Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-27, 20:11
  #133
Medlem
Söker information om ett mordförsök i Sthlm

Mitt minne blir sämre och sämre med åren, skulle behöva er hjälp. Jag söker efter ett mordförsök som skedde mitt i Stockholm city, tror det var på Sveavägen men kan minnas fel.

Söker jag på webben kommer den här dådet fram, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12335194.ab

Dömdes den här mannen i artikel som greps? Jag kommer ihåg att någon fick 10 år fängelse eller nått iden stilen för att han sköt med en revolver mot sitt offer. I tingsrätten och i Svea Hovrätt.

Jag kommer särskilt ihåg hans bortförklaring att han bara sköt något skott medvetet och sedan skyllde han på att han inte trodde det fanns fler kulor i cylindermagasinet, men det var en lögn.

Vilket mordförsök är det jag tänker på? Kommer någon ihåg? Det här är iaf tråden om fallet jag länkade till (FB) Massiv polisinsats vid sveavägen och odenplan men där finns ingen dom eller liknande som jag kan läsa.
Citera
2016-04-27, 22:46
  #134
Moderator
Schlesiens avatar
Färsk trådstart i Krimhistoria sammanfogad.


/ Moderator
Citera
2016-04-28, 00:21
  #135
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Ny rubrik, utgången: 'Massiv polisinsats vid sveavägen och odenplan' // Mod
Citera
2018-05-22, 15:15
  #136
Medlem
Om jag hamnat i fel tråd så hänvisa mig gärna rätt!

Den dömde och utvisade greps igen i helgen.

Citat:
En man som dömts till utvisning efter ett mordförsök upptäcktes i en bil på E 18. Nu åtalas mannen på nytt.

[...]

I helgen stoppade polisen en bil på E18 i Bålstatrakten. En kontroll visade att den tidigare dömde och utvisade 45-åringen färdades i bilen och därmed olovligen återvänt till Sverige. Mannen greps och anhölls och åtalas nu för brott mot utlänningslagen. Han har i förhör nekat till brott och förklarat att han trodde att han fick återvända till Sverige.
http://unt.se/nyheter/enkoping/utvis...a-4987583.aspx
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback