Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-02, 07:08
  #1
Medlem
paymeinchorizos avatar
Jag kommer inte ha tillgång till gym i sommar och undrar om någon vet hur man tränar hemma på bästa sätt. Jag kommer köra olika sorters situps, rygglyft, dips med stol, armhävningar och biceps med gummiband och hantlar.
Mitt mål är inte att bygga, utan att bibehålla så mycket som möjligt av det jag redan har. Samt bygga styrka, istället för volym.
Vad jag undrar framförallt är om man kan köra hela programmet flera dagar i rad. Påfrestas kroppen mindre om jag inte kör lika tungt som man vanligtvis gör på gym?
Hemma på golvet blir det mer effektivt, eftersom jag slipper vänta på maskiner. Undrar därför hur länge man bör köra. 30 min? 45? 60?
Sedan undrar jag också om det är lika viktigt med maten efteråt. Räcker det med en proteinshake och t.ex en banan och en näve nötter?
Citera
2010-06-02, 08:20
  #2
Medlem
Imoyess avatar
Det skulle vara lämpligt att köpa en skivstång med vikter, samt hantel med löstagbara vikter då kan du köra det mesta.
Citera
2010-06-02, 11:53
  #3
Medlem
paymeinchorizos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imoyes
Det skulle vara lämpligt att köpa en skivstång med vikter, samt hantel med löstagbara vikter då kan du köra det mesta.

Har funderat på det också. Men det blir ett för stort projekt att sedan frakta den till orten jag kommer befinna mig i till hösten. Om vi tänker bort skivstångsalternativet - hur gör jag detta på bästa sätt?
Citera
2010-06-03, 19:08
  #4
Medlem
Köp en pull-upstång. Då har du ju chins och pull-ups som du kan göra där. Tar inte mycket plats heller.
Citera
2010-06-03, 19:17
  #5
Medlem
Grundläggande kunskaper om träning överlag skulle ju inte sitta fel om du kunde ta dig tid och lära dig...

Sen har Scooby väldigt bra guider. Googla eller använd sök.
Citera
2010-06-03, 19:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Sen har Scooby väldigt bra guider. Googla eller använd sök.

+1.

http://www.youtube.com/user/scooby1961

Snubben är grym på med sina endast-hemma-övningar. Inga fancy maskiner eller något, utan bara enkla grejjor som man har hemma. Han kör quads med hjälp av skateboard t.ex, riktigt smart.

Rekommendar han starkt.
Citera
2010-06-03, 21:05
  #7
Medlem
One routine could include the following:

100 Rope Turns
10 Burpees
10 Pushups
10 Bodyweight Squats
Repeat the circuit 10 times.


Tror det kommer från rosstraining men är inte 100. Dock ett grymt program
Citera
2010-06-03, 22:47
  #8
Medlem
paymeinchorizos avatar
Har kollat en del på honom plus andra.
Inser att jag varit lite otydlig i den här tråden, vad jag mest undrar över är följande:
1. Påfrestas kroppen mindre av att träna hemma jämfört med hur den påfrestas på gym? Kan jag i såna fall köra hela kroppen varje dag?
2. Att träna hemma på golvet blir mer effektivt, eftersom jag slipper vänta på att maskiner ska bli lediga osv. Undrar därför hur länge man bör köra. 30 min? 45? 60?
3. Är det lika viktigt med maten efteråt när det gäller hemmaträning som att träna på gym? Räcker det med en proteinshake och t.ex en banan och en näve nötter eller bör jag äta en hel måltid?

Påminner om att jag inte är ute efter att bygga volym, utan att bibehålla det jag har samt öka i styrka.
Citera
2010-06-03, 23:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paymeinchorizo
Har kollat en del på honom plus andra.
Inser att jag varit lite otydlig i den här tråden, vad jag mest undrar över är följande:
1. Påfrestas kroppen mindre av att träna hemma jämfört med hur den påfrestas på gym? Kan jag i såna fall köra hela kroppen varje dag?
2. Att träna hemma på golvet blir mer effektivt, eftersom jag slipper vänta på att maskiner ska bli lediga osv. Undrar därför hur länge man bör köra. 30 min? 45? 60?
3. Är det lika viktigt med maten efteråt när det gäller hemmaträning som att träna på gym? Räcker det med en proteinshake och t.ex en banan och en näve nötter eller bör jag äta en hel måltid?

Påminner om att jag inte är ute efter att bygga volym, utan att bibehålla det jag har samt öka i styrka.

Kan säga såhär. Hemma-träning ska utföras så den blir likvärdig med gym. Annars är det big fail på den. Saknar ord och kan bara rekommendera dig att läsa Scoobys och Axons nybörjartrådar. Bara att lära sig grunderna i träning och sen fortsätta och lära sig ännu mer. : )
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2010-06-03 kl. 23:13.
Citera
2010-06-04, 10:32
  #10
Medlem
teamdjungels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paymeinchorizo
Har kollat en del på honom plus andra.
Inser att jag varit lite otydlig i den här tråden, vad jag mest undrar över är följande:
1. Påfrestas kroppen mindre av att träna hemma jämfört med hur den påfrestas på gym? Kan jag i såna fall köra hela kroppen varje dag?
2. Att träna hemma på golvet blir mer effektivt, eftersom jag slipper vänta på att maskiner ska bli lediga osv. Undrar därför hur länge man bör köra. 30 min? 45? 60?
3. Är det lika viktigt med maten efteråt när det gäller hemmaträning som att träna på gym? Räcker det med en proteinshake och t.ex en banan och en näve nötter eller bör jag äta en hel måltid?

Påminner om att jag inte är ute efter att bygga volym, utan att bibehålla det jag har samt öka i styrka.

Jag skulle hellre äta en hel måltid än att dricka proteinshake.
Citera
2010-06-07, 17:31
  #11
Medlem
paymeinchorizos avatar
Okej. Är det någon som har en tanke om tiden på passet? Om jag till exempel matar armhävningar, med brett och smalt grepp, hur länge ska jag hålla på?
Citera
2010-06-16, 18:03
  #12
Medlem
Bossibula10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paymeinchorizo
Okej. Är det någon som har en tanke om tiden på passet? Om jag till exempel matar armhävningar, med brett och smalt grepp, hur länge ska jag hålla på?
12-16 reps och kanske 3 gånger. Är väll lagom.
Sedan är det vad du vill få ut av din träning?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback