. Kan vi i detta fall göra något liknande? Som jag förstått det hela så måste det inte vara den drabbade som gör en anmälan. (I fallet med DO så gissar jag att samtliga hamnar i papperskorgen direkt, men de lär ju få en del att göra om fler hakar på i alla fall.)

Jag uppmanar till ljudlig protest; andra förslag till hur man kan gå till väga välkomnas också! Jag känner nämligen att Flashback inte räcker till, VI som är kritiska måste göra mer väsen av oss.

Föreställ er ett liknande scenario gällande eran egen dotter då hon tvingas gå till moské under lektionen! Hur skulle ni reagera! Jag vet hur jag hade reagerat... det hade blivit ett jävla liv, tveklöst.

Jag tillhör en kristen kultur. Jag är döpt i en Kyrka. Mina systrar och bröder skall inte behöva kränkas genom att bära slöja och att tvingas be till Allah i en vidrig moské!

Skulle man tvinga muslimska ungar att besöka kyrkan under en SO-lektion? Är det ens tänkbart? Vad tror ni skulle hända om fallet var omvänt? Det skulle bli DO-anmälningar och mediabevakning.

Nu kör vi tycker jag!

Och, glöm inte att DO-anmäla/polisanmäla Allers och Moskén!!!

Slutligen, finns det inte redan DO-anmälningar på skolor som tvingat muslimsk ungdom att gå på skolavslutning i kyrkan eller liknande? Den svenska nationalsången sjunger man ju inte mer, för att denna anses vara rasistisk enligt många rektorer. Där har vi i så fall ett bra argument, så om någon kunde leta fram ett sådant fall (eller angränsande) så vore det uppskattat!

Jag tänker göra det jag kan, Flashback räcker inte för mig. Nu är det aktioner som gäller!

Jag hoppas att fler hakar på.

Och:


Diskutera!
__________________
Senast redigerad av Zog Rules 2010-06-06 kl. 10:22.
Citera
2010-06-05, 15:12
  #2
Medlem
Vilka jävla praktidioter som tvingar folk till detta. Svenska skolan är ett jävla skämt.
Citera
2010-06-05, 15:14
  #3
Medlem
Smygrökarns avatar
Dom kunde väll bara ha vägrat, hade väll knappast gett IG?
Citera
2010-06-05, 15:14
  #4
Avstängd
SmutsigFittas avatar
Not:

Finns säkert minst en till tråd som behandlar detta ämne, men mitt syfte är alltså att uppmana till aktion! Samt hur vi skall gå till väga för att protestera. Därav anser jag denna tråd befogad.
Citera
2010-06-05, 15:16
  #5
Avstängd
SmutsigFittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygrökarn
Dom kunde väll bara ha vägrat, hade väll knappast gett IG?

Skolan är obligatorisk. Skolkar du så får det konsekvenser i betygen!

Det handlar inte om vad "hon kunde ha gjort", det handlar om något helt annat, vilket framgår av texten.
Citera
2010-06-05, 15:18
  #6
Medlem
Vad i helvete nu blir man fan arg. Hur i helvete kan man tvinga någon till detta, läraren borde fan sparkas. Tänk omvänt tvinga en muslim att be till Gud i en kyrka då hade vi minsann sett sida efter sida på varenda tidning samtidigt som en debatt gick loss på TV.

Jävligt uppenbart att väst nu försöker indoktrinera barn till att följa islam och detta händer överallt i Europa, i England blev en student avstängd från skolan då han bar ett halsband med ett kors som orsakade att vissa muslimska studenter tog illa upp av symbolen.

Vi är förlorade sedan länge.
Citera
2010-06-05, 15:19
  #7
Medlem
Bel-Air-Princes avatar
Detta är verkligen inget nytt, när jag gick i grundskolan så åkte vi på studiebesök till en synagoga, alla pojkar behövde ta på sig en huvudbonad för att få komma in.

Har numera lovat mig själv att inte ta på mig någonting liknande på grund av andras religiösa anledningar.

Kan förövrigt tillägga att när jag var på studie besök i moskén vid medborgarplatsen tidigare detta läsår, där påstod killen vi fick snacka om att Usama bin Ladin var CIA-agent
Citera
2010-06-05, 15:21
  #8
Avstängd
hyperactivesonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigFitta
Skolan är obligatorisk. Skolkar du så får det konsekvenser i betygen!

Det handlar inte om vad "hon kunde ha gjort", det handlar om något helt annat, vilket framgår av texten.

Vilka jävla historier rasister hittar på.

Till quoten:

Är dom stackars svenska blondinerna så jävla korkade? Dom kan väl dra därifrån för att det här landet är demokrati och om läraren säger emot så kan dom snacka med rektorn och då ändras väl inte betygen?

Neej, förlåt, blondinerna går väl runt i bloggar och grinar och rasisterna hittar på nåt och överdriver.

Menar inget rasistiskt.. men svenska unga blondiner är korkade..
Citera
2010-06-05, 15:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bel-Air-Prince
Detta är verkligen inget nytt, när jag gick i grundskolan så åkte vi på studiebesök till en synagoga, alla pojkar behövde ta på sig en huvudbonad för att få komma in.

Har numera lovat mig själv att inte ta på mig någonting liknande på grund av andras religiösa anledningar.

Kan förövrigt tillägga att när jag var på studie besök i moskén vid medborgarplatsen tidigare detta läsår, där påstod killen vi fick snacka om att Usama bin Ladin var CIA-agent

OT: CIA-agent vetefan men de samarbetade under soviet invasionen av afghanistan.

Men det är väl en stor skillnad på det du säger och vad som verkligen hände. Letar fortfarande än idag efter texten i quranen som säger att kvinnor måste ha slöja.
Det mesta dessa musslor lever efter är bara saker de har hört och hållit fast vid i generationer utan någon som helst lag som säger att detta är vad som måste göras.
Citera
2010-06-05, 15:26
  #10
Medlem
Bel-Air-Princes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperactivesonic
Vilka jävla historier rasister hittar på.

Till quoten:

Är dom stackars svenska blondinerna så jävla korkade? Dom kan väl dra därifrån för att det här landet är demokrati och om läraren säger emot så kan dom snacka med rektorn och då ändras väl inte betygen?

Neej, förlåt, blondinerna går väl runt i bloggar och grinar och rasisterna hittar på nåt och överdriver.

Menar inget rasistiskt.. men svenska unga blondiner är korkade..
Ja, för alla muslimer är en och samma "ras"

Du är fan efterbliven, kan du inte komma med något bättre? Vi snackar inte om hur förnedrande Islam är mot kvinnor denna gången, utan att skolan tvingar elever att följa religiösa regler under skoltid.

Tänk om en muslim skulle bli tvingad att äta lite bacon för att få komma in i en kristen kyrka, om han inte hänger med på studiebesöket får han IG i det delmomentet. det är väl ändå jävligt orimligt fattar du väl?
Citera
2010-06-05, 15:26
  #11
Medlem
Montbarss avatar
Att besöka, kyrkor, moskéer och synagogor ingår hos många skolor i undervisningen. Däremot borde ingen tvingas att ta på sig ett särskilt plagg eller delta i någon form bön mot sin vilja. Det strider i så fall mot religionsfriheten. Skolan borde JO-anmälas. Detsamma hade gällt om en ateist, muslim eller judisk elev tvingats att deltaga i någon form av kristen gudstjänst.
Citera
2010-06-05, 15:29
  #12
Medlem
Newbienews avatar
Har ni aldrig hört talas om studiebesök ?
Det hör till allmänbildningen att man i skolan lär sig om olika religioner och dess utövningar.
Och nej,det skulle inte bli mediabevakning och do anmälningar om muslimska skolbarn under en samhällslektion gick på studiebesök i en kristen kyrka,och där fick tända ett ljus under en Jesus staty.
Det hör till den svenska skolans pedagogik att lära våra barn om religionsfrihet och olika kulturers vanor,så att de får bilda sig en egen uppfattning om sakers tillstånd.
skärp er
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback