Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-23, 18:00
  #25
Medlem
Lyfter denna tråden då min tinnitus sedan 10 år blivit värre sen en utehelg. Finns det någon som lindrat sina besvär?

Någon som har tinnitus som fått den ökad och sedan minskad igen? Var ute fredag och lördag o dansade, utan öronproppar vilket var skitdumt. Och idag är det tisdag och upplever fortfarande en ökning av min annars ganska lindriga tinnitus.

Genomgår för tillfälligt mycket stress då jag förmodligen förlorar min sambo sedan 5 år också.. Vet inte om det kan spä på då det får mig att må väldigt dåligt, i kombination med ökade tinnitussen känns livet riktigt trist just nu.. :-(
Citera
2015-02-26, 11:07
  #26
Medlem
Hur har det gått med tinnitusen? Blivit bättre?
Jag har också haft tinnitus i minst 10 år, rätt lindrig. Fick ökad tinnitus efter en utekväll för 6 år sen. Då tyckte jag det var skitjobbigt i några veckor tills jag vande mig.
Nu för några veckor sen fick jag ytterliggare ökat pip efter att dom hade hög musik på en klubb utomlands. Brukar alltid vara försiktig och lämna dansgolv när det är för hög musik, men denna gången märkte jag det inte...
Mvh
Citera
2015-02-26, 16:39
  #27
Medlem
Har haft tinnitus i 15 år och blev även ljudkänslig i samband.
Jag har inte funnit något som hjälper men märkt att det blir värre av psykisk ohälsa, alkohol, blodtrycksökning samt förkylning.

Däremot har jag hittat något som hjälper mig sova bättre genom att maskera ljudet. Köpte ett par bluetooth högtalare i sovrummet som jag kopplar till min telefon eller valfri musikspelare.
Sidan jag hittade är: http://mynoise.net/noiseMachines.php

Spendera tid och ställ nogrant in kanal för kanal vad som matchar din tinnitus (på dom högtalarna som du kommer använda för övrigt) sen spelar du in på datorn, jag spelade in 1h själv och la över på min mobil. Såg att dom har en app nu, har inte testat den än eftersom jag inte behövt.

Det är alltid värre när det är tyst och man ska försöka sova, så detta har hjälpt mig somna in lättare iaf.
Lycka till.
Citera
2019-01-29, 13:43
  #28
Medlem
Här kan ni följa utvecklingen.

https://www.tinnitustalk.com/

Är det någon som har blivit bättre? Hur? Något nytt?
Citera
2019-02-11, 19:12
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigtuna101
Här kan ni följa utvecklingen.

https://www.tinnitustalk.com/

Är det någon som har blivit bättre? Hur? Något nytt?
Läs "den stora tråden om tinnitus": (FB) Stora tråden om tinnitus

Min tinnitus förvärrades kraftigt häromveckan men har dragit sig tillbaka kraftigt efter att jag har börjat äta Tone. Redan 2 dagar efter att jag började äta det.
Citera
2019-04-03, 14:29
  #30
Medlem
Nochillss avatar
Jag har provat Antinnitus för att se hur plåstret kan modulera de ständiga oljuden.

Min T är dubbelsidig och hörs i hela huvudet även om den började från höger sida av huvudet.
Enligt de senaste forskningsrönen så är dubbelsidig tinnitus ärftlig från generna.


https://www.svt.se/nyheter/konsument...nskapligt-stod


Efter tre veckor så susar det fortfarande men inte med samma, jobbiga loopar utan ligger konstant i bakgrunden.
Kan trots det knappast rekommendera den här produkten om man har haft sin T under många år.


Tinnitus kan i många fall bero på en fraktur i mellanörats hammare:

https://www.umu.se/nyheter/fraktur-i...-kant_7725177/
Citera
2020-02-23, 11:56
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyLoco
Ja ska testa laser
Fungerade det?
Citera
2020-12-13, 12:42
  #32
Avstängd
Katapultens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannejanne
Läs "den stora tråden om tinnitus": (FB) Stora tråden om tinnitus

Min tinnitus förvärrades kraftigt häromveckan men har dragit sig tillbaka kraftigt efter att jag har börjat äta Tone. Redan 2 dagar efter att jag började äta det.

Va? Fungerade verkligen tone?
Citera
2021-01-17, 18:19
  #33
Medlem
Fick somatisk tinnitus för ca 10 år sedan som jag rätt snart efter lyckades få bort det mesta av genom massage av käkar, förbättrat bett etc.

Nu för några dagar sedan har jag fått kraftig tinnitus i form av pipljud från högra örat. När jag stoppar in ett finger och vrider runt lite i örat ändras tonen. När jag använde revaxör så försvann pipet, men återkom direkt efteråt. När jag nu stoppar in öronproppar så långt in i öronen jag kan så fadeas pipet ut, byter öra, för att nästan helt försvinna. Dock krävs det att jag ligger stillc och inte andas tungt eller pratar.

Det verkar onekligen vara någonting med hörselgången. Har nyligen haft öroninflammation, fast på det andra örat som jag sprutade in antibiotika mot. Kan tänka mig att det kan vara någonting med blodcirkulationen, så tänkte testa ett löppass imorgon.

Någon som kan relatera eller förstår vad det är för typ av tinnitus jag har fått?
Citera
2021-01-19, 14:35
  #34
Medlem
tomyhockeys avatar
har jag tinitus när jag sitter i vardags rummet så tjuter det konstant i vänstra örat . när jag sitter i köket hör jag ingen ringande i örat när jag sover eller går hör inte ljud i örat . bara på vardags rummet som det låter i örat ??
Citera
2021-01-28, 17:18
  #35
Medlem
Uppföljning på mitt egna inlägg. Läste om Tone i denna tråd. Jag beställde följaktligen hem Tone och åt det några dagar, sedan försvann pipet. Alla som inte testat det än, gör det!
Citera
2021-01-28, 17:19
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
har jag tinitus när jag sitter i vardags rummet så tjuter det konstant i vänstra örat . när jag sitter i köket hör jag ingen ringande i örat när jag sover eller går hör inte ljud i örat . bara på vardags rummet som det låter i örat ??

Kan det inte vara en yttre källa då, såsom luftintag, fläkt eller element?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback