Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-02-11, 21:16
  #49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Dammar av denna tråd.

Sitter och tittar på "Så ska det låta". Martin Stenmark är med. Svart kavaj och rosa V-ringad t-shirt under. Fy fan vad det ser ut.

Kommer ALDRIG acceptera kombon av t-shirt och kavaj. Vet inte när det där började, men skulle tippa på Don Johnsson och Miami Vice i mitten/slutet av 80-talet. Så jävla fult det är. Har man kavaj har man skjorta och slips till. För mig är det okej att skippa slipsen, men då skippar man även kavajen.

Fan, folk kan ju lika gärna börja klä sig i foppa-tofflor, badbrallor och mörk kavaj! Ser inte klokt ut!


Men en sjyst färgad t-shirt som kontrast till kavajens färg kan funka. Så länge den sitter (bra)

Beror ju lite på syftet för dagen/kvällen.
Citera
2018-02-11, 22:18
  #50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Men en sjyst färgad t-shirt som kontrast till kavajens färg kan funka. Så länge den sitter (bra)

Beror ju lite på syftet för dagen/kvällen.

Nej. Kavaj och T-shirt funkar lika bra ihop som gummistövlar till smoking.
Citera
2018-02-11, 22:41
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej. Kavaj och T-shirt funkar lika bra ihop som gummistövlar till smoking.

Det där går att diskutera tills fingrarna blöder.

Och du överdriver kraftigt med gummistövlar. även om jag förstår hur du tänker.

En t-shirt som sitter bra. Kan absolut fungera.
Alltså ingen ful t-shirt från Stadium.

Och det finns det mängder av människor som tycker det.

Du sitter inte direkt på något facit.
Citera
2018-02-12, 12:57
  #52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Det där går att diskutera tills fingrarna blöder.

Och du överdriver kraftigt med gummistövlar. även om jag förstår hur du tänker.

En t-shirt som sitter bra. Kan absolut fungera.
Alltså ingen ful t-shirt från Stadium.

Och det finns det mängder av människor som tycker det.

Du sitter inte direkt på något facit.

Jag vet inte om jag tycker att det skulle bli bättre för att t-shirten är välsittande. Spelar egentligen inte så stor roll hur t-shirten sitter eftersom det ändå bara är kragen som syns. Tycker även att kavajen rätt snabbt måste bli rätt äcklig. Hud direkt mot kavajkragen. Det har man ju inte om man har skjorta på sig. Jag tillhör väl även dem som tycker att man ska ha slips till skjortan om man har kavaj på sig. Utan kavaj går det givetvis bra att inte ha slips, utan bara skjorta på sig. Vill man ha t-shirt på sig tycker jag man ska skippa kostym/finbyxor och istället ha jeans eller chinos på sig. t-shirt har ingenting med en kavaj/kostym att göra i överhuvudtaget. En t-shirt är egentligen i strikt mening ett underklädesplagg, eller sportplagg. Något man med fördel bär under en tröja, alternativt har på sig vid fysisk aktivitet.
Citera
2018-02-12, 13:26
  #53
Medlem
Fel och fel. Har svårt att tänka mig att kavaj och t-shirt någonsin skulle passa bättre än skjorta och kavaj, eller bara skjorta om kavaj ser för påklätt ut.

Fel är det väl inte, men onödigt.
Citera
2018-02-12, 13:49
  #54
Medlem
Jag tycker att det funkar bra med en svart t shirt under en kavaj, gärna en tight t shirt. I mina ögon funkar detta bättre om man är den sportiga typen. Uppvikta ärmar på kavajen 🤢 Helt fel!
Citera
2018-02-12, 14:10
  #55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag vet inte om jag tycker att det skulle bli bättre för att t-shirten är välsittande. Spelar egentligen inte så stor roll hur t-shirten sitter eftersom det ändå bara är kragen som syns. Tycker även att kavajen rätt snabbt måste bli rätt äcklig. Hud direkt mot kavajkragen. Det har man ju inte om man har skjorta på sig. Jag tillhör väl även dem som tycker att man ska ha slips till skjortan om man har kavaj på sig. Utan kavaj går det givetvis bra att inte ha slips, utan bara skjorta på sig. Vill man ha t-shirt på sig tycker jag man ska skippa kostym/finbyxor och istället ha jeans eller chinos på sig. t-shirt har ingenting med en kavaj/kostym att göra i överhuvudtaget. En t-shirt är egentligen i strikt mening ett underklädesplagg, eller sportplagg. Något man med fördel bär under en tröja, alternativt har på sig vid fysisk aktivitet.


Ja men det blir en färg i kontrast mot färgen på kavajen.

Här är ett exempel där det kan se bra.
Bläddra ner lite. Där han sitter på stentrappan.

https://www.obsid.se/mode-och-groomi...at-och-snyggt/

Eller översta bilden här.

https://www.obsid.se/mode-och-groomi...at-och-snyggt/

Orkade inte leta upp annat nu.

Det som är mest "rätt" är skjorta, där håller jag med. Men finns undantag. Beror lite på tillfället.
Citera
2018-02-12, 14:17
  #56
Medlem
Skulle säga att det beror på vad det är för kavaj. Om det är en tunn kavaj i bomull så går det bra med en t-tröja i passande färg under. Men inte ihop med en tjock kavaj i ull eller något syntetmaterial.

Men sen beror det alltid på sammanhanget om detta är okej!
__________________
Senast redigerad av KamratBlue 2018-02-12 kl. 14:20.
Citera
2018-02-14, 19:25
  #57
Medlem
zeddlas avatar
Beror väl på sammanhanget men enligt mig funkar det!
Citera
2018-02-14, 19:32
  #58
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det märks att det är många yngre på forumet.

Nej, nej, och nej, det är ingenting jag ens övervägt att sätta på mig.

Någon skrev gummistövlar till smoking, och det är på den nivån vi rör oss.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback