Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-03, 09:45
  #505
Medlem
Skulleviljavetas avatar
En tjej som var hade höga betyg i alla ämnen och fick nåt bra jobb sen hävdade envetet att det fanns isbjörnar i norra Sverige i gymnasiet.
Citera
2010-06-03, 09:49
  #506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julsmuts
En klasskamrat sa att Barcelona är Spaniens huvudstad.
Haha, en klasskamrat här sa att hon trodde att Sydamerika var Asien, hon var seriös också notera att detta sades i 2an på gymnasiet
Citera
2010-06-03, 09:56
  #507
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelAvGlas
Jag suger på geografi, verkligen grymt! Vi var några kompisar som skulle ner till helsinborg

Jag -Allså var är vi någonstans?
Killkompis -Helsinborg

Så vad drar vi för lärdom utav detta? Läs för fan skyltarna innan man öppnar käften

Ja, som sagt, man får ta och läsa skyltarna så man vet vad staden heter


Kan bjuda på några citat själv:

Man: - Och vi kommer att åka med tåget som går 17.30
Kvinna: - 17.30 på förmiddagen eller eftermiddagen??

Lärare: ... Så man studerade bland annat hjärnor på får för att..
Kvinna: Va? Har får hjärnor?!

Lärare: Det finns stora skillnader i grammatiken från svenskan, vi använder en/ett framför substantiv..
Kvinna(18+): Vad är ett substantiv?

(under geografilektion, helt utan någon sorts ironi)
Kvinna: Men vadå, flyter inte Afrika på vattnet??
Citera
2010-06-03, 10:02
  #508
Medlem
AngelAvGlass avatar
[quote=gunseng2]Ja, som sagt, man får ta och läsa skyltarna så man vet vad staden heter

HelsinGborg, tror jag, ähh va fan, har varit där en gång i mitt liv och lär inte åka tillbaka heller!
Hahaha,
Jag är inte såhär blåst egentligen
Citera
2010-06-03, 10:28
  #509
Medlem
För några år sedan på gymnasiet sitter vi ner och lyssnar på läraren, som ett klart hypotetiskt/filosofiskt sätt ställer frågan "vad är egentligen kemi?"

Givetvis fordrar detta inget svar då samtliga elever utom en förstod att läraren skulle fortsätta med föreläsningen och förklara dess plats i vår värld.

En flicka med omkretsen av ett större däck räcker ivrigt upp handen och utbrister, "är det inte när man typ blandar saker och så i massa glas?"

Tjejen hade mestadels MVG fick jag erfara..
Citera
2010-06-03, 11:02
  #510
Medlem
Hade en tjej i klassen på högstadiet som aldrig skulle kunna bli anklagad för att vara smart...
Kläckte, på de tre åren jag gick med henne, ur sig de minst genomtänkta saker jag har hört i mitt liv.

Bl.a under geografin
Lärarn "Okej *** vilken världsdel bor vi i?? Förövrigt den enda som inte börjar på "A" (vi hade räknat oceanien som Australien i hela kursen)

Tjejen "öhmm... .... Norg... Oslo!"


Samma tjej kunde inte komma på en speciell händelse som skulle ha skett år 0 (Noll) ... ... ...

Hon har gjort massa mer sjuka saker som jag delar med mig av om jag kommer på dem.
Citera
2010-06-03, 11:10
  #511
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooAwesome
Hade en tjej i klassen på högstadiet som aldrig skulle kunna bli anklagad för att vara smart...
Kläckte, på de tre åren jag gick med henne, ur sig de minst genomtänkta saker jag har hört i mitt liv.

Bl.a under geografin
Lärarn "Okej *** vilken världsdel bor vi i?? Förövrigt den enda som inte börjar på "A" (vi hade räknat oceanien som Australien i hela kursen)

Tjejen "öhmm... .... Norg... Oslo!"


Samma tjej kunde inte komma på en speciell händelse som skulle ha skett år 0 (Noll) ... ... ...

Hon har gjort massa mer sjuka saker som jag delar med mig av om jag kommer på dem.
eyhm och vad hände år 0 då? Kom kalendaren till då eller? eller menar du big bang?
Citera
2010-06-03, 11:11
  #512
Avstängd
roxboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxorz
Mer än hälften av alla amerikaner vet inte att det är så

Alla kvinnor och några till
Citera
2010-06-03, 11:12
  #513
Medlem
SoZRandoms avatar
"varför finns fängelsen?"

svar...

"varför kan de inte bara lova att inte göra något dumt igen?"

tjej 19år
Citera
2010-06-03, 11:22
  #514
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooAwesome
...Samma tjej kunde inte komma på en speciell händelse som skulle ha skett år 0 (Noll) ... ... ... ...

År 0 finns inte i vår tidräkning.
Jesus föddes 1 e.Kr
Året innan var 1 f.Kr

Vem är dum...
Citera
2010-06-03, 11:23
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolffritzl
Tvungen att dela med mig ja med

Det hände när jag gick konfa och på morgonen var det en tjej som försökte pilla upp mackan ur brödrosten med en gaffel. Då utbrast alla att det var skit farligt och hon fattade inte riktigt vad som stod på. Då förklarade hennes kompis att hon kan få ström i sig, det är som att tappa hårtorken i badkaret. varpå det frågar hon som pillat i brödrosten: " Men, jag torkar ju håret med hårtorken när det är blött? är inte det farligt då?"

Faktum är att det inte är så farligt att peta i brödrosten. Ska du få en stöt av det krävs det att följande villkor är uppfyllda:

-Brödrosten måste vara påslagen. Alternativet är att en värmeslinga gått sönder samt att maskinen är defekt på ett sådant sätt att det alltid går ström genom slingorna, oavsett om man slagit på den eller inte

-Du måste även vara jordad, detta blir du via vattenrör, element och liknande. Annars får du ingen sluten krets och kommer därmed inte heller få en stöt.

Använder man en kniv med plastskaft så är faran i stort sett eliminerad.

Så peta på, men tänk er för.....
Citera
2010-06-03, 11:25
  #516
Medlem
Huge-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
En (förvisso het, men ändå) negress:

"Vem är alzheimer?"



...

Befogad fråga? Jag visste inte att Alois Alzheimer var en neuropatalog under 1906... Men jag kanske är en dum brud då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback