Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-03, 02:38
  #1
Medlem
Som rubriken lyder, är det något att ha eller det är helt fel?

Vad anser ni om att ha kavaj med uppvikta armar och t-shirt under det? Är det något man ska tänka på om man kör med kavaj med uppvikta armar?
Citera
2010-06-03, 03:02
  #2
Medlem
BoWexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prozt
kavaj med uppvikta armar och t-shirt under det?

Fyfan vad äckligt fult det låter.
Kavaj är ett elegant plagg som inte ska bäras med bara tshirt under. Det stavas s k j o r t a.
Citera
2010-06-03, 03:17
  #3
Medlem
ipads avatar
Här står lite vettigt http://manolo.se/2007/06/27/t-shirt-till-kavaj/
Citera
2010-06-03, 03:19
  #4
Medlem
Glomgolds avatar
Det beror på sammanhang och hur man gör det. Det är så gott som alltid fel till svart dressad kavaj dock.

Med en soft tvättad marinblå ofodrad kavaj däremot kan det vara riktigt snyggt.
Citera
2010-06-03, 03:21
  #5
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoWex
Fyfan vad äckligt fult det låter.
Kavaj är ett elegant plagg som inte ska bäras med bara tshirt under. Det stavas s k j o r t a.

Håller med till 100. För tio år sedan funkade det kanske med t-shirt under.. men idag ser du bara förvirrad ut. Skaffa en skjorta!
Citera
2010-06-03, 03:23
  #6
Medlem
Sessilays avatar
T-shirt och kavaj är så..... Miami Vice/Don Jonson
Citera
2010-06-03, 03:30
  #7
Medlem
Pekorals avatar
Jag tycker det fungerar helt okej då jag använder mig utav en numera "vintage" kavaj från mina yngre år som jacka under sommaren, vilket då ofta resulterar i att jag har t-shirt under.
Men om man ska ha det som ett vanligt plagg en dag på stan/en kväll på krogen så är skjorta en självklarhet att kombinera till kavajen, så länge man inte använder den som jag gör: som jacka alltså.

Jag skulle kunna beskriva min användning av kavaj ganska precis som david duchovny i Californication.
Kan även tilläggas att jag använde mig utav denna kombination långt innan serien än släpptes...
Vägrar dock använda mig utav en V-ringad t-shirt under kavajen, för det tycker jag är så in i helvetes fult.
Citera
2010-06-03, 04:06
  #8
Medlem
Don_Burres avatar
Jag verkar ensam om att tycka det är skitsnyggt! Men det det spelar väl ingen riktig roll, jag klär mig så ändå. Svart kavaj också nån bandtröja under.

Hade en lila kavaj också... men den tappade jag bort på fyllan!
__________________
Senast redigerad av Don_Burre 2010-06-03 kl. 04:16.
Citera
2010-06-03, 06:45
  #9
Medlem
Pekorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don_Burre
Jag verkar ensam om att tycka det är skitsnyggt! Men det det spelar väl ingen riktig roll, jag klär mig så ändå. Svart kavaj också nån bandtröja under.

Hade en lila kavaj också... men den tappade jag bort på fyllan!

Åh, såna där skrikit färgglada kavajer är ju alltid toksnyggt att använda som jackor på sommaren.
Gör som jag, använd kavajen som jacka så behöver man inte fundera lika mycket på "om det är rätt eller fel" med en tisha under.
Citera
2010-06-03, 08:17
  #10
Medlem
Einar Bergs avatar
Jag använder också ofodrad kavaj som jacka med t-shirt under. Ser inget problem i det. Däremot skulle jag inte gå runt med en mer "dressad" kavaj och t-shirt. Och som tidigare påpekats är v-ringad t-shirt jävligt fult att ha under.
Citera
2010-06-03, 08:52
  #11
Medlem
psykologjannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don_Burre
Jag verkar ensam om att tycka det är skitsnyggt! Men det det spelar väl ingen riktig roll, jag klär mig så ändå. Svart kavaj också nån bandtröja under.

Hade en lila kavaj också... men den tappade jag bort på fyllan!

Svart kavaj? Går du och väntar på en spontaninbjudan till begravningar på dagarna?

Och för att svara på frågan. Nej det är inte accepterat och absolut inte med tryck eller v-ringat. Ska man ha kavaj SKA man bära skjorta. Men, om ni vägrar inse detta, välj en t-shirt som är enfärgad.
Citera
2010-06-03, 10:29
  #12
Medlem
En randig blå-vit T-Shirt samt en marinblå kavaj, så jävla snyggt nu på sommaren =)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback