Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-04-14, 03:42
  #1
Medlem
Någon som varit där?
Är lite sugen på att åka dit.

Har dock hört att man måste ha en del tillstånd för att få flyga dit. Men det verkar vara väldigt intressant
Citera
2004-04-14, 09:47
  #2
Medlem
Fatty Arbuckles avatar
Det låter inte som något härligt resemål. Varför vill du åka dit?
Citera
2004-04-14, 11:17
  #3
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrypLekar
Någon som varit där?
Är lite sugen på att åka dit.

Har dock hört att man måste ha en del tillstånd för att få flyga dit. Men det verkar vara väldigt intressant

Kolla med jambo, de fixar allt!! http://www.jambotours.se/
Citera
2004-04-14, 13:45
  #4
Medlem
Jag är nyfiken på platser dit turismen ej har nått och förstört. Dessutom verkar Antarktis en väldigt spännande plats. Ganska så kyligt dock

Tack för länken Jena.
Citera
2004-04-14, 15:35
  #5
Medlem
Hispervispers avatar
Jag plockade en broschyr häromdagen på resebyrån om resor till både Arktis och Antarktis.
Det är en firma som heter Bengt-Martins AB (jag har komplett adress om intresse finns) i Karlstad som arrangerar

En resa, under november i år, till Antarktis kostar i deras regi mellan ca 44 000 och 75 000 beroende på hyttval (hyttval: Med tanke på sammanhanget så skulle man tro att det rörde sig ett djur), flerbäddshytt eller ej osv.

Ingår: Flyt t.o.r Sverige - Chile/Argentina, båtresa, transfer och hotell. Okänt om mat etc ingår.

Låter väldigt spännande men lite för dyrt för mig.
Citera
2004-04-17, 20:18
  #6
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Hispervisper
Jag plockade en broschyr häromdagen på resebyrån om resor till både Arktis och Antarktis.
Det är en firma som heter Bengt-Martins AB (jag har komplett adress om intresse finns) i Karlstad som arrangerar

En resa, under november i år, till Antarktis kostar i deras regi mellan ca 44 000 och 75 000 beroende på hyttval (hyttval: Med tanke på sammanhanget så skulle man tro att det rörde sig ett djur), flerbäddshytt eller ej osv.

Ingår: Flyt t.o.r Sverige - Chile/Argentina, båtresa, transfer och hotell. Okänt om mat etc ingår.

Låter väldigt spännande men lite för dyrt för mig.

Antarktis skulle jag också vilja åka till. Resorna som säljs är för det mesta en tur i en lyxkryssare som åker förbi någon ö i Antarktis. Jag skulle vilja åka till sydpolen och kolla in läget på riktigt.
Citera
2004-04-18, 00:28
  #7
Medlem
Pellenezs avatar
Ring Ola Skinnarmo och hör om ni ska slå er ihop för en expedition.
Citera
2004-06-29, 20:33
  #8
Medlem
Kollade upp en resa till Antarktis nyligen, men valde istället att ta Svalbard pga av tiden då man helst ska åka inte passade mig. Sticker dit i augusti.

En resebyrå jag varmt kan rekomendera är www.polarquest.se . Detta är personer som är ruskigt intresserade av de resemål som erbjuds och som kan ALLT om dom. Otroligt kunniga, och mycket hjälpsamma. En del av personalen jobbar egentligen som fotografer osv men "knäcker" för att finansiera sina egna resor. Mao dom pratar gärna och mycket om varge ställe, utan att snacka en massa skit.

Vill du ha broshyrer osv skickar dom mer än gärna.

Priserna till Antarkis e RUSKIGT varierande, beroende på hur du vill bo, när du vill åka och vad du vill göra när du väl är där. Men all info hittar du troligtvis på hemsidan jag skrev, annars ring dom
Citera
2022-08-25, 00:43
  #9
Medlem
Nej du kan inte åka till Antarktis. Det är en förbjuden militärzon, åker du båt kommer du bli stoppad av ett krigsfartyg, åker du flyg kommer du inom loppet av några minuter tvingas ned av stridspiloter. Det finns 100-tals konspirationsteorier om varför och mitt råd är att avstå från att söka svar kring detta. Det enda tillåtna områden som är tillgängliga för turister är ett par små områden, där du får se vad dom vill att du ska se. Där du i princip betalar 80tkr-230tkr för att klappa pingviner (om du ens får det) vilket du kan göra året runt gratis i Slottskogen. Spara pengarna och åk till svalbard eller liknande istället.
Citera
2022-09-19, 15:45
  #10
Avstängd
llundberg57s avatar
För några månader sedan så annonserades det i Sydney om jobb I Antarktis.

https://jobs.antarctica.gov.au/
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f121035

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback