Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2010-06-06, 13:10
  #85
Medlem
Det ser ut som ketchup.
Citera
2010-06-06, 18:28
  #86
Medlem
Vikmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emden
Det har vi inte alls.
Nej vi har inte yttrandefrihet i Sverige. Men Nordisk Ungdom förespråkar yttrandefrihet och demokrati, eller hur? Hur idiotiskt Wykmans uttalande än var så har han, enligt den yttrandefrihet som Nordisk Ungdom förespråkar, rätt att göra detta uttalande.
Vad är skillnaden mellan att Nordisk Ungdoms egna aktivister får sina bostäder attackerade och att MUF:s medlemmar får det? Är skillnaden att MUF har fel och NU har rätt? Vad är det för yttrandefrihet i så fall?
Jag är besviken.
Citera
2010-06-06, 19:07
  #87
Medlem
Pepparsprejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikmannen
Nej vi har inte yttrandefrihet i Sverige. Men Nordisk Ungdom förespråkar yttrandefrihet och demokrati, eller hur? Hur idiotiskt Wykmans uttalande än var så har han, enligt den yttrandefrihet som Nordisk Ungdom förespråkar, rätt att göra detta uttalande.
Vad är skillnaden mellan att Nordisk Ungdoms egna aktivister får sina bostäder attackerade och att MUF:s medlemmar får det? Är skillnaden att MUF har fel och NU har rätt? Vad är det för yttrandefrihet i så fall?
Jag är besviken.


Ingen gnäller väl, förutom MUF, om vandaliserade bostäder?
Det är en del av kampen idag, tyvärr. Jag har själv fått rutorna sönderslagna, dörren pajad och blivit uthängd på internet, när jag själv var aktiv. Men inte gnällde jag för det och det tror jag ingen annan gör heller.
Citera
2010-06-06, 19:52
  #88
Medlem
Vikmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparsprejad
Ingen gnäller väl, förutom MUF, om vandaliserade bostäder?
Det är en del av kampen idag, tyvärr. Jag har själv fått rutorna sönderslagna, dörren pajad och blivit uthängd på internet, när jag själv var aktiv. Men inte gnällde jag för det och det tror jag ingen annan gör heller.
Saken är ju den att förespråkar man yttrandefrihet så attackerar man inte människor för att de uttrycker annorlunda åsikter. Man attackerar inte personerna själva och inte heller deras bostäder. Det är att försöka inskränka yttrandefriheten genom att skrämma till tystnad.
Argument som att "det är så det är", eller "sionismen måste bekämpas" håller inte om man vill framstå som seriös och dessutom vill gå hem hos ungdomar. Vill man att svenska ungdomar ska ge sig ut och tysta sina meningsmotståndare med attacker och inte med argument?
Citera
2010-06-06, 22:12
  #89
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Det är så jävla pinsamt när sådant här händer. Att några muslimer som inte hör hemma i Sverige attackerar Vilks är illa nog. De är inte en del av Sverige.
Ska vi behöva dras med massa eget pack nu också.

Alla visste redan innan att "Brott mot folkrätten" är Israels nationalsport. Om MUF-ordföranden inte håller med så är han verklighetsfrånvänd, men att attackera hans hem är en bra bit under sträcket.

Håller med på varenda liten punkt, tror bara NU förlorar respekt genom detta
Citera
2010-06-06, 22:23
  #90
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparsprejad
Ingen gnäller väl, förutom MUF, om vandaliserade bostäder?
Det är en del av kampen idag, tyvärr. Jag har själv fått rutorna sönderslagna, dörren pajad och blivit uthängd på internet, när jag själv var aktiv. Men inte gnällde jag för det och det tror jag ingen annan gör heller.

Vad fan snackar du om? Klart som fan inte folk ska vandalisera din bostad - oavsett ideologi och åsikter, har du blivit så hjärntvättade av invandrarna så du tycker det är okay ifall man tar till våld?

Alla har rätt till sin åsikt, vi lever ju i ett demokratiskt land - som tur är. Folk som bryter mot denna grundlag skulle jag gärna vilja se i finkan, för ifall ni inte ens kan följa reglerna för ett vanligt demokratiskt land så förstår jag inte ens vad fan ni gör här
Citera
2010-06-07, 16:09
  #91
Medlem
Engelbreckts avatar
Omfattande OT raderad.
Mer OT i den här tråden kommer att belönas med en tillsägelse.

MVH/ Engelbreckt -mod.
Citera
2010-06-07, 20:17
  #92
Medlem
Pepparsprejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikmannen
Saken är ju den att förespråkar man yttrandefrihet så attackerar man inte människor för att de uttrycker annorlunda åsikter. Man attackerar inte personerna själva och inte heller deras bostäder. Det är att försöka inskränka yttrandefriheten genom att skrämma till tystnad.
Argument som att "det är så det är", eller "sionismen måste bekämpas" håller inte om man vill framstå som seriös och dessutom vill gå hem hos ungdomar. Vill man att svenska ungdomar ska ge sig ut och tysta sina meningsmotståndare med attacker och inte med argument?

Nej, men samhället ser ut så idag, Man kan få bostaden vandaliserad av vänsterkapitalister(Nytt ord efter 1 Maj 2009, om du undrar) och högerkapitalisterna(borgarna) har nu fått smaka på dn vandalisering gentemot nationella, som borgarna försvarar.
Klart sionismen måste bekämpas, det handlar inte om något så enkelt som att man bara kan kasta ut "svartskallarna", får vi bort sionister från maktpositioner så kan vi därefter kasta ut svartskallarna...

Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlybjoern
Vad fan snackar du om? Klart som fan inte folk ska vandalisera din bostad - oavsett ideologi och åsikter, har du blivit så hjärntvättade av invandrarna så du tycker det är okay ifall man tar till våld?

Alla har rätt till sin åsikt, vi lever ju i ett demokratiskt land - som tur är. Folk som bryter mot denna grundlag skulle jag gärna vilja se i finkan, för ifall ni inte ens kan följa reglerna för ett vanligt demokratiskt land så förstår jag inte ens vad fan ni gör här

Nej, jag har aldrig sagt att dom ska attackera min bostad eller att det skulle vara okej, men som jag svarade till vikmannen så är det så samhället ser ut idag...

BTW, detta är ingen "demokrati" den riktiga demokratin består av direkt folkstyre och det gör inte den här demokraturen...
Citera
2010-06-07, 20:55
  #93
Medlem
Har AFA gått och blivit nazister?
Citera
2010-06-07, 21:32
  #94
Medlem
Vikmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparsprejad
Nej, men samhället ser ut så idag, Man kan få bostaden vandaliserad av vänsterkapitalister(Nytt ord efter 1 Maj 2009, om du undrar) och högerkapitalisterna(borgarna) har nu fått smaka på dn vandalisering gentemot nationella, som borgarna försvarar.
Klart sionismen måste bekämpas, det handlar inte om något så enkelt som att man bara kan kasta ut "svartskallarna", får vi bort sionister från maktpositioner så kan vi därefter kasta ut svartskallarna...
Nej, samhället ser inte ut så. "Vanligt folk" har inte mycket till övers för folk som attackerar varandra på det här sättet. Tyvärr har man inte riktigt fattat det i vissa kretsar.

Självklart ska sionismen bekämpas, det var vissa människors argument jag syftade på. Wykman och hans anhang är ett gäng jävla idioter. Men det var trots allt bara en Facebook-status som triggade denna extremt överdrivna reaktion. Har man inte rätt att föredra Israel framför Palestina bara för att man enligt vissa (jag själv bl.a) tycker att det är fel åsikt?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback